• JLS

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Hehe nya bud, hoppas verkligen ni har rätt i att det dyker upp en bebis denna kommande vecka. Kommer nog grina nästa helg om det inte hänt ett smack.

I morgon ska jag åtminstone på ultraljud för att kolla fostervattenmängd, vikt och flöde i navelsträngen, alltid något Gäller att inte kolla mkt på skärmen då vi ju inte vill veta könet så här sent inpå, det hade ju varit irriterande faktiskt. Jag har varit så nyfiken och vill inte sabba det så här sent

Julia 08 och bf mars 2010
  • JLS
    Apple Pie skrev 2010-03-21 21:45:31 följande:
    ;) Ja, förlåt alla utom jag har snälla gissningar, men tycker alltid alla gissar precis runt BF liiite innan, men de flesta brukar ju får gå över så jag gissar alltid sent. Hoppas att du slipper vänta för länge nu, och nu kommer jag snabbt ikapp dig! Har ju BF om 6 dagar...tänk om jag hinner före ;)
    Det skulle inte förvåna mig det minsta i nuläget

Känns verkligen inte som att det är något på gång alls, känner mig precis som vanligt. Visst sammandragningarna har ju börjat göra mera ont och kommer liiite tätare men inte nämnvärt ändå.

Kommer din före får du be honom/henne att telepatera lite bebistankar till min livmoders inneboende om att världen är en ganska bra plats ändå
  • JLS

Jag måste säga att självklart vill jag att babyn kommer så fort som möjligt nu men jag är nöjd om den kommer senast nästa söndag så jag slipper igångsättningen. Känner på mig att det kommer ta lång tid om jag blir igångsatt.

• JLS
    Lilla Fjun skrev 2010-03-23 20:16:08 följande:
    Det bästa är ju om man kommer igång naturligt såklart men en kompis till mig blev igångsatt och bebisen var ute på 1,5 timme så fort kan det gå oxå
    Skönt att höra, det ger hopp då det säkert blir igångsättning nu. Ska boka in en tid på fredag för igångsättning på måndag, räknar med att det blir på måndag vi får vår bebis äntligen Men även om jag såklart önskar att det kom igång av sig själv är jag så glad över att veta senast när vår efterlängtade skrutt kommer, det får mig att orka de här sista dagarna

När man nått så här långt så orkar jag knappt bry mig hur det blir och hur lång det tar egentligen bara barnet kommer ut!! =)
  • JLS

Ja så kul att våra ungar blir två år om inte så länge! Vi ska köpa någon slags bilbana till Julia i varje fall, hon gillar bilar väldigt mkt Min sambo vill ju köpa värsta avancerade (till henne jo visst) men vi får se vad vi hittar.

Men tål att spånas på vad man ska köpa och önska då...

• JLS
    Lilla Fjun skrev 2010-03-25 19:54:30 följande:
    Tror jag känt bebisen börja sparka idag Så mysigt. Har känt tidigare oxå men då inte varit säker på om det är bebisen eller tarmarna som är i farten....
    Mysigt Vilken vecka är du i nu?
  • JLS
    Lilla Fjun skrev 2010-03-25 20:06:00 följande:
    V 16 om man räknar från sista mens. V 17 säger tidigt UL. Ska på RUL 6 apr så får väl veta mer säkert då
    Jag kände också första rörelsen runt den veckan, eller någon vecka tidigare vad jag kommer ihåg Mkt mkt tidigare än med Julia, Julia var inte förrän i vecka 22 någonting men denna graviditet kände jag "pirr" tidigt, är helt säker på att det var barnet. Har även moderkakan i bakvägg denna gång och det är ju en helt annan känsla i sparkar och rörelser än förra gången då den var i framvägg.

Spännande med rul =)
  • JLS

Hej tjejer=)

Tittar in lite snabbt bara, ja här kom det en lillasyster som ska heta Linn

3420 gram och 52 cm lång.

En jäkligt intensiv förlossning blev det med täta värkar och superkraftiga och krystvärkarna ska vi inte tala om hahaha gud skrek som en demon sa min sambo Ville ha eda då jag hade så jäkla ont men hann aldrig med det men i efterhand var jag jätteglad så jag slapp ryggontet jag fick förra gången av edan. Men det gjorde djävulskt ont utan eda men värst var krystvärkarna som var så sjukt starka men ja nu har man provat på det och detta kan ju varit sista gången med

Hoppas ni alla mår bra, heja apple pie nu och sen MCH och Nina med! =) Snart er tur!

Nu ska jag amma, fy fasen för de första fyra dagarna innan mjölken kommit igång hehe. Har inte sovit alls på tre dygn så jag är lite trött men tja nu är jag hemma och sambon ska ta henne under natten förutom när jag ammar tusen ggr

• JLS

Tack alla Ja Linn var det enda flicknamnet vi riktigt älskade, ska heta Agnes i andranamn efter sin farmor:)

Hannajo: Nej jag skulle bli igångsatt under måndagen den 29:e men jag fick som tur var egna värkar och hon föddes 11.25 lördagen den 27:e. Det var på håret Trodde faktiskt inte att det skulle dra igång själv, man hade ju redan gett upp hoppet men tji fick jag. Är glad att jag slapp igångsättning faktiskt. Men mkt pga att de inte fick till värkstimulerande bra under Julia förlossning, så jag har dåliga erfarenheter av det därav min nervositet.

Applepie: Hihi ja alla andra datum bara försvann=) Ja jag är jätteglad över två tjejer, hoppades lite extra på en syster måste jag erkänna även om jag såklart inte skulle blivit mindre lycklig över en son. Ja ni förstår nog hur jag menar. Du vinner äran och en snabb och smärtfri förlossning, jag kör lite trolleri härifrån Jag förstår dina tankar om att man kan planera lättare vid en igångsättning, hoppas att allt gått smidigt och väntar nyfiket på en uppdatering=)

• JLS
    Apple Pie skrev 2010-03-30 17:14:37 följande:
    Tara 3280g, 51cm, föddes 30 mars kl. 7.46
    Apple Pie skrev 2010-03-30 17:14:37 följande:
    Tara 3280g, 51cm, föddes 30 mars kl. 7.46
    Åh grattis där var ju din uppdatering, jättefint namn=) Grattis till tredje flickan, jag hade personligen inte haft något emot en tredje tjej någon gång hihi. Tjejligan Jag ville ha edan men narkosläkaren tog 1,5 timmar på sig så jag hann aldrig. Det gick supersnabbt när jag öppnade mig från 5-10 cm men ja jag var nöjd över det efteråt men inte under tiden. Herregud vad ont det gjorde
Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...