Inlägg från: Picabo |Visa alla inlägg
  • Picabo

Phil & Ted syskonvagn del 17

kalmar brud skrev 2010-07-01 19:45:40 följande:
    Nu är min strösta ffråga hur UV skyddet funkar??? Räcker det med det så det tar bort solen så man inte behöver ha filt över...?

Är det samma pris över allt???
    Jag köpte Sunshine kids solskydd:
    http://www.barniallt.se/nya/butiken.cgi?cmd=Produkt+(Avd+solsidan+Nothing,Manuell)+(P+071115175041)
    och är efter tillägg av två klädnypor väldigt nöjd med den på syskonsitsen, har tyvärr inget foto på det. Kan lägga upp i bildtråden om jag får till det med nöjda barn och kamera nån dag. 

• Picabo

När jag såg de fina dynorna i bildtråden funderade jag på två saker; varifrån kommer tyget och varför finns det två öglor längst in längst ner i sätena på vagnen, jag vill ha igenom "midjebältet" där men lyckas inte få igenom eller ta loss spännena. Någon som har koll?

• Picabo
    MajMamman08 skrev 2010-07-14 22:46:31 följande:
    Vet det diskuterades angående hängande sufflet på sporten. Har testar och dra ut den där extra pinnen längst ut i sufflett delen,men tycker att resten oxå hänger pösigt och hänger ner  lite!!
    Finns de något o göra åt de??
    Har du testat att "spänna upp" sufletten baktill genom att trä på metallöglorna på piggarna? Min blir då spänd som en fiolsträng. Svårt att knäppa sufletten med öglorna påhängda. 
  • Picabo
    lillasjöbrallan skrev 2010-07-15 16:38:29 följande:

Tror att jag pajjat min Vibe!! Skulle fälla ihop den lite stressad och tryckte nog för hårt för spännet eller vad man kallar det för verkar blivit trasigt innuti för nu blir det inte helt spännt när man stänger (ser att en del blivit lite deformerad i hålet som är där).. Är det någon som förstår eller vet om man kan köpa nytt sånt där spänne? Det är ju plast vilket känns dumt på en sån viktig del... Nu när jag ska upp för en kant med vagnen glappar det lite lite men jag är livrädd att det ska bli värre.. Vagnen är nästan helt ny och vill verkligen inte behöva köpa en ny (har inte råd heller)

Fler borde ha varit med om detta för SÅ hårt tryckte jag inte ihop den..

Är vagnen mindre än 2 år skulle jag kontakta försäljningsstället, det skulle jag göra i vilket fall iofs. Vagnen ska klara en stressad tvåbarnsförälder, det är det den är till för!

Jag har kort på Logico babyskydd på sport i galleriet. Den sitter inte fast utan sitter bara av sin egen tyngd. Har dock skadat vadderingen på bumperbaren något men det är det värt när den lille har somnat i bilen och man vill att han ska sova vidare! Får beställa en ny b.bar om jag tycker bristen på vaddering blir ett problem. 
  • Picabo

Köpbarnvagn säljer absolut V2 nu. Bara en gammal bild på hemsidan gissar jag. Köpte Sport V2 därifrån för snart ett år sedan. 

• Picabo
    kalmar brud skrev 2010-07-25 20:14:39 följande:
    VARNING!!!

Vi har varit på semster nu i veckan. INOM SVERIGE vill jag tillägga... Vi var på västkusten i en stuga på Ramsviks camping i Bohuslän...

Vi hade vagnen i bilen och när vi skulle åka med bilen en dag så small ena däcket, en så kraftig smäll så fälgen också gick sönder.

Detta måste ha varit att däcken har svällt av värmen. Så jag ger en VARING att INTE ha vagnen i bilen varma dagar.

Har under veckan fått klara mig med att tejpa och dona med däcket. Nu ska jag se om jag kan få ut en ny fälg på garantin från köpbarnvagn.se.
    Det gäller nog för alla vagnar med luftdäck. Vi hade en ballong som blev slarvsylta på en kvart i bilen, blir ofantligt varmt snabbt i en stängd bil i solen. 
  • Picabo
    kalmar brud skrev 2010-07-25 21:10:07 följande:
    Vart kan jag annars lättast hitta en fälg till vagnen snabbast?
    Jag skulle ringa runt till barnvagnsaffärerna runt omkring och höra om någon har inne el kan få in snabbt. Annars är ju köpbarnvagn snabba på att skicka om de har inne, men jag skulle inte blir förvånad om det inte är en garantifråga.
    Kan ju vara så att någon i affären hänger här också...inte helt orelevanta frågor som diskuteras här för någon som kränger mkt P&T. 
  • Picabo
    Bess skrev 2010-08-05 23:12:57 följande:
    Nån som kan tipsa om ståbräda till Sporten? Vilken passar? Kan man han ståbrädan då man har sittdelarna på? Eller bara då man har liggläge+stol fram?
    Lascals buggy board ska funka. Har köpt brädan men än då länge bara haft den på E-ljungan. Är ont om plats för barnets huvud så det är inte en perfekt vagn för ståbräda. Har för mig att Ullareds bräda också ska fungera, någon kanske kan bekräfta el dementera. 
  • Picabo
    Mirix skrev 2010-08-21 15:05:21 följande:
    Nu finns bilder på det jag sytt den här veckan:

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m50813222.html

Har alla satt ett skärp under syskonsittsen när den är satt uppe?
    Bilden i bildtråden som jag lade in är på adaptrar som såldes av en smart tjej, någon kanske kan inboxa dig hennes uppgifter för jag är inte säker på var jag har dem, vet att första laddningen adaptrar gick som smör i du vet vad. Vagnen blir dock något trögstyrd med tyngdpunkten så långt fram, trottoarkanter blir mer svårpasserade.
    MajMamman08 skrev 2010-08-21 18:35:15 följande:
    Finns de ingen annan lösning än skärp då???
    Sätt ett svart spännband under och klipp av snodden som blir över så skulle jag säga att det inte syns alls. 
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17