Inlägg från: jesslin |Visa alla inlägg
  • jesslin

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Grattis ii efterskott de som jag missat. Och på söndag fyller Emilia 2, var tog tiden vägen? Och Sofia börjar i nollan i Augusti.

Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
  • jesslin

tjej 83. De flesta bröd är mjölkfria, de flesta vanliga korvar är mjölkfria, kaviar, någon leverpasterj är mjölkfri. finns flera olika alternativ, soja, havre och risprodukter

Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
  • jesslin

Grattis Karla och Marwin!

• jesslin

Grattis Anton!

Kul Hannajo!

• jesslin

Inget barnkalas i år. Sofia  hade första som treåring och det tycker jag är lagom. Emilia fattade ju knappt att hon fyllde år, eller gjorde hon? Stod och dansade när hon fick dockan i alla fall. Och sjunger vi ja må hon leva så klappar hon händerna.

Kommer 2-3 ordmeningar ibland, ibland hyfsat rent. Men om man ska jämföra med storasyster och så pratade Sofia renare och ibland 4ordmeningar också. Men det kommer ju, är inte orolig. Är ju Sofia som alltid legat ett år före i talet ungefär.

• jesslin

Grattis Alvin i efterskott och grattis Leia!

• jesslin
    Hannajo skrev 2010-06-17 08:38:32 följande:
    Vi hade inget barnkalas för Oskar. Elvira hade sitt första barnkalas när hon fyllde fyra. Oskar kommer ju i och för sig se att hon har kalas, så han kanske kommer vilja ha redan när han fyller tre.
    Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
    Det vi hade för Sofia vid 3,  var det ett litet barnkalas. Var nog max 3-4 barn till. När hon fyllde 4 hade vi bjudit alla på hennes av och lånat dagis. Vid 5 ville hon bara bjuda tjejer. Får se hur det blir vid 6 då.
    Din tjej blir ju också 6. Tänk att de börjar Fklass redan till hösten. Jennas stora också som är född i okt precis som Sofia.
  • jesslin

av skulle vara avd.

• jesslin
    Hannajo skrev 2010-06-17 16:04:05 följande:
    Jag kan inte fatta att det är dags för förskoleklass och fritids redan. Och snart sitter vi väl och säger att vi inte förstår hur det kan vara möjligt att våra -08:or ska börja förskoleklass. Det går så fort!
    Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
    Nej, helt sjukt att tiden sprungit iväg så. Jo, bara 4 år kvar för dem ju.
  • jesslin

miamaris. skönt att ni haft det bra. Lådbilslandet passar lite äldre barn tycker jag. Sofia var i alla fall över 2 1/2 när hon var där första gången. Ska inte lösa lådbilskort till DEmilia om vi åker dit, bara till Sofia. Vi har ett i nykvarn också.

• jesslin
    MiaMarias skrev 2010-07-11 14:25:58 följande:
    Hur mycket billigare blir det utan lådbilskort?

Det Gabriel gillade var äventyrsstigen, där kunde man gå balansgång och rutschkanorna. =) ochså hoppborgen då också.
    Finns ett litet tåg och karusell på det vid nykvarn. Utan kortet kostar det ju inget.
  • jesslin

Grattis MCH.

• jesslin
    Jenna82 skrev 2010-10-16 11:33:29 följande:
    Blir så aaarg o ledsen...idioter det finns! Va är det för jä-la värld vi lever i..

www.familjeliv.se/Forum-4-119/m55051857.html
    ja, usch. Såg den på FBsidan och klarade inte av hela.
  • jesslin

miamarias. Lille Gabriel då. Tur det räckte med tejp. och jag har ju ingen son. men Emilia är busig. Och nej, hon vill gärna springa iväg om det går. Så det blir ofta vagn om vi är ute i trafiken och ska åka buss och så. Sofia var en lugn tjej på det sättet. Men envis som synden och det är Emilia också.

• jesslin

miamarias. Jo, det kanske är sant. Mina tjejerna är i alla fall envisare än de flesta.

• jesslin

hallå. Inte varit inne på evigheter pga av flytt, tentaplugg mm. hänger mest på FB.

Ellamy. Ja, vi hade ju samma BF, men jag fick ju en månad innan . Inga småsykon. hade Sofia innan Emilia och vi ska inte ha fler.

Kul att se er igen.

• jesslin

Skönt med flyttstädning som ni slapp göra själv. Vi slapp flyttstäda vårt radhus(städade såklart) för de fick flytta in tiidgare och ska bara renovera hela månaden ändå. Dessutom tog vi flyttfirma. Dyrt men det fick det vara värt.

• jesslin

Ja, det med förskola. Hade vi bott kvar så skulle hon gått på 3-4årsavd. Nu har vi flyttat och hon har börjat (inskolningtid förra och denna veckan)i en helt nystartad montessoriförskola med blandade åldrar från jan, feb 09, en hel del 07-08 också och någon 06:a. De är 24 barn sammalagt där. Maken hade lämnat henne 9-13 i fredags och det hade gått kanon. Hon har varit ganska mammig under sommaren och även på förskolan. Hon är mammig och vi har ju varit tillsammans 1 1/2 mån på sommarlovet.

• jesslin

Grattis MiaMarias! 

Inte inne här så ofta. Och nej inga syskon efter Emilia. Hon är ju min nummer 2.

Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...