Inlägg från: Picabo |Visa alla inlägg
  • Picabo

Phil & Ted syskonvagn del 17

mamalicious86 skrev 2011-02-22 10:13:55 följande:
    Finns det någon ståbräda som passar P&T-vagnarna? Och hur funkar det att använda när man har en nyfödd i vagnen? Jag funderar på om man inte blir tvungen att köra vagnen väldigt långt ifrån sig.

Tacksam för svar.
    Lascals Buggy board fungerar att fästa, men det är inte jättemycket plats för barnets huvud. 
  • Picabo
    Malinen skrev 2011-03-02 13:19:21 följande:
     Puffar lite, jag undrar också... Vet att nån köpte via Phil and teds hemsida men jag kan inte hitta den där. Har lite dåligt med datortid så jag kan säkert ha missat. Var kan man annars beställa eller köpa?

Köpte akta graccos solskydd för länge sedan men jag får inte till det så bra med den. Är den nån som använder acta graccos solskydd, alltså den till bilbarnstol som kan ta ett bild? Eller nån som vet om det redan finns i nån av bildtrådaranr?
    Jag är jättenöjd med acta gracos solskydd! I knapparna på var sida av skyddet har jag knutit fast ca 5 mm bred resår som jag sen knyter runt stången längst ner. Tror jag hittade lösningen i nån gammal bildtråd, kanske 3 el 4 tror jag. Gäller att varken knyta för tight el för slappt, skyddet ska sitta på plats men inte dras ner av resåren. Jag har lite olika knutar som jag kan variera resårspänningen med. 
  • Picabo
    ottoangel skrev 2011-03-18 19:46:47 följande:
    Vi har en Teutonia Tario bilbarnstol (samma som Graco Logico). Har sett en bild någonstans här där man hade satt den på en P&T med adapter. Vet någon om det är möjligt eller ska man behöva göra sig av med stolen och biladaptern för att skaffa en annan modell?
    www.familjeliv.se/Hem/picabo/galleri.php%26T#

Det kan ha varit jag, bilden finns i mitt P&T album om länken inte fungerar. Är dock ingen adapter, har bara satt babyskyddet på bumper-bar-en. Den bliv lite intryckt av det men det har gått tillbaka, har ett egensytt skydd på bumperbaren, vet inte om det ev hjälpte tillatt skydda stoppningen. 
  • Picabo
    majlinsa skrev 2011-04-11 15:21:42 följande:
    Tack

Attans att tjejen inte börjar sälja det :p för det såg ju jätte bra ut.  
    Den bilden när barnen sitter mitt emot kan vara min och är bara tagen på skoj, ingen av barnen får eg plats med fötterna/benen. Jag har adaptrar som jag vill ha kvar, men de är inte superanvändbara, vagnen blir ganska framtung och svårstyrd anser jag, samt får tyngdpunkten för långt fram för en trehjuling. På Hammerhead hade det nog varit bättre. 
  • Picabo

Min sits började luta mer i viloläge när jag använt den ett tag.

• Picabo

Vet inte om Explorer är bredare än sport, men vår sport tar halva bredden på vår Passat Variant utan att vi plockar bort ngt hjul. Upplever Passaten som lika bred el smal som en V70 i bagageutrymmet.

• Picabo

Kan inte citera men jag har sytt till en del av ett billigt Ikea- täcke som ändå skulle styckas. Fäst ihop m kardborre o sen sytt ett tygstycke till m kardborre som jag sätter över. Kan finnas bilder i mitt galleri. Annars vet jag att en del har tagit rörisolering. Ev blir det mjukare.

• Picabo
    loglady skrev 2011-12-02 11:31:56 följande:
    Nån som vet var man får tag i nytt däck till sport i Göteborg? Eller måste man beställa?
    Barnens hus på 421 i Sisjön
    bysan80 skrev 2011-12-02 14:34:25 följande:
    Är det någon som använt babytravels mjuklift med suflett? Vill gärna ha min lilla kille mot mig när inte storasyster behöver sitta. Peanuten kan man ju bara ha i 6 mån.
     Japp, funkar fint! Har en sport V2. 
  • Picabo

Jag har sytt ett svart skydd för fotstödet ibävernylon med tryckknappar. Kan finnas bild i mitt galleri, pot

Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17