Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Phil & Ted syskonvagn del 17

tjej83 skrev 2010-03-09 13:00:32 följande:
    Köpte en Mini Kånken igår och den passar perfekt till vagnen. Hänger den på sidan av vagnen, är ju hur bra som helst när den har en knapp på bärhandtagen så det enkelt går att knäppa fast den. Men trots att den är rätt liten så fick allt jag annars har i skötväskan plats. Våtservetter (ett fullt paket), 4 blöjor, haklapp, vällingflaska, vällingdoserar, liten burk med majskrokar, body-byxor-sockar, trosor+strumpbyxor till storasyster om olyckan skulle vara framme, sked, engångshaklappar, leksak.. Och så har jag beställt ännu en mini-termos som jag tror att jag också ska lyckas få in i väskan.
    Var köpte du den? De är ju så söta, vill ha en röd till dottern å en grön el blå till sonen, men har inte hittat mini-grön just...
  • bohusbebis
    ängeln83 skrev 2010-03-10 20:59:36 följande:
    Ett litet tips för er som jagar Mini kånkar, www.zillstar.se har 30% på dom denna vecka (279 kr), frakten är 29 kr.
    Toppen, MEN de har inga gröna {#lang_emotions_frown}. Sonen är tokig i grönt...
  • bohusbebis
    Mamma Zara skrev 2010-03-14 22:21:12 följande:
    Hej!Är dfet någon som kan förklara för mig hur jag får till mönstret på en sittdyna och vindskydd, drån skrotdesigns hemsida, jag är helt lost.. Jag ser det men hur sk jag få det större.. Hmm hur gör ni? ritar av ?hmmm.....Skulle vilja pyssla lite i mogron.. Kan ni skicka i min inbox, kommer aldrig att hitta svaret i tråden igen .. :)Tack o hej!
    Det är nog bara att höfta till. Jag började i ett ambitiöst ögonblick att förstora i datorn för att få det exakt... Men det blev många A4-bitar att skriva ut... Jag mätte istället upp och höftade till svängningarna på ett ungefär. På smörgåspapper på rulle... Har klippt ut bitarna men inte sytt ihop, får liksom inte tiden att räcka till... Speciellt inte när det är så fint ute!!!
  • bohusbebis
    Beautiful86 skrev 2010-03-15 17:54:33 följande:
    Oj det är svårt om ditt barn är 3,5 då andvänder dom inte vagn så ofta. Ja, jag vet inte hur jag skulle ha gjort. jag beställde en iallfall för min son blir nästan 2 år när lilla syskonet till honom kommer.
    Vi har 3 år mellan våra och hade en Mountain Terrain syskonvagn när minstingen var bebis. Trodde inte vi behövde nån syskonvagn sen hon fyllt 1, storebror 4 - men ett halvår senare inför en resa köpte vi Phil&Ted. Ångrar sååå att vi inte gjorde det tidigare. För vi använder den fortfarande (storebror kan vara lite lat), när de somnar, blir trötta i benen etc... Fördelen är ju att den funkar som singelvagn när inte båda åker. Syskonsitsen bak blir då "packlucka".... Köp en begagnad om du tvekar, då blir värdeminskningen inte lika stor som om du köper en ny...
  • bohusbebis
    anyXX skrev 2010-03-15 15:59:46 följande:
    Jag ritade också bara av efter måtten. Dynorna blev bra, vindskyddet är klart. jag har inga tryckknappar än men det ser ut att passa. gjorde det lite större än på mönstret för säkerthets skull. Någon som vet vilken strl man ska ha på tryckknappar och var man kan köpa dem?
    Jag har hittat hos vår lokala all-affär Tryckknappar, 15 mm, svarta. 10st i en förp. Pris, ca 33 kr. Specialverktyg krävs, kostade inte mycket. Märket är Hemline och de distribueras av AB TREND - TEX. Har inte hittat nån annanstans, men det går säkert att googla eller kolla i sybehörsbutiker. Dessa funkade till vår gamla UJ och de verkar funka till PT:n också.
  • bohusbebis
    anyXX skrev 2010-03-15 21:02:59 följande:
    Kan det vara sådana här: www.ejesgarn.se/butik/visa_produkt.asp?id=169...
    Nä, tror inte det där är rätt. Jag har mailat distributören av "mina" knappar för att se om de kan ge oss nån typ av återförsäljarlista eller till vilken typ av butiker de säljer. Jag köpte på GÖFAB, där de har allsköns prylar samt lite tyger etc... (körde flera mil och tog alla två förp som de hade kvar...)
  • bohusbebis
    bohusbebis skrev 2010-03-16 07:33:50 följande:
    Nä, tror inte det där är rätt. Jag har mailat distributören av "mina" knappar för att se om de kan ge oss nån typ av återförsäljarlista eller till vilken typ av butiker de säljer. Jag köpte på GÖFAB, där de har allsköns prylar samt lite tyger etc... (körde flera mil och tog alla två förp som de hade kvar...)
    Näförresten, det var inte på GÖFAB det var på nåt som heter Goodtown. Tror inte det är nån kedja eller så... Synnerligen lokalt i synnerligen lokala Brastad mitt ute i ingenstans.
  • bohusbebis
    anyXX skrev 2010-03-16 08:13:25 följande:
    Okej, du tror inte du hade kunnat inboxa mig när du får svar? Om jag missar det här alltså. Vore supersnällt!
    Yes box! Har inte fått nåt svar än dock...
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17