![anyXX](/avatar/thumb/anyxx/b65f6cbe68b69dc70a5bce50bfca953d.jpg)
-
Ok konstigt. mig nekade de men det var som sagt i höstas.Beautiful86 skrev 2010-03-13 23:33:34 följande:peamworld säljer till sverige.. jag väntar min vagn därifrån får den nu i veckan
-
Jag ritade också bara av efter måtten. Dynorna blev bra, vindskyddet är klart. jag har inga tryckknappar än men det ser ut att passa. gjorde det lite större än på mönstret för säkerthets skull.bohusbebis skrev 2010-03-15 11:06:21 följande:Det är nog bara att höfta till. Jag började i ett ambitiöst ögonblick att förstora i datorn för att få det exakt... Men det blev många A4-bitar att skriva ut... Jag mätte istället upp och höftade till svängningarna på ett ungefär. På smörgåspapper på rulle... Har klippt ut bitarna men inte sytt ihop, får liksom inte tiden att räcka till... Speciellt inte när det är så fint ute!!!
Någon som vet vilken strl man ska ha på tryckknappar och var man kan köpa dem? -
Ok tack ska leta! Har tyvärr ingen sybehörsaffär här...bohusbebis skrev 2010-03-15 18:44:51 följande:Jag har hittat hos vår lokala all-affär Tryckknappar, 15 mm, svarta. 10st i en förp. Pris, ca 33 kr. Specialverktyg krävs, kostade inte mycket. Märket är Hemline och de distribueras av AB TREND - TEX. Har inte hittat nån annanstans, men det går säkert att googla eller kolla i sybehörsbutiker. Dessa funkade till vår gamla UJ och de verkar funka till PT:n också.Hjälp vad snyggt :DiAnnaMaria skrev 2010-03-15 16:24:58 följande:Nu är min vagn komplett med lillebror vänd mot mig :D:D:Dolimy.blogspot.com/2010/03/min-nya-coola-vagn...
-
Kan det vara sådana här: http://www.ejesgarn.se/butik/visa_produkt.asp?id=1698&t=Tryckknappar+15mmbohusbebis skrev 2010-03-15 18:44:51 följande:Jag har hittat hos vår lokala all-affär Tryckknappar, 15 mm, svarta. 10st i en förp. Pris, ca 33 kr. Specialverktyg krävs, kostade inte mycket. Märket är Hemline och de distribueras av AB TREND - TEX. Har inte hittat nån annanstans, men det går säkert att googla eller kolla i sybehörsbutiker. Dessa funkade till vår gamla UJ och de verkar funka till PT:n också.
-
Å typiskt. Jag mailade hon som har skrotdesign för att se var hon köper sina ifrån... hoppas på svar :)Picabo skrev 2010-03-15 22:00:31 följande:Jag är också på jakt efter tryckknapparna! Är sugen på att sy ett mindre varmt vindskydd till sommaren! Har inte hittat någonstans där man kan köpa knapparna. Tror inte att dessa är rätt, men jag kan ha fel!:
Ett alternativ som jag ser det är att sätta på nya tryckknappar, alltså även på vagnen men det känns lite synd. Får avvakta och se. -
Okej, du tror inte du hade kunnat inboxa mig när du får svar? Om jag missar det här alltså. Vore supersnällt!bohusbebis skrev 2010-03-16 07:33:50 följande:Nä, tror inte det där är rätt. Jag har mailat distributören av "mina" knappar för att se om de kan ge oss nån typ av återförsäljarlista eller till vilken typ av butiker de säljer. Jag köpte på GÖFAB, där de har allsköns prylar samt lite tyger etc... (körde flera mil och tog alla två förp som de hade kvar...)
-
Ok synd, men tack för hjälpen! Känns trist att ha ett vindskydd som man inte kan använda :/bohusbebis skrev 2010-03-16 19:06:14 följande:Distributören av tryckknappar kunde inte ge nåt besked om var dessa såldes, mer än i de flesta sybehörsbutiker.... Nåja, sökandet får gå vidare....
Ingen som satt på nya tryckknappar på vagnens tyg? Tror ni det blir fult? -
När började ni sätta era bebisar i sittdelen? Nils är bara två månader, men väldigt stadig. Han gillar inte att ligga om han inte sover och jag tycker att det är väldigt bökigt att ha honom liggande, man kan ju liksom inte komma åt att ta upp honom enkelt när han skriker... men han är väl för liten för att sitta än?
Funderade också på det här med att ha barnet framåtvänt. Det finns ju inget alternativ med PT:n men man hör ju så mkt att det är dåligt att ha ett litet barn åkande framåt. Hur resonerar ni? Visserligen skulle han ju kunna sitta under och storasyster över, men hon vill ju gå ur vagnen titt som tätt... och då måste ju lillen sitta fram.
Känner mig vääääldigt kluven till PT:n. Ena dagen älskar jag den andra dagen hatar jag den... ;p
-
Tack för alla era svar! Det kan nog vara så att det är varmt där under, för han är väldigt svettig av sig. Han gillar öht inte så mycket att ligga i vagnen om det inte är hans "innevagn" - en skruttig brio som han ligger på mage i och sover hemma.babyfia skrev 2010-05-26 19:45:27 följande:Lias är 4 månader och har legat fram tills nu. Igår gjorde jag om vagnen till sittvagn så nu kommer den användas som främst det. Han har inte heller velat ligga vaken på ett tag. Men vi har mest varit ute när han ska sova, eller om storasyster ska gå för han är inte jättepigg på att ha syrran över sig längre. Blir för varmt...När han var strax över 3 mån satte jag honom med hjälp av adaptrarna, men bara hemma för jag tycker som sagt att han sitter väldigt oskyddat när det blåser osv.Men hur mkt väger Nils? Lias väger nästan 7kg och igår testade jag med bara honom i och den var inte ens nära att tippa, så jag kommer ha honom bak och syrran fram även om hon vill hoppa ur o gå. Han kommer inte få sitta fram förrän han är minst 6 månader iaf-korta stunder. Jag har med både älskat o hatat, men nu älskar jag den igen . Som sittvagn till båda är den oslagbar verkligen!(Men jag letar efter en beg sittvagn fortfarande att ha när jag har honom själv. Just för att ha honom mot mig)
Nils väger 6,2 så han är rätt stor för sin ålder :) Men då kanske jag kan sätta honom bak ändå när jag har båda... ser ju lite löjligt ut att gå med bara honom bak... men men. Ångrar att vi sålde vår gamla vagn, hade varit bra att ha den också! -
Nu har jag testat att sätta lillen upp i PT:n. Han verkade gilla det. Har funderat på det här med suflett baktill. Är det någon som hittat en lösning på att ta den befintliga sufletten och sätta fast den bak eller går det inte? Storasyster vägrar nämligen suflett...
-
Eller är det någon som beställt den från Barniallt: http://www.barniallt.se/nya/butiken.cgi?cmd=Produkt+%28Avd+solsidan+Nothing,Manuell%29+%28P+071115175041%29
-
Förlåt att jag tjatar om solskydd, men hittade precis det här: http://www.barngrottan.se/accessoarer/69-solskydd-till-barnvagn.html det verkar ju smidigt och bra. Någon som har ett sånt?
-
Babyfia, är det en sån här du menar: http://www.babyland.se/solskydd-akta-graco-svart_x_AK507220.aspx
skyddar den mot regn och sånt också? Tänkte så man kan ha den på vintern också.
-
Testade att sätta min lille i syskonsitsen idag, drog ner dragkedjorna och dåblev den ju ung som ett babyskydd... min kille verkade gilla det, han är bara 2 mån men gillar inte att ligga heller. har en sport.Lecia skrev 2010-05-31 15:08:04 följande:Hej!Vi har en sport som fungerat bra hitills, stora killen är 2 1/2 år och lilla snart 4 mån. Nu vill minstingen inte ligga i det lilla hålet när han är vaken och han är alldeles för liten för att sitta i syskonsitsen, den går ju inte att fälla. Hur gör ni med era bebisar när de är för stora för bebisutrymmet och för små för syskonsitsen?
-
Jag har använt trikåtyg. Du kan kolla i mitt galleri hur de ser ut. Jag tyckte de blev bra, men kanske är de inte lika hållbara i längden som om man använder bomullstyg.Karin86 skrev 2010-06-04 15:21:07 följande:en fråga om dessa dynor, e det bäst att ha lite styvare och hårdare tyg till dom eller och flecce eller frote på andra sidan? Funderade på ett snyggt trikå tyg jag sytt mössor i men det blir kanske inte så snyggt till dynor eller? Något som prövat med lite mer trikå tyg? Känns som dom flesta har typ gardin tyg eller hur man skall förklara!!? :p