-
Ja visst blir man förvånad!! =)NiniMe skrev 2010-02-13 22:21:22 följande:Hahaha vad gulligt, Sigge han pekar änsålänge rätt på 123 67 och 8 och han säger OTTA hahaha låter sött... Jag tycker verkligen de e kul nu med språket för helt plötsligt ploppar de ut ngt från hans mun som jag kanske bara sagt 1 gång...
-
Julia är verkligen helt besatt av katter. Så fort hon ser en katt viftar hon och säger Mjauuuu. Och hon kan se små små bilder av katter på datorn eller en katt på jättelångt håll och vi fattar inte vad hon jamar åt förrän man ser en prick långt borta.
Jag har några par Hello Kitty-strumpor själv och det har nu hänt några ggr att hon själv öppnat min underklädeslåda och hämtat strumpor åt mig (inte ett par men två hello kitty hehe) och lagt dom på mina fötter. Sen när jag satt på mig dom så knäböjer hon typ och pussar mina fötter (med katterna på då) och säger mjau.
Fattar inte varifrån hon fått kattintresset, vi har ju bara en hund
-
Haha vad roligt att ni har det likadantApple Pie skrev 2010-02-14 12:56:58 följande:Undar jag med! Min Karla kryper på alla fyra och säger Mjau och slickar sig på tassen, och går fram till hundmatskålen och låtsas dricka! Haha, Vi har heller ingen katt, bara hund och hon älskar verkligen katter!
-
Förresten hur mår Karla efter att ha opererats? Är hon helt återställd?
-
Har redan nu hittat Julias 3-årspresent, måste köpa denna till nästa sommar.
Först tänkte vi till denna sommar men det är ju roligare att ge en dyrare sak som ett lekhus när de förstår ännu mer och kan uppskatta den bättre
Vill ha en sådan i ljusblå färg, så söt!! Så roligt att inreda lite där inne sedan till kidsen och se dom leka.
http://www.lekbo.se/html/lekstuga.htm
-
Vad skönt att det ser bra ut just nu i varje fall, jobbigt med uvi! Vet inte hur barn upplever det men jag har själv haft ganska många urinvägsinfektioner i mitt liv (inte på flera år nu dock ) och det har varit riktigt jobbigt. Så skönt att Karla slipper domApple Pie skrev 2010-02-14 14:14:18 följande:Ensanna, åh vad fint lekhus! Karla, har peppar peppar inte haft en enda urinvägsinfektion sedan operationen, och äter ingen medicin längre, dem sa att det inte e förrän hon kissar själv (på toalett/potta) som man kan utreda om allt är normalt. Eventuellt kommer hon att vara senare att bli pottränad, och problem med sängvätning..fast hon är väldigt intresserad av toaletten och sitter där flera gånger om dagen, hon hoppar upp och ropar sen klar (hon har då blöja och byxor på sig) och så måste man låtsas torka henne, och helst spola och tvätta händerna varje gång! Hon vill göra samma som lillasyster!
Samma sak här, Julia är intresserad av pottan och sätter sig på den och gör kissljud men inte gör hon något i den Nej då när hon är naken och luftar sig så kissar hon alltid på golvet. Hon har kissat en gång i pottan och bajsat en gång och det var inte frivilligt utan jag fångade henne ju Hon gillar att sätta sig i sin potta när jag själv kissar, då sätter hon sig brevid toastolen och på sin potta och härmar mig Men med kläder på då. -
Hehe ja badet är ju inte direkt ovanligt. Man märker direkt när Julia ska kissa för då ställer hon sig upp i badet lite bredbent och gör kissljudetApple Pie skrev 2010-02-14 14:23:18 följande:Hon vill göra samma som storasyter menade jag såklart! Det har aldrig kommit nått, men håller med det e lätt att det kommer på golvet eller i badet!
-
Hur har ni andra det vad gäller potträning? Har ni börjat träna och hur reagerar era barn?
-
Usch stackarn Gillar han t ex morotsjuice? Försök att själv pressa lite juicer om ni har någon sådan maskin och ge honom eller köp någon slags näringsdryck på apoteket. Så kanske han åtminstone kan dricka lite, han vill inte ha någon soppa?Lilla Fjun skrev 2010-02-14 20:29:52 följande:E är fortfarande dålig. Haft > 40 graders feber tors-sön morgon. Inte ätit något sedag i torsdags kväll!!!! Vägde min lilla tunnis ikväll nu väger han bara 9,3 kg Finns inget han vill ha att äta. Det enda han fått i sig är lättmjölk (sen i torsdags)..... och enstaka mjölkchokladrutor, som han annars älskar...... Ingen vinter-kräk här utan massor av snor.
Julia älskar Knorrs Romana-soppa så ni kan prova den? -
Ja det är verkligen fördelen med två barn, kan tänka mig att vår lilla sedan lär sig hur man gör av Julia Får be Julia visa hur det går till när det är dags för potträning 2.0.Heidi1 skrev 2010-02-14 20:54:27 följande:Leia e oftast duktig, har hänt att hon har sagt till att hon vill kissa, då försökt att ta av sig blöjan. då har hon nästan alltid kissat på pottan, nån gång har hon gjort nr 2 oxå.fast vi har varit ganska slappa me det, mer hon som har velat. Tror nog hon vill som storasyster gör