Inlägg från: Picabo |Visa alla inlägg
  • Picabo

Phil & Ted syskonvagn del 17

Karin86 skrev 2010-06-17 13:34:14 följande:
    e det bara jag eller e det väldigt jobbigt att fälla upp vagnen när den varit nerfälld? måste ju stödja den för att få upp den och då e handtaget i marken och slits :S:.. kanske bara handlar om teknik! Men kan ni fäll aihop eran vagn med bumberbaren på? För det va super trögt sist att få den att knäppa i låst läge det gick inte och när vi väll fixade det så gick det knappt att trycka på knappen för att fälla upp den :S:... någon mer som tycker så?

låter ni den alltid klicka ihop när ni fäller ner den eller struntar ni i det? för det är väll inte mina nysydda dynor som e i vägen eller?

annars e det lite ovant att ha en sån vagn, saknar min UJ ibland alltså men men det är nog en vane sak ;)...tycker huvudsitsen säte kunde vara lite djupare.. sen e det väldigt svårt att fälla upp ryggstödet när ett barn sitter i då sträcks ju dragkedjan så man måste ju trycka upp barnet och sen dra lite att lära sig tror jag men men :P....
    någon som känner igen sig?

annrs e den väldigt smart, :)
    Jag kan hålla med om att någon del lätt hamnar "i marken" när vagnen skall lastas i och ur bilen samt fällas ihop och upp. Jag har sytt skydd för handtag och bumperbar för att inte slita för mkt, finns bilder i mitt galleri. Brukar inte alltid fälla ihop vagnen så spärren går i. Spännerna har blivit lättare och lättare att knäppa ju mer vagnen har använts. 

Får varna lite för att ha babyskydd på bumperbaren, jag tycker det är väldigt smidigt, så det har varit värt det, men stoppningen har blivit en aning skadat mitt på. Det påsatta tyget skyddade inte mot detta. Man känner liksom stången på "baren", stoppningen är borta eller ihoptryckt. 
  • Picabo
    mammaknasen skrev 2010-06-21 20:31:10 följande:
    babyfia - tack, ska kolla med hon som jag köpte vagnen av!

En annan grej - jag har min lilla tjej på 5mån i syskonsitsen bak, det funkar bra men det känns som om hon är så oskyddad där hon sitter, ex när det är blåsigt. Hur har ni andra löst detta?
    Jag håller med om det en aning oskyddade läget på nedervåningen, brukar hänga skötväskan på den sidan det blåser ifrån men ibland har min 3½-månaders varit kall om händerna när jag tar ur honom och jag fått mycket dåligt samvete. Har försökt lägga en filt över honom, men den sparkar han ner på en gång. Skulle behöva ett vindskydd a'la' skrotdesign till syskonsitsen, men det finns ju inte bra knappar att fästa det i, fast kanske att man skulle kunna använda knapparna i Graco-sufletten....hm, tål att filas lite på. Något annat tips?
  • Picabo
    mammaknasen skrev 2010-06-22 18:38:43 följande:
    Acta Graco suflett?? Är den till en bilbarnstol eller hur menar du?
    Japp, den sitter som ett smäck bak på syskonsitsen med gummisnoddar runt suflettens knappar och syskonsitsens stång!
  • Picabo
    babyfia skrev 2010-06-22 22:23:31 följande:
    Har du inte den förstår jag att du tycker hon sitter oskyddat. Den är underbar! Och så smidig och lätt. Den är i tyg så den är mjuk att bara vika bak när den inte används. På så sätt är den inte det minsta i vägen när du sätter ner barnet. Jag hade inte klarat mig en dag utan den . ¨

fiansess.blogg.se/2010/may/ptn-som-syskon-sit...#comment
    Här finns bild och tittar man noga ser man oxå hur den är fäst.

Och ja jag vet att det ser lite knas ut med blå suflett till svart vagn, men jag glömmer köpa färg varje gång jag är o handlar .
    Åh, vilken spänst du har i nederdelen av din "huvudsuflett". Min hänger som en, eh, ja, den hänger iaf, även om knapparna är knäppta. Har du ngt knep. Jag har funderat på att staga upp min med en "inuti-igloo-tält-pinne" om du hänger med, men har inte gjort ngt åt det ännu. 
  • Picabo
    Småtokig skrev 2010-06-23 22:05:05 följande:
    Hej
    Jag hoppas på att det iaf finns någon online ikväll.

jag har för mig att jag sett/läst att någon skulle l'gga ut en bild serie på hur man viker ihop regnskyddet till P&t sport så att det får plats i "påsen" som följde med.
    Jag skulle nämligen behöva få ner mitt i den ikväll, då vi ska iväg imorgon och då behöver ha det med oss
    Jag har mailat bilderna till Kalmar brud, kunde inte lägga upp dem, vet inte om hon har gjort det. Man behövs instruktionen kan vi omöjligt ha samma regnskydd. Jag viker på mitten 5 ggr och vips är det nemas problemas att stoppa ner det i Point Zero väskan. 
    babyfia skrev 2010-06-22 23:02:19 följande:
    Har du fällt ut bågen som döljer sig inne i sufletten? Peta med fingrarna så känner du att du kan kana ut en så blir den spänd o fin
    GRYMT BRA att få reda på att det finns en båge där. Känner mig en anings lost, tur att man kan skylla på amningskoma! 
  • Picabo
    Lilla Fjun skrev 2010-06-24 09:28:54 följande:
    Jag har sufletten till Acta Graco Duologic 2 i bilen. Tror ni det går att fästa på P&T Sport oxå. Det har nämnligen inga knappar utan knapphål på sufletten. Knapparna sitter på bilstolen i vårt fall.
    Bara att trä el knyta resåret i knapphålet!
  • Picabo
    babyfia skrev 2010-06-23 23:14:48 följande:
    Picabo skrev 2010-06-23 22:42:16 följande:
    GRYMT BRA att få reda på att det finns en båge där. Känner mig en anings lost, tur att man kan skylla på amningskoma! 
    Haha ni är ju för söta . Nu slipper ni fladdret då. Ser ju betydligt bättre ut .

Jag har inte heller några problem att vika mitt regnskydd, har den gamla varianten. Jag har visserligen mitt i varukorgen eftersom lillkillen inte når ner med fötterna än på ett tag , men det blir ganska platt om man trycker till det. Viker det som en fyrkant.
    ÅÅÅÅÅH vad fin min vagn är nu. Jag har sett annonser på P&T med sufletten hängades, så jag är i gott sällskap!
  • Picabo
    MajMamman08 skrev 2010-06-27 21:58:00 följande:
    är det vid framkanten på suffleten då?? måste testa de nästa gång ja kollar in vagnen igen =)
    Exakt, den är dold inne i tyget (måste ha mer saker att skylla på för att jag inte hittade den tidigare;)! Blir så himla fint med den!

Nån som har koll på sufletter som passar att sätta på huvudsitsens suflett så solen inte lyser in?  Dottern på 2½ accepterar inte att hänga en filt för. Märkligt
  • Picabo

Suflett/Solskydd till en Sport!

Ser inlägg och citat konstiga ut för andra än mig? 

Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17