• anyXX

Phil & Ted syskonvagn del 17

norgesessan skrev 2010-03-03 15:34:19 följande:
    Anyx, det är inte sufletten till babyskyddet, det är till nästa stolen, den säljes för sig i babyaffärerna.
    Aha vad synd. Jag som har ett babyskydd men men.
  • anyXX
    Picabo skrev 2010-03-03 22:08:23 följande:
    Åh, kan man beställa knappar därifrån!? Vilken storlek är det? Jag hade tur och fick mina knappar, men har funderingar på att sy ett tunnare vindskydd att ha på sommarhalvåret.  Jag har gjort ett fotstödsskydd till min sport, har gjort två kardborreknäppningar,  på baksidan och under samt hål för knapparna, sätter inte fast det i knapparna för att kunna använda vindskyddet:  www.familjeliv.se/hem/picabo/gallery/phpa0vmr... Lyckas tyvärr inte få in bilden i inlägget.  Kan ta bilder på det avtaget om du vill se, är eg bara två intagssömmar som slutar i "hörnen".
    Aha snyggt! Något sådant hade jag också funderingar på att göra med bävernylonen som blir över efter vindskyddet!
  • anyXX
    Texas 06 skrev 2010-03-04 19:32:48 följande:
    Hejsan!Har sett att några har gjort ett vindskydd från skrotdesign. Har ni fått mönster då eller hur har ni gjort? Kan man beställa från henne? 
    Detfinns mönster på hennes sida också... om man vill sy själv alltså!
  • anyXX
    happy73 skrev 2010-03-05 11:17:56 följande:
    Hej här kommer en nykomling som är sugen på en PT vagn. Jag har kollat lite på blocket och här på fl efter en begagnad vagn men det verkar vara svårt o hitta några. jag vill ju inte betala för mycket. Jag ser att ni lagt ut tre butiker som säljer vagnen men jag undrar är det billigare o beställa utomlands om man ska ha en ny. Hur har ni gjort? köpt ny, beg och vilket ställe har ni köpt ifrån.
    Jag hade kontkat med en affär i egnland som man kunde beställa PT från. Men egentligen får de inte sälja till sverige pga någon knäpp konkurrenslag så det skulle nog blivit lite off the record sas, fick inte beställa via deras webshop utan skulle maila en viss person. Sen skulle det inte bli så himla mkt billigare eftersom frakten tillkommer + att man inte har någon garanti (jo man har garanti men får själv bekosta frakten till och från england) så vi beställde från kopbarnvagn.nu ist. kan man köpa i usa el har någon som kan skicka den till en kan det nog bli billigare, men om man beställer får man ju betala en massa skatt....
  • anyXX
    Chipotle skrev 2010-03-07 19:56:45 följande:
    Wohooo nu får jag vara med här på "riktigt". Har precis beställt en limefärgad Sport!!
    Härligt! Tycker också att den limefärgade är supersnygg :)
  • anyXX
    Labolinas skrev 2010-03-08 12:28:14 följande:
    Någon skrev om "skötväska" från Stadium - men hittar inte inlägget. Vad var det för någon och finns månne bild? Angående vinskydd - tack för svar om att Emmaljungas passar, men finns något specifikt för P&T? Acta Gracos suflett - finns bild på denna också?
    Jag har köpt en sån här väska från stadium som jag ska ha som skötväska:

http://www.stadium.se/mode/damklader/accessoarer/060770/point-zero-one-strap
  • anyXX
    happy73 skrev 2010-03-08 17:27:05 följande:
    Det verkar vara en konon väska den där från stadium plus att den var nästan gratis hehe. vad har ni köpt för färg
    Jag har köpt en i svart. Lite trist men det fanns ingen annan färg som passade till dynorna jag sytt... men jag tänkte leta upp något snyggt tygmärke att sy på. Finns en del tuffa på tradera tex. Sen har jag tagit duschdraperikrokar och använder som hänganordning till väskan på sidan av vagnen. Så slipper man köpa sånna där "riktiga" krokar :)
    Har bara använt väskan en gång än så länge till min tvååring (väntar bebis i dagarna) och tror jag kommer bli nöjd. Den kändes väldigt hållbar och har många praktiska fack.
  • anyXX
    lilla hej skrev 2010-03-08 21:26:00 följande:
    Hur fäster ni den  på vagnen??
    Som jag skrev så har jag använt krokar som är till ett duschdraperi :) Kolla i mitt galleri så ser du hur jag gjort, dock med annan väska men det är samma princip. Finns speciella upphängningskrokar man kan köpa också har jag för mig, men eftersom jag hade duschkrokarna hemma tog jag dem.
  • anyXX
    babyfia skrev 2010-03-08 21:41:58 följande:
    Vilka sidor var det man kunde beställa ifrån utlandet nu igen? Pramworld gick inte väl?Är inte jag som ska köpa ny, utan min syster  .
    När jag kollade med england var det bara peppermint som sålde till sverige. man tjänar dock inte så mkt + att villkoren kändes lite skumma....
  • anyXX
    LoppanL skrev 2010-03-10 22:49:06 följande:
    Jag tror det var pramworld jag mailade till ang fraktkostnad och fick till svar att de inte får sälja till Sverige. Var inne på en annan brittisk sida där det kom upp på p&t-sidorna att de inte sålde utanför storbrittanien. Gissar på att butikerna inte vill riskera att inte få sälja p&t, så det är nog svårt att få igenom en beställning därifrån.
    Pramworld säljer inte till sverige. Peppermint kunde tänka sig att göra det i höstas, men som sagt off the record då, inte genom webshoppen.
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17