Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Phil & Ted syskonvagn del 17

Det beror ju så mycket på hur man använder vagnen. Om man t.ex parkerar ifrån sig vagnen ibland (utanför fik osv...) så vill jag kunna ta med mig väskan lätt = Skip*Hop Duo Deluxe/el dubbeln. Skulle då låta regnskydd t.ex vara kvar i vagnen å då verkar ju den där medföljande väskan suverän (vill åxå ha!!!!). Om man sen behöver ännu mer packning som kan hänga kvar på vagnen så skulle jag slänga ner det i Pannierbag:en alt BaseBag:en... När vi åker långt med vagnen så har jag packat överallt... Då är ju Pannierbagen oumbärlig, men oftast sitter den inte på vagnen alls. Tja... Jag har ju inte riktigt hittat nåt användningsområde för SaddleBag:en, fast jag tycker den är snygg...

• bohusbebis

Åh, inspirerad av Skrotdesign och alla andra pysslingar här i tråden ska jag strax ta fram symaskinen (väntar bara på knappar&fleece från Jofotex) och knåpa ihop vindskyddet. Har kommit över ett suveränt tunt silikonbehandlat tyg, lätt och smidigt, vind och regntätt. Tänkte fodra det med fleece (eftersom det är så tunt). Klurar lite på om man inte skulle få till nån form av hybrid mellan Skrotdesigns vindskydd och själva originalregnskyddet... Med en "ruta" typ Urban Jungles... För helt vindskydd... Fast slippa bylsiga stormcoveret... Äh, nu bara svamlar jag. Tänkte iaf övningssy i ett markistyg (mörkt marinblått). Utan foder för det är så kraftigt i sig.
    PLING, nu fick jag sms att knappar mm har kommit! Hoppas barnen somnar tidigt ikväll!!!!
    Nån som sytt ett "fotstödsskydd"? Det finns ju knappar där, man borde ju kunna sy nåt med resår/knappar som funkar ungefär som hjulskydden...

• bohusbebis
    Picabo skrev 2010-03-03 22:08:23 följande:
    Åh, kan man beställa knappar därifrån!? Vilken storlek är det? Jag hade tur och fick mina knappar, men har funderingar på att sy ett tunnare vindskydd att ha på sommarhalvåret.  Jag har gjort ett fotstödsskydd till min sport, har gjort två kardborreknäppningar,  på baksidan och under samt hål för knapparna, sätter inte fast det i knapparna för att kunna använda vindskyddet:  www.familjeliv.se/hem/picabo/gallery/phpa0vmr... Lyckas tyvärr inte få in bilden i inlägget.  Kan ta bilder på det avtaget om du vill se, är eg bara två intagssömmar som slutar i "hörnen".
    Nä, det blev fel knappar... Har köpt det i butik tidigare men de är slut... Ska jaga vidare och blinkar när jag fått tag på rätt knappar... Kom av mig lite, har klippt till men vill ha knapparna åxå när jag väl sätter igång....
  • bohusbebis
    bohusbebis skrev 2010-03-04 08:35:08 följande:
    Nä, det blev fel knappar... Har köpt det i butik tidigare men de är slut... Ska jaga vidare och blinkar när jag fått tag på rätt knappar... Kom av mig lite, har klippt till men vill ha knapparna åxå när jag väl sätter igång....
    Å förresten var det visst www.jonic-textil.se jag beställde från den här gången. Sökte just på tryckknappar å tyckte detta verkade bra men det var fel... Fast jag beställde ett superfint rött fleecetyg å lite annat kul åxå. Jofotex har inte rätt tryckknappar heller... Att det ska vara så svårt då...
  • bohusbebis
    ängeln83 skrev 2010-03-04 13:09:02 följande:
    Ja dom hänger ju ner en del men det funkar absolut tycker jag, dom är ju ändå ganska så små mot en stor skötväska.
    Minikånkarna är ju väldigt söta... Har du testat att hänga dem längre fram, där bumperbaren sitter? Skulle det gå tro, eller hänger de ner för mycket? Mina barn har åxå ryggsäckar men inte med "knäppe" som på hederliga kånken, så jag har inte kommit på nåt sätt att hänga fast dem utan knölar in i varukorgen... Men nån hade använt karbinhakar/stripes till sin skötväska, så kanske man kunde göra förstås...
  • bohusbebis
    Texas 06 skrev 2010-03-04 19:32:48 följande:
    Hejsan!Har sett att några har gjort ett vindskydd från skrotdesign. Har ni fått mönster då eller hur har ni gjort? Kan man beställa från henne? 
    www.skrotdesign.blogspot.com

tror jag det var, bläddra bakåt några sidor i tråden här så har Värmlandsfrun själv skrivit rätt... Här har vår hjältinna generöst lagt ut skiss med mått och sytips till både vindskydd och dynor!
  • bohusbebis
    kalmar brud skrev 2010-03-05 13:46:59 följande:
    Kan fortfarande inte komma på hur jag vill ha med mina väskor och vilka jag ska använda...Jag har:¤  pannierbag¤ Saddlebag¤ BasebagJag har ett stort regnskydd, ombyten till två barn... Och sen blöjor, tvättlappar och lite annat typ plånbok/nycklarHur hade ni packat?
    Har du ingen Hang Bag ? {#lang_emotions_wink}
    Hur använder du vagnen huvudsakligen?
    Jag är expert på väskor!
  • bohusbebis
    LoppanL skrev 2010-03-05 23:06:19 följande:
    tack för tipset, det ska jag hålla koll på och fundera på hur vi ska göra, vill egentligen ha en extra sufflett uppe också, tycker suffletten är så liten. Cloudy borde ju passa för det, men den är ju så dyr om man ska ha två...
    Vi har en sån här
    http://aussiesfinest.jetshop.se/default.aspx?main=ListProducts.aspx&cat=135
    som vi använder både i bilen och vagnen/ alternerar fram-bak beroende på behov. Man knyter fast den så den är lätt att flytta. När man inte använder den så snurrar man bara ihop den, ungefär som såna där solskydd man har på bilrutan. Tar ingen plats i varukorgen.
    Den är väl mest för solskydd och passformen är väl inte optimal, men den är väldigt smidig och lättarbetad.
    Tror vi bara betalade 199 i nån barnbutik (babyproffsen?).
  • bohusbebis
    Aussie Sunshade UPF 50+

Solskyddsskärm för Barnvagn och Paraplyvagn. Skyddar barnet från den farliga uv-strålningen utan allt besvär som i bland är förknippat med parasoll och alltför ogenerösa fasta sufletter.

...
    Pris: 299,00 kr
  • bohusbebis
    kalmar brud skrev 2010-03-06 10:15:36 följande:
    Nej det har jag inte...Jag använder den för det mesta när vi är hemma på helgerna och är ute hela familjen. Då två barn och två vuxna. Syskonsitsen bak
    Med syskonsitsen bak tycker jag det är suveränt med Pannierbag:en på sidan, då ser lillasyster bra ut på sidorna. Om jag absolut måste ha med regnskyddet så lägger jag det helt enkelt i botten på varukorgen, men undviker det otympliga åbäket så gott jag kan. Å en skiphop (oftast singel - el dubbel om vi måste ha massor med oss) på andra sidan, där de där grejerna man behöver ha med sig (blöjor, drickaflaskor, plånbok etc) ligger. Så när man går in i affärer eller fik så klickar jag bara loss denna, låter pannierbagen med ombyten å "mindre viktiga" saker hänga kvar (har ju vagnen hyfsat under uppsikt ändå). Basebag:en kanske är käck att ha regnskyddet i, det behöver man ju förhoppningsvis inte använda så ofta... Har inte sett den "live".
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17