• NiniMe

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Jag va ju lite mullig/övervikitg (79kg) när jag blev gravid med Sigge, typ 14 kg för mycke på kroppen men jag va ändå inte tjock liksom hahaaha, men med Sigge gick jag upp 30 feta kg, sen så lyckades jag gå ner 20 (89kg) innan jag blev gravid IGEN och då tvinga jag mig att inte spräcka 20 kg gränsen så nu e jag 5 kg ifrån vad jag vägde när jag blev gravid med Sigge, nu väger jag 84 men jag ska ner till 65 så jag har en bit kvar  

Men jag verkligen älskar mat men jag e ingen matmissbrukare hehe så detta e jobbigt som fan och jag har känt att jag skiter i hur jag ser ut, vill bara svulla en kväll hahaha men idag när jag fick jeans på mig som NU dessutom satt VÄLDIGT löst på mig så fick jag ny energi till o fortsätta, känns helt sjukt att dom 12 kilona kan göra så mycke och dessutom på min rumpa som alltid varit STOR hahaha
  • NiniMe
    Jenna82 skrev 2010-03-10 23:12:40 följande:
    Hehe tack jag e förvånad av att jag har lyckats så här långt måste jag säga
    Jag e 171 lång men jag har nog lite tur att fettet fördelar sig hyfsat, min syster som väger nu mer än mig men innan så vägde vi lika mycke men hon ser mycke större ut men hennes sätter sig på magen och mitt sätter sig mest på rumpan hehe, men jag ser verkligen så fin ut nu, och jag känner mig FAKTISKT sexig hahaha, har inte sprungit runt i trosor här hemma innan för jag mått så dåligt över fettorumpan men nu e den NICE nu hahahaha..
    Min kompis sa till mig att när vi vägde lika mycke så tyckte hon att hon nog inte va så tjock för hon tyckte inte jag va de då, men hon har också oturen att få sitt på magen.... Så de beror nog på lite var de sätter sig Men de känns som jag kommer bli skitsexig snaaaaaart hahaha men de e nog mycke också tack vare träning
    Jag har också en vän som e pinnsmal, och hon har tyckt de varit jobbigt på de hållet så när hon va gravid så har hon fått kämpa som ett as för att inte gå ner till dom ynka 45 kg hon vägde innan, så de kan ju vara på båda hållen men som tjock tänker man sällan på de men jag försår de nu....
    Du e också jätteduktig för jag vet hur de e och sluta med allt gottigott på kvällarna men de kommer gå över ge de e 1-2 veckor så kommer du inte alls känna lika mycke sug
  • NiniMe
    JLS skrev 2010-03-19 13:22:43 följande:
    Ja jag blev inte igångsatt helt, jag hade egna värkar och var öppen två cm när jag kom in men värkarna var inte tillräckligt starka av sig själva så jag fick värkstimulerande och de tog hål på hinnan. Vad skönt att din igångsättning fungerade så bra hoppas det blir så för mig med om det blir aktuellt. Jag hade eda förra gången och det var ju räddningen, jag hade verkligen panik av smärtan innan jag fick den. Ska försöka klara utan eda denna gång, det är ju beroende på hur ont jag får och hur pass snabbt förlossningen fortlöper men går det sakta som förra gången lär jag inte klara utan edan. Ja såvida det inte gör lika ont denna gång naturligtvis. Ska prova lustgasen, missade den förra gången så ska se hur det känns med den. Längtar ändå till förlossningen, ska bli intressant med en ny erfarenhet och jämföra denna med förra. Hoppas på det bättre denna gång
    Tänk på när du andas lustgas att du måste ta den precis innan värken sätter igång nästan, du ska precis känna att nu kommer en värk och då suger du lustgas som fan , och andas långa djupa andetag i den..
  • NiniMe
    Tjej 83 skrev 2010-03-19 16:15:52 följande:
    haha ja tyckte ja hade ont hela tiden o vägra släppa lustgasen så ja somna till några gånger  så de sluta med att sköterskan skruva på mer luft i den men inte märkte la ja de, så ja tog den ändå o andades i hela tiden...  s de va inte mycket lusgas när ja väl behövde de för då hann hon inte skruva på de igen.. så använd den rätt :)
    Hahahaha ja de gjorde jag med Sigge med sov dom 2 sista timmarna hehe
  • NiniMe
    JLS skrev 2010-03-30 21:51:48 följande:
    Jag upplevde krystvärkarna som värst, de var hemska herregud. Fast jag missbrukade nog lustgasen för jag var helt borta och bara gjorde typ motstånd och skrek som en demon sa sambon. Kommer inte ens ihåg hur jag gick från att stå och sen helt plötsligt "vaknade" jag till och krystade och hörde konstiga röster i huvudet och en massa sjuka saker. Haha gud det var inte klokt=)
    Hahahah ja lustgasen kan man nog inte få för mycke av hehe....
    Jag tyckte inte att krystvärkarna e/va smärtsamma men jävligt jävligt jobbiga, dom tog vattnet på mig när Alex skulle ut, och jag fick kryst direkt men jag fick inte och de va de värsta jag varit med om, där fick man fasiken ha självkontroll men fy jag va helt totalt slut efter de.... Jag vet inte varför men jag va grymt rädd för o skita ner mig och bara skrek typ att jag SKITER PÅ MIG hahahaha, och dom bara men de göööör inget, JOOOO hahahaha under hela arbetet trodde jag att jag skulle skita ner mig vet ej om jag gjorde de, men gubben har inte sagt ngt hehe....
    Skönt dock att de gick fort
    Ett STORT grattis till dig med Appelpie
  • NiniMe

Tjena, ja ett tag sen man va här hahah.. Allt lugnt här hemma, nu e man mammaledig igen och dagarna funkar kanon, skönt att Siggeman växt till sig nu

Ensanna: skönt o höra, jag tror också de e en bra ålder som Julia e i nu att få ett syskon, jag tyckte nog allt att de blev liiiite för tätt med Sigge och Alex, och om jag tittar på hur Sigge e nu och hur han va då, så hade de varit lättare om Alex kommit nu istället men han e ju självklart önskad och välkommen ändå, ja ni fattar hur jag menar
    Skönt att allt flyter på De som du kände i början kände jag läääänge, fatta liksom inte att jag helt plötsligt hade 2 barn, allt hände så fort och oplanerat.. 
  • NiniMe

Ja jag tycker de blir roligare och roligare med dom små liven... Tycker spädbarnstiden e lite "tuff" beror säkert på att mina barn varit lite skrikigare och så men de växer ju bort hahaha...

Sigge han säger nya ord hela tiden, igår kom ordet DATA och idag kom SÖNDER och ledsen (dockan va ledsen) och hon ska nanna hahaha.. Sen leker han gömme, gömmer sin snutte och säger var e de, borta, dääääär e den hahahhah, låter gulligt som tusan  
  • NiniMe
    Hannajo skrev 2010-04-18 20:17:27 följande:
    Oskar säger Ira om Elvira nu, alltså med ett hyfsat tydligt R. Det känns som att det är rätt ovanligt att så små barn kan säga r. Min syskonbarn och Elvira har sagt l eller j istället för r tills de har varit 3 - 4 år i alla fall.
    Sigge säger amerikanska R hahaha
Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...