Inlägg från: MiaMarias |Visa alla inlägg
  • MiaMarias

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Nu blir det tvättande 5 ggr idag, han kunde inte ens öppna ögat imorse stackarn, idag sitter vi och tar det lugnt i mysdress båda två.

• MiaMarias

Här hade vi också en liten ilsk kille idag, han skulle absolut sätta på sig t-shirten själv, men till slut fick jag hjälpa lite iallafall, sen så satte jag på en av sambons låtar och han fick sitta i mitt knä, då hjälpte det och vi kunde äta frukost.

Igår kväll borrade de rätt länge när jag skulle lägga Gabriel, men han somnade ändå som tur var.

• MiaMarias

Nu får vi se om Gabriel somnar denna gång, trodde han somnade första gången och gick ut, men sen kom han, och jag gick tillbaka och gick ut.
    Sen kom han igen och jag tillbaka, men nu satt jag kvar och sjöng bä bä vita lamm, och nu hoppas jag att han somnade,men det hörs inget, så nu var det nog klart.

Idag tog det nästan 1 timme från att jag släckte lampan, ibland kan det ju ta 10 min.

• MiaMarias

Nu sover lillkillen och det är så skönt när det går snabbt, nu var det 10 min efter att jag släckte lampan och sen håller jag i hans hand och det tycker han är tryggt.

Idag blev det ingen sång, igår ville han att jag skulle sjunga bä bä vita lamm.
    Så det är lite olika varje gång.

Imorgon får han komma tillbaka till dagis igen.

• MiaMarias

Nu har jag lämnat Gabriel på dagis och det var en strålande glad Gabriel som har längtat till dagis.

Efter att mockasinerna var påtagna, så gick vi in och han sprang in till fröken som stod där med öppna armar och han kramade om henne väldigt längtande.

Sen var det dags för nästa fröken som är hans inskolningsfröken och hon fick också en underbart härlig kram, de har saknat Gabriel också.

Nu är det sportlov i Skåne, så nu var det inte så många barn.
    Idag får jag hämta honom vid kl.16.

Gabriels dagis är så underbart, har bara hört bra saker. =)

Den avdelningen han är på, de flyttade in till den lokalen i april 2008, så det är nybyggt där.

Hans fröknar är så härliga, de är 3 st på 13 barn.

• MiaMarias

Jo, det är härligt nu när språket kommer mer och mer, och de kan säga bättre vad de vill och inte skrika och gnälla och man ska gissa.

• MiaMarias

Nu sover Gabriel och jag är rätt trött.
    Igår vaknade han till strax innan kl.23 och ville ha välling, sen vaknade han vid kl.03 och ville ha välling igen och då tog det nästan en timme innan han sov igen och sen vaknade han för dagen vid kl.06.

Jag hade mobilen för ringning kl.06.30, men Gabriel vaknade ju innan, så nu är jag väldigt trött.

Idag så var hans moster och lillkusin med och hämtade honom på dagis, där har han det bra och trivs underbart.

Sen gick vi hem och åt mellis alla fyra. =)

• MiaMarias

Idag kom sambons morbror på besök och hade med sig tågbana.
    Så nu har vi att göra, och roligt är det ju. =)

Det är ju lite spännande.

• MiaMarias

Påtal om städning nu, imorgon utnyttjar vi ett presentkort vi fick i julklapp.

Städning och kvällsmat, så när vi kommer hem är det städat här och maten på spisen. =)

Imorgon blir det lång dag för Gabriel, jag hämtar honom vid kl.17, men så är det när man jobbar länge.  Idag fick han vara ledig och det var skönt.

Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...