Inlägg från: Tjej 83 |Visa alla inlägg
  • Tjej 83

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

här med :)

Gissningsleken: När kommer bebisarna? Och vilket kön blir det?

TRUEHannapannas Bf 8 mars

EnSanna: 5 mars
    Tjej 83: 11 mars

EnSannas Bf 14 mars

TrueHannapanna: 9 mars - Flicka
    Tjej 83: 13 mars- Pojke
    menini-16 mars
    MCH: 18 mars-Flicka

ApplePie Bf 27 mars

Tjej 83: 25 mars -Flicka
    EnSanna: 29 mars-Pojke
    Truehannapanna: 30 mars - pojke

• Tjej 83

Gick ut o tog lite kort idag på snön.  har kort sen december när de första kom, sen januari o så nu i februari..  sjukt mycket.
    vi har bara skottat en gång från trappan till parkeringen.
    så allt har bara fyllt på med mer o mer snö.  Altanen kan man inte öppna dörren på 
    bilarna har vi så klart borstat o startat varje dag, även de dagar vi inte använt dem.
    så all snö på bilarna kom inatt..

kolla snögränsen mot mitt fina staket jag byggt o satt i häcken  nästan hela vägen upp o de är inte lite de...

ska mta imorn mitt på gräsmattan hur djup snön är.  för de är la ingen risk att de töar bort inatt  hahah

www.familjeliv.se/hem/tjej_83/gallery/phpcwhydf.jpg

• Tjej 83

va alla datum har hamnar i oordning elelr ser ja fel så här tidigt på mrogonen 

• Tjej 83

skulle ut o mäta snödjupet tänkte jag..  Eftersom all snö på taket rasa över trappan igår så va det hårt o gå på o då kanske resten med va de, men såå fel ja hade, o sjunk rakt ner.  
    55 cm djupt är det på gräsmattan 

fick lite halvpanik att komma upp igen, va inte de lättaste o så satt ja halft fast med, men ja kom upp tillslut o helt vit med hahah...

nån som vill ha lite snö??  trött på det nu..  Barnen va ute o lekte innan o grävde med spade o gjorde hus osv men  de tröttna sanbbt på det med, va för mycket att vara i, öven om de bara fick va på uppfarten som är plogad så va de så mycket runt dem...
    nee lite mindre snö tack..

• Tjej 83

Vi fick oväntat besök igår kväll av mamma o syster, de hade åkt till gekås o sen till oss istället för att komma på sönda morgon som de var tänkt.
    Barnen blev ju överlykliga! älskar jus in momor o moster så mycket.

så barnen fick va vakna lite längre ca 20 tiden la jag dem o sen kollade vi på melodifestivalen, jag gillar sånt  roligt o kolla på...

I dag va vi ute o hoppa i snön o drog barnen i en str skyffelgrej sak, vet itne vad det heter men är en som en stor skyffel som  kanske 2 personer ska köra ihop...

iaf de va jätteskoj o de skratta så gott.  sen skotta vi lite runt vår trappa med o de blev en vall på ca 60 cm hög som går bort mot parkeringen, ser lite roligt ut! haha
    som en vallgrav elelr nåt?!

Nu ser ja på blåsningen o ska klippa ut mönster till en jacka, ska sy vår jackor till barnen. Fleecefodrade!
    Sydde fina jackor i canvas o trikå förra året till dem, så i år blir det en annan modell!
    jätteskoj o de älskar det verkligen..

På lörda är det kalas för barnens kusin som fyller 4 (lika somTindra) så ja ska sy en jacka till han med Blixten mcqueen på, o alla bilarna.  Tror han kommer bli överlycklig av den o risken kan bli att han alltid vill ha den på sig,
    han är galen i mcqueen haha...  Men de är bara skoj  hehe  

imorn är det dagis igen efter 1 vecka hemma med sjuka barn..  Nu räcker det med sjukdommar!!

• Tjej 83

sånt är så hemskt! ett kalas kan man gå på i 1-2 tim man måste itne stanna hela dan.
    så illa gjort!!

• Tjej 83

Anton får gå upp själv i trappor, men inte nerför, han är en väghals o tror att -om man inte ramlar på första steget så ramalr mani nte alls- o kan hoppa ut för elelr bara kasta sig framåt..
    helt hopplös på sånt! han kan göra så vart som! uppe på rutchkanan, på gilvet o bara slänga sig framåt o tro att det inte gör ont, o slår han sig så gör han bara om det, som om han itne fattar att det gör ju ont!!  men killar är inte så smarta hihi

ne sen så pratar han inte så mycket, han gör mest ljud o har sina egna ord för saker..
    men så förstår han ju allt man säger, han kan hämta saker man ber om, frågar man vart en sak är så vet han det, osv..  det är bra. men väntar på mer ord.. 

• Tjej 83

www.familjeliv.se/hem/tjej_83/gallery/phpkpkvfb.jpg

har sytt jackor, en till Anton o en till barnens kusin som hade kalas idag,  Tindra ska få en med Tingeling på.
    Fleecefodrade jackor, så de blir deras vårjackor! supersnygga o lätta o sy med.

så detta har jag gjort denna vecka från 19 när barnen sover till ca 22.
    Richard jobbade kväll så ja va hel själv o då får man passa på o göra nåt man gillar.

• Tjej 83
    MiaMarias skrev 2010-02-13 21:23:35 följande:
    Supersnygga tycker jag. =) Om Gabriel skulle få syn på den skulle han säga "bilar", tycker om alla tröjor/strumpor med bilar på.
    tack.  jaa Anton är helt galen i bilar o just filmen med ska se den hela tiden på tv, det är lite hack i den nu när han plockar i o ur dem från dvd osv.

Anton är inte ett dugg intresserad av nåt, han leker med vad han vill han gör som han vill, han färsker göra ord o visa vad han vill o vi förstår ju hans ord osv, men de kommer inga riktiga ord. o han vill nog lära sig räkna som storasyster gör men han kan inte säga siffrorna  men låter typ  doo ohh äghh yeee aahh o sen springer han..
    men de kommer la?
    När tindra va  1,5 år så snacka hon mycket, många ord o kunde många saker men hon är intresserad med, det är ju inte Anton..
  • Tjej 83

Anton har med hade utbrott o vart helt galen så man blir livrädd när hans kriker o ahr sig, o har med gett han straff han fick sitta i hallen o kolla in i ytterdärren o när han lugnade ner sig så kom han o krama mig, sen va allt över nu är han så go o snäll så!
    kramars hela tiden, kommer när man ropar på honom, slutat kasta saker på storasyster osv.
    samma med Tindra hon har med fått sitta vid ytterdörren, o de är itne roligt så de har lärt sig, tack o lov första gången med så man slipper sätta dem flera gånger...

idag åkte vill kulturhuset eller konstmuseet eller vad de heter haha
    de hade en utställning som heter Kan själv 0-3 år, gratis med.
    så de hade byggt upp 4 små hus med lite saker in som de kunde leka o känna på osv.
    många barn där, o vi stanna 1,5-2 tim ca. de hade jätteskoj.

Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...