• JLS

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Fast jag vågar nog inte skaffa tre barn, är så sjukt rädd för smärtan igen. Tappade kontrollen helt ett tag och hade världens panik så jag tror vi är nöjda med två...Tills jag glömt bort det här

Julia 08 och bf mars 2010
  • JLS

Jag upplevde krystvärkarna som värst, de var hemska herregud. Fast jag missbrukade nog lustgasen för jag var helt borta och bara gjorde typ motstånd och skrek som en demon sa sambon. Kommer inte ens ihåg hur jag gick från att stå och sen helt plötsligt "vaknade" jag till och krystade och hörde konstiga röster i huvudet och en massa sjuka saker. Haha gud det var inte klokt=)

• JLS

Tillhör ni dom som tycker det är "skönt att krysta"? Hade ju hört det beskrivas som ganska skönt, ont men skönt men tja jag upplevde inte det sköna alls

• JLS

Hallå tjejer:)

Här kommer en bild på vår Linn, fler finns i galleriet Nu ska jag läsa igen lite här!

• JLS
    Tjej 83 skrev 2010-03-30 23:06:06 följande:
    när du pratar om smärta kan ja hålla med, de är nog det som stoppar en från att föda igen fast de går bort när bebisen väl är ute,men den stund den är där så gör det ju faaaasen så ont!Anton kom inte ut hur mycke jag är krysta så när syrevinån sjunk så blev ddet ju panik så de skruva på lite mer lustgas till mig så ja försvann lite till, o sen va det mängder med läkare o barnmorskor i rummet o en som verkligen hängde o tryckte på min mage så han skulle ut.. det va så grymt hemskt, men samtidigt måste han ju ut.det gjorde så ont men ja va ju lite borta med som tur va...så med det i tankarna så är det nejtack till en till bebis samtidigt som ja vill ha en.fast har man 2 så har man varsin om man ska åka iväg på nåt.så jaa det är nog slut på bebisar,  får tjata lite på mina syskon o kusiner o skaffa barn 
    Usch ja herregud det var jag också med om, eller inte att de tryckte på magen men hjärtljuden gick ner när jag krystade och det var verkligen hemskt att trycka och trycka när inget hände. Hade en liten kant kvar så hon tryckte bort den med fingrarna sedan och då kom bebisen ut men de stressade ju en med att tala om för mig att hjärtljuden var låga osv suck. Men som tur var var det inte tidigt under förlossningen utan när det snart var klart, alltid något SKönt att det är över!
  • JLS
    Lilla Fjun skrev 2010-04-01 21:11:01 följande:
    Jag blev värksvag i krystningsskedet så de fick ta sugklocka för att få ut E. Hoppas att det går bättre att krysta nästa gång!
    Samma här, sugklocka förra gången. Nära denna gång men jag undkom och det gör säkert du också
  • JLS

Nu har jag röstat på Emma

• JLS
    Lilla Fjun skrev 2010-04-05 20:39:44 följande:
    EnSanna: Vad säger Julia om lillasyster? Får ni till det med rutinerna eller är allt bara kaos så här i början?
    Julia är väldigt glad och positivt inställd till Linn, hon vill pussa och krama henne hela tiden. Så gulligt när hon lutar sig lite mot Linn och säger kraaaam Är väldigt noga med att säga mamma och bäbiiis direkt när hon vaknar och sen när hon ska sova så ska hon absolut säga godnatt till mamma OCH bäbis. Så det funkar jättebra så sätt. Visst har hon blivit lite busigare och trotsigare men ja det är ju naturligt då hon inte får precis lika mkt uppmärksamhet som tidigare men det är inte alls så farligt ändå.

Min räddning är ju att min sambo är hemma med oss, han och jag turas om med barnen. Han är hemma fram till mitten av juni och det behövs den här första tiden. Om ni har möjlighet så rekommenderar jag verkligen att ni är hemma ett tag båda två, det är guld värt och man får växa in sig som familj och anknyta och bara ha det mysigt den första tiden.

Vi har samma rutiner som alltid med Julia och det funkar jättebra, har inte skett några förändringar där och hon har inte reagerat med att inte sova osv. Det är helt som vanligt förutom att jag är låst med Linn mkt då hon ammar så ofta men Julias pappa fixar allt runt omkring och så turas vi om lite så. Men har inga rutiner med Linn, hon ammar när hon vill och sover när hon vill, ja svårt att hindra henne Så det har verkligen gått över förväntan det här, första dagarna var jag lite stressad över allt fastän allt var lugnt, hade inte riktigt kommit i balans och kände mig lite överväldigad över det faktum att vi faktiskt hade två barn nu. Men det gick över snabbt när jag fick in amningen perfekt och jag anknöt mer till Linn, känns ju lite främmande till en början tycker jag innan man lärt känna den lilla och känner sig trygg.

Jag tycker att denna ålder är perfekt för syskon ändå utifrån vår situation, Julia är ännu inte i åldern då hon blir svartsjuk men förstår ändå lite grann. Ja vi är nöjda helt enkelt, tror allt kommer att funka jättebra för er med MCH Inget är perfekt i början men det blir bättre och bättre!
  • JLS

Oj vad långt det blev hehe fingrarna glöder ikväll

• JLS
    Lilla Fjun skrev 2010-04-06 20:12:38 följande:
    RUL idag och det gick bra V 17+3 idag och BF tillbaka där vi började på 10 sept.Vi vill gärna veta om det blir en pojk eller flicka men här i GBG säger de inte på RUL. Stirrade som en galning efter en snopp när de mätte lårbenet men kunde inte se något BM sa konsekvent "den" under hela undersökningen men på slutet så fick vi vänta jättelänge för att bebisen skulle lägga sig rätt så hon kunde kolla hur navelsträngen gick in. När den tillslut vände sig rätt sa hon "så nu vände han sig rätt" Tror ni att det var en slump att hon råkade säga "han" eller tror ni hon försa sig ??
    Grattis till lyckat RUL

Tror inte du ska tolka in för mkt i det faktum att hon sa han faktiskt
Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...