• NiniMe

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

SaraA skrev 2010-04-18 22:01:15 följande:
    hejsan. :) roligt med pratiga barn:D Marwin säger R klockrent han också. Och pratar som en 2-3 åring så han pratar på hela tiden. Säger meningar med 5 ord och använder sig av är och liknande. BVC sköterskan blev helt paff när han kom på 1,5 års kontrollen hehe. roligt att höra. Han började prata 3 ords meningar när han va 1 år och 4 månader och nu pratar han med 5. Superroligt. för man förstår verkligen vad han säger också. :) Någon annans lille som pratar såhär?
    Oj de va ju jätteduktigt Sigge e inte sååå pratsam ÄN men de kommer fort som bara den för varje dag som går :) När jag tittar på lille Alex blir jag helt förundrad över att Sigge också varit så liten och ovetande om livet, nu e han så duktig på många sätt, går så jäkla fort
  • NiniMe
    Apple Pie skrev 2010-04-22 16:35:04 följande:
    Karla är ju tvåspråkig och pratar inte jättemycket så att alla förstår (mest jag som förstår), mest 1 ord och tvåord, kan säga 3 förresten jag vill ha!!! och blandar liite, engelska och svenska, men det blir nog bra med tiden, jag vet att det kan ''försena'' språket lite, men sen bär de väl kommer ifatt så har de ju två språk istället. 
    Coolt med 2 språkigt faktiskt, jävligt imponerande att små kan lära sig de...
    Du har ju inte berättat här att er lilla tös kommit
  • NiniMe
    Hannajo skrev 2010-04-23 06:49:51 följande:
    Apple Pie: Du har berättat! Spännande det här med tvåspråkighet, önskar att jag eller min man hade engelska som modersmål. Tror det är bra att du är så konsekvent med svenskan, annars blir det nog rörigt för em.
    Jaså de måste jag ha missat jag har ju sett lillan på fb hehe 
  • NiniMe
    Jenna82 skrev 2010-05-19 22:08:54 följande:
    Nu finns även Leia med..så rösta gärna på henne me! www.viforaldrar.se/omslagstavling/?view-id=34...
    Hahahaha vilken rolig bild
    Grattis Elliot på 2 årsdagen {#lang_emotions_flower}
    Sigge har börjat på dagis och de funkar kanon, vilken skillnad på dagis måste jag säga, jättetrevlig personal och hur mysigt som helst där...
    Vi kom överens eftersom vi bor så nära att jag skulle testa att lämna han där själv ganska fort och de gjorde vi igår och de funka kanon, han hade haft full rulle, men efter 2 timmar gick jag dit hahaha, sakna han mpste jag säga, känns konstigt o lämna han när man ändå e hemma liksom, tycker inte de underlätta alls ngt speciellt med att ha han på dagis.. De ända va att jag kunde slappa på balkongen i 20 min när lillebror sov, visst va de skönt men de e nästan lättare när Sigge e hemma för lillebror sakna han jättemycke, dom busar och leker en massa nu ju.. Ajja de blir nog bra detta Sigge har roligt iallafall...
    Jag får väl lära mig att slappna av när han inte e hemma och ta vara på mig själv en liten stund när möjligheten finns
    Undrar om de e någon här som har erfarenhet av bröstop? Jag vill op mina tuttar eftersom dom blivit SÅ hängiga och olika storlek, den ena tutten e större än den andra och passar inte alls i någon bh... Någon som vet om man kan få hjälp med finansiering av de?
  • NiniMe

Ahh äntligen kunde jag lägga in en länk Nu e Alexander också med o tävlar Länken finns på min blogg då jag inte kunde lägga in den länken här, skumt.. Hade varit gulligt om ni ville rösta

Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...