Inlägg från: kalmar brud |Visa alla inlägg
  • kalmar brud

Phil & Ted syskonvagn del 17

Katta86 skrev 2010-02-17 14:39:38 följande:
    Det var ingen som svarade på min fråga tidigare så jag försöker igen! ;) Jag har en fundering.. Vet ju att tulsas regnskydd funkar på vagnen. Men jag vill ha något på syskonsitsen som gör att lilla barnet också ser något.. Om man köper cloudis suflett, tror ni att det går att ha ett vanligt regnskydd på syskonsitsen också då? Tycker att P&Ts dubbla skydd är så jäkla klumpigt och tar sån fruktansvärd plats i vagnen! Föresten, är det någon här i tråden som har en Dash? Är så himla jätte sugen på att beställa en men vill ju inte göra ett nedåtköp från min sport!
    Då ska jag vara snäll och svara...

Antingen så köper du en suflett och sen ett regnskydd till en sulky... Det borde funkar tycker jag...

Eller så köper du en sån här www.tradera.com/REGNSKYDD-SULKY--auktion_107276314

Det är ju med luva så slipper man krångla med suflett
  • kalmar brud

Måste fråga hur har ni era barn i vagnen... När båda sitter...

Jag har en på 2 år som väger ca 11 kg och en på 4 år som väger ca 16...

För det mesta så åker ju bara 2 åringen men är man ute länge så vill gärna 4 åringen åka också...

Jag brukar ha den lilla fram eftersom att hon för det mesta sitter hela tiden och sen den stora bak eftersom att han brukar hoppa i och ur hela tiden...

Det är ju MAX 15 kg när man har sitsen bak... Men är det att pinnarna kan böjas eller är det för vält risken?

• kalmar brud
    Ester Bus skrev 2010-02-17 14:52:33 följande:
    När vi var runt och kikade efter vagn så sa dom på babyprofssen att viktklasserna inte alls är för att chassit skulle säcka ihop utan mer för att då börjar vagnen bli instabil, så kan du bara hantera det borde det ju inte vara några problem...
    Okej, ja en så länge går det bra. vagnan är ganska stabil i sig
  • kalmar brud
    norgesessan skrev 2010-02-17 15:06:33 följande:
    Om man har ett eget regnskydd på syskonsitsen måste ju allt vatten rinna ner i varukorgen?
    Ja när du säger det så är det ju så.

---

Idag har jag beställt en basebag... Men hur är det man måste ha den när man har syskonsitsen?
  • kalmar brud
    Rosenbarn skrev 2010-02-17 15:30:43 följande:
    menar du vindskydd
    Ja självklart så menar jag vindskydd
  • kalmar brud
    Ester Bus skrev 2010-02-17 17:48:22 följande:
    Är det med eller utan foder?
    Vindskydd ska det vara och det är med foder...

Hon har typ bävernylon på utan sidan sen fleece på insidan
  • kalmar brud
    norgesessan skrev 2010-02-17 15:54:12 följande:
    Me syskonsitsen bak får man ha lilla delen utanför och stora i korgen. (eller hela i korgen om man har plats).
    Okej, kommer hela sitt ytan över den stora delen som är i korgen?
  • kalmar brud
    Strumpan08 skrev 2010-02-19 15:31:15 följande:
    Tack så hemskt mycket för svaren! En konstig fråga till, när ni åker uppför rulltrappor med vagnen, åker ni som vanligt framåt med ett hjul på trappan, eller åker ni baklänges så att ni har båda bakhjulen på trappan? Jag är lite skeptiskt till 3-hjulingar av denna anledning därför undrar jag, det är inte ovanligt att hissar är ur funktion...
    PUFFAR för denna frågan...

Jag har inte vågat mig på rulltrappa så det skulle vara kul att höra
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17