Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...
Imorgon ska vi ta tåget upp till Dalarna och mina föräldrar, det kommer bli spännande. =)
Vagnen har punktering, så han får på sig gåselen redan här hemma, vagnen skulle vi ändå inte ha med, hade tänkt ta sambon med, så kunde vi haft Gabriel i vagnen och sen kunde sambon ta med vagnen hem.
Jag kommer ta sambons stora fjällryggsäck, så händerna kommer vara fria =)
ny mobil har jag också, riktigt roligt. vi startar vår resa kl.07 här från våran lilla busshållsplats och sen är vi framme i den lilla byn kl.16.15, så det är hela dagen.
I och med att vagnen har punktering så cyklade vi till dagis idag, en liten lagom färd på 3 minuter. Jag trodde ju att det bara var lite slut på luft igår, så vi pumpade vagnen på sportex på nova, där är de trevliga. men imorse när vi skulle iväg en stund innan nio så visade det sig punka.
Kom ju på sen att vi skulle cykla, så in med vagnen, upp till lägenheten och hämta våra cykelhjälmar, sen ner i källaren och hämta cykeln.
Gabriel gillade att cykla till dagis, så det ska vi nog göra fler gånger nu, det går ju så snabbt. På vägen hem sa han att han tyckte det var mysigt att cykla. =)
En rolig sak som hände: innan maten, så pekade Gabriel på telefonen och sa att han skulle ringa ett samtal. hihihi få se om han sitter på kontor när han ska börja arbeta.