• JLS

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Lilla Fjun skrev 2010-02-05 14:26:22 följande:
    Nu har försäkringskassan fått totalfnatt.... Har ansökt om 5 hela lägstanivå-dagar per vecka i januari och antalet dagar stämmer men en dag har jag fått 1/2, två dagar har jag fått 1/8, och en dag har jag fått 1/4 dag osv utbetalt????När jag ringde och frågade fattade de inte heller något eftersom de såg min ansökan och inget stämmer..... störigt!!
    Bra jobbat fk, hoppas att de löste det snabbt för dig?

Kul att ha en kompis som också är gravid, jag har två vänner som är gravida själva så det känns roligt:) Dock inte bf jättenära varandra men ändå då har man folk att hänga med under föräldraledigheten denna gång med hehe.
    Julia 08 och bf mars 2010
  • JLS

Kollar ni schlagern ikväll tjejer?

Här ska vi kolla och äta något smarrigt från lokala pizzerian, mums är hungrig redan nu. Blir väl en kycklingsallad som vanligt, den är så god och beroendeframkallande

• JLS
    memini skrev 2010-02-06 17:53:37 följande:
    Ja vi tänkte kolla schlagern, men vi har sååå kul här just nu. Julia har fått magsjuka Igår kväll började hon spy, nu kommer det andra vägen men det är lättare att byta blöja än att hålla på att torka spyor hela tiden....
    Usch fy ingen höjdare direkt! Magsjuka är verkligen det jobbigaste under hela vinterhalvåret. Som tur är brukar det vara relativt snabbt övergående så hoppas det är det för Julia med!
  • JLS

Jag kollade aldrig schlagern för ett par år sedan men nu tycker jag det är mysigt att sitta framför tv:n med sambon och äta gott och kolla

Det är lite roligare artister med nuförtiden, fast det kan man inte basera mkt på med tanke på hur dåliga vissa låtar var igår

• JLS

Ja usch man känner verkligen med mamman och lilltjejen som inte fick några kompisar på besök. Alla kan ju inte varit sjuka direkt, så ledsamt när mamman säkert stått och bakat och haft sig och flickan var så förväntansfull.

Man kan ju riktigt se framför sig hur ens egna barn undrande säger Kalas? När man vet att ingen kommer ändå usch. Och ja man behöver ju inte stanna många timmar, en timme är bättre än ingenting t o m en halvtimme eller att personen kommer dit och säger vi är sjuka men grattis lilla gumman här är din present. Typ så.

Fy fasen vilken tryck jag känner neråt nu, de senaste dagarna har det blivit värre och värre. Kanske är babyn som fixerar sig?

Får svinont ibland när jag måste böja mig och ska upp igen, hugger till mellan benen på mig och ilar. Hoppas det inte fortsätter för det gör verkligen ont ibland.

MiaMaria: Oj säger han redan 3-ordsmeningar? Julia kan säga max två ord och det är inte ofta men hon kan ibland säga Hej pappa eller hej mamma men det har inte hänt många ggr. Vad jag upptäckt har hon annars inte sagt några andra tvåordsmeningar. Kul när de babblar mer Här är det fortfarande steg för steg i trappan vänd så benen och rumpan kommer ner före övriga kroppen, vågar inte chansa

• JLS
    NiniMe skrev 2010-02-09 23:27:23 följande:
    EnSanna: Ja som jag skrev på fb, man minns de som de vore igår hahaha, kommer ihåg som man räkna dom sista dagarna, men på ngt konstigt sätt hahaha saknar man att vara gravid nu, fast då ville jag bara klämma ut han och få de klart hahaha, ja underligt Sigge han har börjat prata mycke, men han har bara sagt hej lillebror, annars e de bara ett ord åt gången och en massa gaggaspråk där imellan   Han kalla på mig häromdagen VID MITT NAMN NINNI... Detta va ganska chockerande haha, jag hade på mig min arbetströja och där va min namnskylt och han peka på den och jag sa Ninni, sen så sprang han runt här NINNI NINNI hahahaha...
    Hihi så är det jag lär sakna magen sen när barnet är ute och särskilt när man ser gravida på stan Det är så fint med gravida tycker jag men själv känner man sig inte direkt fin nu svullen och jävlig minst sagt Men sånt är livet.

Haha provade julia nu "kan du säga Sanna": Vava är svaret okej Så ni kan kalla mig EnVava nu istället.
  • JLS

Förresten varför är det framförallt min ena hand som är supersvullen och inte den andra? Man tycker ju att den andra borde svullna lika mkt?

Ah nu hör jag hur Julia röjer runt med legot i rummet intill, skönt då kan jag surfa lite till innan hon tvingar mig att kolla barnlåtar på youtube, börjar tröttna på Min kära lilla häst om vi säger så...

• JLS
    Apple Pie skrev 2010-02-11 16:27:25 följande:
    Haha, ja varför började man någonsin med det? Min man har visat snuttar av Pippi också...vill inte dela med mig av min dator ;)
    Bra där att ha en barnsångsfri dator med som man själv förfogar över, det var ju inte en så dum idé
  • JLS

Jag håller på att lära Julia att räkna till tio, än så länge kan hon ett,två och tre i rad. Hon är intresserad och upprepar efter mig alla siffror upp till tio men hon kan inte uttala dom perfekt men att hon försöker duger för mig Kul att lära henne nya saker, det gillar hon.

Sen blir nästa steg att lära henne 1-10 på latin...

Eller nja det väntar vi lite med.

Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...