Inlägg från: Picabo |Visa alla inlägg
  • Picabo

Phil & Ted syskonvagn del 17

HippYgirl skrev 2010-08-22 08:08:26 följande:
    Jag har en liten fundering, har jag fattat det rätt att man inte kan lägga ner huvudsittsen i lite vilo läge när man har syskonsittsen bak? jag hittar bara typ liggläget och då ligger den ju nästan på syskonsitsen
    Hittat dragkedjorna på insidan? Blir lite vinkling då iaf. 
  • Picabo
    LoppanL skrev 2010-08-24 10:18:23 följande:
    Brukar komma ut nya med jämna mellanrum. Köpte samtidigt skydd för fotstödet:
    cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item...
    Äh, då är det ju bättre att sy eget, detta skyddar ju inte sidorna på fotstödet och det är ju där man krockar .
  • Picabo
    LoppanL skrev 2010-08-25 09:50:37 följande:
    Är du ute och kör race med din vagn eller!?  
    Lätt! Jämt!
  • Picabo
    kaffeegott skrev 2010-08-27 22:08:14 följande:
    Vad smart Skrattande
    Här är det populärt att hålla i remmen när man är "för stor" för att hålla mamma i handen eller hålla i vagnen. Det går även bra att "låta mamma hålla i remmen så hon inte går ut i vägen" (är särskilt bra när storasyskonet vill köra i nedförsbackar).
    Underbart! Har en mycket körvillig storasyster och många doserade gator. 
  • Picabo
    mammaveronica77 skrev 2010-09-06 13:13:23 följande:
    Jagar som bekant vagn och kollar runt lite, gillar denna färgen men tycker det är på tok för dyrt.... Visst är detta oxå en V1?  (detta är inte vagnen jag skrev om förut, den annonsen var borta...)
    www.blocket.se/vastmanland/Phil___Teds_syskon...
    Har för mig att V1 har ett rakt reflexband på varukorgen så det ser ut som en V1a, min V2a har ett reflexband som ser ut som ett C som ligger som ett  U...kanske syns i mitt galleri.
  • Picabo
    bohusbebis skrev 2010-09-15 21:12:17 följande:
    KALMARBRUD, jagar du fortfarande syskonsits-ram? Kom på en sak, kan man inte ta med den befintliga ramen till nån som håller på med rör å sånt? Vi har t.ex en lokal verkstad här som bl.a gör relingar till båtar och sånt. De kan svetsa och böja och fixa allt möjligt. En sån verkstad kanske kan göra en ram precis som du vill ha den? Våra fixare är inte speciellt dyra heller... (Kan tyvärr inte hjälpa dig då jag är helt PT-empty... snyft...)
    SMART! Blev riktigt sugen, var ligget verkstan du tänker på? Har iofs en verkstad på jobbet...
  • Picabo
    angeni skrev 2010-10-28 15:22:21 följande:
    picabo - hur har du gjort för att sätta syskonsitsen vänd mot dig? Såg det i bildtråden! Såg så smidigt ut
    Det är ganska smidigt, men vagnen blir grymt framtung. Det är dock inte idealiskt att köra med dem, speciellt inte upp för trottoarkanter utanfasning, det går men lite osmidigt. Kanske kan vara nån tröst om du inte får tag på några, mina är tyvärr inte till salu. 
  • Picabo
    Umm Elias skrev 2010-11-12 06:15:44 följande:

hur tar man ut grejjer från sidan?! Är det ngt mer jag missat gällande varukorgen?

Jag har inte råd att byta vagn ständigt...köpte ju denna viben helt ny och betalade drygt 10 tusen, kan därför inte bara byta modell hur som helst...

På sporten finns en knapp på den bakre stången, är den knäppt är det typ omöjligt att ta ut grejjer från sidan. Är den öppen kan jag använda varukorgen även om ett barn sitter bak, spec nu när det är åkpåsetider. 
  • Picabo
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-11-12 20:37:36 följande:
    samma här emmaljungan vickar med men nu tänker jag inte på det för det är mera glappt på sporten
    Handtaget på sport går att vicka lite, det är inget fel, jag frågade när jag fått min vagn och då frågade han om jag var van vid Emmaljunga, för de har mycket mindre glapp, köpte på kopbarnvagn.se. F.ö. en oerhört tillmötesgående butik enl mig.
  • Picabo
    Chokladglass skrev 2011-02-11 15:34:08 följande:
    Jättetack för så snabbt svar!!! Vet du om det finns nån billigare modell, av annat märke?
    Jag köpte mitt Akta Graco solskydd på tradera för runt 40 kr, fungerar mycket smidigt, hittade dock inget nu när jag sökte på solskydd. 
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17