Inlägg från: Tjej 83 |Visa alla inlägg
  • Tjej 83

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

JLS skrev 2010-02-20 09:16:14 följande:
    Hur fick ni honom att sitta vid ytterdörren? Gick han inte därifrån?
    nepp han va så arg så han satt kvar
    tur de räckte med en gång bara..
    nu när han blir ledsen över nåt elelr arg så gör han som storasyster o slänger sig i hennes säng en stund sen är allt bra haha roliga barn!
  • Tjej 83

Båda barnen somnar så bra, läser en saga, bäddar ner dem o sätter på musikmobilen säger gonatt  släcker lampan o stänger till dörren.
    sen tar de la 2 min innan musik stänger av sig o då sover båda,
    så gott att de sover 19-07 ibland 08 utan o vakna,  himmelriket!!!  haha

• Tjej 83
    JLS skrev 2010-02-21 20:03:27 följande:
    Skönt=) SKa bli intressant att se hur det går med att ha nattningsrutiner när vi har två barn sedan och den yngsta är lite äldre då så man kan börja med sådant. Vi är jättenöjda med Julias rutiner och sömn vi med, bara de senaste dagarna och nätterna som varit katastrofala. Men ja troligen pga att hon är sjuk och jag tror att hon får tänder samtidigt. Dessa jäkla tänder som besvärar, kan man inte få alla på en gång bara så de slipper plågas?
    tindra har alltid sovit bra, så när anton va bebis så kunde hons ova fast han gallskrek bredvid henne, hon rörde sig inte ens..  så hon sover som en stock o de är ju skönt när man hade en liten bebis med..

hoppas att julia kan sova lika bra när bebisen kommer! så man slipper ha 2 barn vakna o ledsna på natten..
  • Tjej 83

hur är de på era abrns dagisar? med risk för takras osv?

jobba på en förskola idag som vi fick stänga för risk att taket skulle rasa in, de skulle komma snabbt o skotta taket, men när?
    så imorn får de va alla inne på stora barnens avd, inte de lättaste med alla småbarn o kolla till dem där inne men så får de bli.

mina barns dagis är byggt på ett bra sätt med många takstolar o bla bla (fick massa info) så de rasar inte in, tur de! man blir ju lite rädd..

grannen skotta sitt tak innan idag,  vårt behövs inte , tror de läcker ut lite värme för snön rasar alltid själv ner   tur de så vi slipper klättra, ändå 2 våningshus så!
    grananrsn har bara 1 våning, så itne lika högt ju..

• Tjej 83
    TRUEHannapanna skrev 2010-02-27 20:50:13 följande:
    Hej hopp tjolahej i tråden! Lilla NELLI kom med buller o bång i torsdags eftermiddag 14.53. Jag Hade ju tid för bedömning kl 10 och där sa läkaren först att man normalt sett INTE sätter i gång OM de absolut inte är gynnsamt o lalalala så de lilal hopp jag hade försvann rätt fort.. Sen undersökte han mig och sen sa han "Har du grejer med dej?".. Vilket jag ju itne hade. Hn sa att de såg gynnsamt ut och att förlossningen va väldigt lung för tillfället. Jag ringde henke o farmor o mormor o fixade med allt och gick sen ner till förlossningen. Dom tog hinnorna på mig vid typ 11.30 och sen gick allt i en rasande fart som sagt och ut kom hon 14.53! Hon vägde 3950 o va 52 lång! Storebror älskar att kramas o gosa med henne.. ;)
    GRATTIS  så skoj!!!
  • Tjej 83

vi planera in båda barnen så bra så Richard va hemma de första 10 dagarna o sen direkt efter kom hans semester på 4v i streck 
    skönt! mitt i sommaren hehe

Nu är barnen friska igen tack o lov, skulel till dagis men bilen sitter som berget i snön.
    de har töat o regnat frusit på osv, så massa in runt bilens å ja komemr inenstans.
    hoppas richard kan få loss sen sen ikväll när han kommer hem.
    tur ja inte jobba idag  :)

• Tjej 83
    NiniMe skrev 2010-03-01 20:59:57 följande:
    FY FAN vilken jävla upplevelse.. Inskolning idag med Sigge kl 9, vi bestämde oss för att följa med alla, jag pappa och Alex... Vi kom dit med vagnen och körde in, där står 2 personal och glor och jag säger Hej hej, har man kommit rätt och skrattade till lite, kom in från värsta jävla snöstormen typ..  -Ja de beror på var ni ska.. (stoneface) Jajja tänkte jag, sen kom de några andra ord -Ni kan inte ställa vagnarna här, dom får ni ställa där ute... Ehhhhh vem fan vill ställa en 7000 kr vagn UTE i detta pissväder.. Ajja sen gick personalen Okeeeej Jag tog en liten promenad för lillebror sov i vagnen men när jag kommer tillbaka och kommer in så förväntar man sig ju att bli väl mottagen, en presentation osv MEN INGENTIIIIIING, har inte en susning om vad dom dom hette... Ajja jag satte mig ner med Alex och höll ett koll på min lille Juvel som sprang runt och busa, men personalen satt på golvet och höll en unge eller så va dom inne på kontoret eller så stod dom bara och hängde, INGEN av dom lekte eller busa med ungarna, dom fick sköta sig själv, och i denna gruppen va där ålder mellan 1-3 MEST 1-2 åringar och EN som va 5 år, ehhh lite felplacerad eller, denna unge beteede sig som en boss över dom små ju... Dörrar öppnades och small igen PANG men ingen kolla så inga små fingrar va ivägen, ingen sa att de inte va ok att smälla med dörrarna.. Ungarna fick inte sitta vid bordet om de inte va måltid på g... De va inte alls trivsamt, vita kalla vägar, inga teckningar på dom eller ngt alls, knappt några mattor.. 1 rum stod där en hylla med leksaker i och en mjuk kudde Rum 2 en soffa, lekspis och bord och lite leksaker i en låda Rum 3 matborden.. Jag satt med Alexander i rummet med soffan för han skulle sova och där va en liten flicka som satt på en stol och fjanta sig, och jag bara vänta på att någon skulle ta ner henne (denna flicka e 15 månader) PANG så åkte hon i golvet och hennes huvud dunsa i både bord och stolen brevid, och jag VRÅLAR HALLÅ KAN NÅGON KOMMA... Men ingen kom, som tur va hörde min man mig så han kom och fick ta upp den lilla flickan som va så ledsen, så han trösta henne sen ville hon komma till mig, men där va ingen personal som kom och fråga hur de gick eller så... Och detta dagis e inte alls på många kvm så de e jävligt konstigt att dom inte hörde varken mig eller henne... Nä fy, Sigge kommer inte gå dit mer.. Glad att jag valmöjligehetn..
    du borde säga detta till deras chef!
    du ska ju ändå inte dit mer så säg till dem! så inget mer händer dett alåter hemskt!!!

Jag jobbar själv inom barnomsorrget o njeee inte alltid man leker med barnen, neej de får leka själva. man kan spela spel om de vill.
    men ananrs sitter de mest på golvet i ett hörn o tittar så ingen slår sig osv..

JAG degar gärna med barnen, kör bilar, bygger med lego osv. jätteskoj, men alla hinenr itne de de har så grymt mycket papperarbete som ska skötas samtidigt!!

men bra du kan välja annat dagis iaf..  men glöm inte o säga till deras chef!!
  • Tjej 83
    NiniMe skrev 2010-03-01 21:52:57 följande:
    nee byt!  de ska kännas bra direkt när du kommer in.
    vi har bara en förskola men de va 2 avd, så vi va där o hälsa på  långt innan Tindra skulle börja där,
    alla hälsa glatt o fråga saker o busa med Tindra. hon va 1.5 då ca

vi fick kolla alla rum o de berätta om allt de gjrode om dagarna hela veckan o tidder  när de åt o sov... o  allt

de va så mysigt som tur va, kunde ju bara välja det så..
    bara o välja en av avd, men nu har de ändrat om o tatt bort avd o delar barnen i andra grupper istället,,  mycket bättre tycker jag.

så de ska ju kännas bra direkt!

tror de är lite som jag är som person o även som barnskötare,  men  när jag hämtar mina barn o ser nån ledsen, ramlat eller barn som bråkar så tröstar ja barnen o säger till.    tycker man kan de även om man inte jobbar där eller är deras föräldrar,
    bättre med mer ögon!

har ni många fsk o välja på?
  • Tjej 83

precis inskolningen ska vara i 2 veckor,
    1 vecka med er eller första dagarna med er där nån dag några timmar bara utan er
    o sen veckan efter 1a dan med er o resten utan er, några få timmar abra
    tills ni känner att nu är de bra nu kan vi lämna honom själv..

lycka till med lägenheten!!

• Tjej 83
    NiniMe skrev 2010-03-04 13:36:35 följande:
    Ja vi gav ju som sagt dagiset en andra chans och idag va Sigge där själv men jag hade ont i magen hela dagen av tanken på hur de kunde vara där när vi inte va där så jag bestämde mig för att hämta han och inte ta dit han mer... Så jobbigt, va orolig för han hela tiden.. Så när vi kom dit bad jag om att få prata med en som har varit jättetrevlig från början och hon förstod mig helt och höll med om mina åsikter, så de kändes bra.. Sigge fick iallafall jättemycke beröm och dom tyckte han va så duktig, han va speciell på ett annat sätt än dom andra barnen De kändes bra hahaha stolt man blev   Men de känns bra nu iallafall.. Fått mitt första rikitga test som kan påverka mitt barns framtid  känns de som  
    ja de måste kännas bra att lämna honom på dagis.
    hur många har ni att välja på då?
    hoppas nåt annat är bättre då..
Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...