Inlägg från: Picabo |Visa alla inlägg
  • Picabo
    SMARAGD skrev 2010-05-17 18:07:34 följande:
    Har en vän som har en sport. Hennes framhjul går inte att spärra. Är det ngt nytt på nyare modeller? Hon köpte sin 09
    Jag tror det går att spärra, är dock lite trixigt och det görs i två steg, först snurrar man på "knappen" som sitter under fotstödet, precis ovanför hjulet tills den "klickar" till, sen får man svänga lite på vagnen så hjulet "hoppar i läge". Det är det bästa jag kan förklara hur jag gör det, tror inte min man har fattat det än, trots flertalet demos, men där är det nog viljan som saknas.  
  • Picabo
    Hannah74 skrev 2010-05-19 20:41:37 följande:
    Ingen av länkarna till dynmönster uppe i TS fungerar. Någon som har mönster till dynorna kvar? Har en Sprot och vill sy dynor både fram och bak
    skrotdesign.blogspot.com/
  • Picabo
    MajMamman08 skrev 2010-05-24 21:59:02 följande:
    ok Men sett att en del har satt remmar på sina vagnar som stöd?? Men till vad??
    För att få en bra vinkel på sitsen. Tipsade en mamma på ICA om det, hennes vagn var ett riktigt skräckexempel på hur det kan se ut utan bälte. Fanns ingen vinkel alls på sitsen, bara som en lång planka. 
  • Picabo
    LoppanL skrev 2010-05-25 10:04:40 följande:
    Jag upptäckte precis att p&t har en sida där man kan komma med förslag, kan ju vara bra att lägga in alla smarta idéer som kommit fram här! www.philandteds.com/upload/index.php/en/ideah.../
    Allt som står där är ju sånt som de borde fixa NUNUNU om de vill sälja fler vagnar, kan skriva under på över hälften av förslagen. Inte minst förlängning till handtagen. Någon som fått till det med UJ's?
  • Picabo
    tessan82 skrev 2010-05-26 23:29:51 följande:
    funkar båda deras mjukliftar ?(baby travels) elr e de bara den ena me suflett på sig.
    Jag skulle gissa på att den utan suflett blir för stor, den med suflett går precis in i min sport och jag tycker att den utan "luva", som dottern kallar det, ser större ut. Men jag har inte testat. Sufletten går ju dock lätt att knäppa av!
  • Picabo
    MajMamman08 skrev 2010-05-27 19:07:13 följande:
    Är babytravels mjuklift större än p&t:s egna till sporten?? Vilken skulle ni föredra?? Nån som har bild på både och när de är i vagnen??
    Jag har testat båda och skillnaden mellan dem syns inte så mycket på ett foto. BTs lilla är ca 5 cm längre än P&Ts och dessutom lite tunnare i "täcket" så det är mer plats i den för barnet. Det är dock lite trögare att stoppa in BTs med syskonsitsen på då den är lite bredare än P&T. Den kan man väl fila/såga till men det har jag inte brytt mig om då det inte är något stort problem. Har inte ens orkat/hunnit kapa bottenplattan på längden, jag tycker inte han lutar neråt ändå. Jag kör oftast med sonen (snart 3 mån) babyskydd ovanpå och dottern (snart 2½ och 94 cm) i syskonsitsen under. Finns foto i mitt galleri. 
  • Picabo
    babyfia skrev 2010-06-02 20:53:46 följande:
    Akta graco är jättebra därbak. Det var i bilen någon menade att den inte var bra bak .
    Haha!!!

Jag älskar också det dubbla regnskyddet och har man väl "knökat" ihop det ok och luften försvinner tar det inte alls stor plats. Jag viker och viker tills det är lite mindre än ett A4, sen ner i point zeron! Får även plats med vindskyddet i bävernylon & fleece i den, men har inte med det nu på sommaren!

Ang väsk upphängning är det toppen med karbinhakar fästa i spännband el stripes. Bältet under syskonsitsen hjälper till att hålla dem på plats när sitsen inte sitter på. Ett tips kan vara att se till att få "spänn" i väskan så hänger den inte ner så långt. 

• Picabo
    kalmar brud skrev 2010-06-03 07:35:19 följande:
    Får du ner ditt regnskydd i väskan från stadium?
    Lätt!! År det "nyvikt" och blött är det inte säkert jag stänger dragkedjan utan bara kardborrelocket, men är det torrt och inte bråttom är det inga problem att stänga den också. 
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17