Inlägg från: Picabo |Visa alla inlägg
  • Picabo

Phil & Ted syskonvagn del 17

P&T mjuklift e3.
    Aah, så kan man göra, kopiera bilden i översikten, men den blir inte så stor. 
  • Picabo
    Åh, det ser ju verkligen toppen ut babyfia! Så juste av dig att snabbframkalla . Jag kommer nog också få använda vår P&T även som singelvagn till lillebror eftersom storasyster inte verkar vilja släppa att sova i Emmaljungan på förskolan, de sover ute och då är sittdelen till vagnen väldigt ombonad och bra så det gör mig ingenting, även om jag gillar liggdelen (hårdlift) till E-ljungan mycket också! Får se om det kan bli ändring framåt vårkanten när värmen kommer. 
  • Picabo

Missade att hålla koll på suflettauktionen på tradera, ser någon dem igen får ni gärna hojta!

• Picabo
    Ester Bus skrev 2010-03-15 14:31:30 följande:
    Vilken liggkorg är detta? är det hårdliften som dom rear nu för 799 enligt deras hemsida?
    jag tror det är denna:
    är lite sugen själv, tror den ligger på 499:-, kasst att bp inte har priser på hemsidan, men det skiljer antagligen mellan butiker.
    /enhänt med baby på axeln
  • Picabo
    anyXX skrev 2010-03-15 15:59:46 följande:
    Jag ritade också bara av efter måtten. Dynorna blev bra, vindskyddet är klart. jag har inga tryckknappar än men det ser ut att passa. gjorde det lite större än på mönstret för säkerthets skull. Någon som vet vilken strl man ska ha på tryckknappar och var man kan köpa dem?
    Jag är också på jakt efter tryckknapparna! Är sugen på att sy ett mindre varmt vindskydd till sommaren! Har inte hittat någonstans där man kan köpa knapparna.
    Tror inte att dessa är rätt, men jag kan ha fel!: 
    anyXX skrev 2010-03-15 21:02:59 följande:
    Kan det vara sådana här: www.ejesgarn.se/butik/visa_produkt.asp?id=169...
  • Picabo
    t h o w e skrev 2010-03-26 12:25:00 följande:
    Är det denna man kan ha i en vibe? Eller vilken har ni från babytravel?
    om vibe har större huvudsits än sport går det ev, men jag tror den är för stor o ffa hög, iaf för en sport. 
  • Picabo
    Rosenbarn skrev 2010-04-17 19:35:50 följande:
    Kollat på annonse på blocket. Någon som vet om de finns solskydd att sätta fast där babyn ligger- det har många skrvit dit som tillbehör. Och de är inte plasten!

Sunshine kids buggy mate fungerar toppen som solskydd för babyläget, jag har sytt på kardborre längst ner och högst upp så den går att "fälla upp", dvs. vika dubbel.
    www.amvina.se/sunshinekids/buggymate.aspx

Emmaljungas footsack har samma knappar som P&T sport så den fungerar helt ok om man inte vill sy, dock kan inte sufletten knäppas, men det är samma om man syr själv.

Den första laddningen "adaptrar" för att ha syskonsitsen mot dig blev inte korrekta enligt mail från tjejen som skulle fixa dem, tror det är därför det inte finns så många bilder på den.
  • Picabo

Lade upp ett foto i bildtråden på Sport med babyskydd vilades på bumperbar, ingen helt säker lösning, men grymt smidig! Bilden finns även i mitt galleri. 

• Picabo
    norgesessan skrev 2010-05-01 19:55:27 följande:
    EHel, ska inboxa dig. KOstar 255 med portot. (om jag nu kommer ihåg rätt)
    256=) Iaf för mig. Finns foto i mitt galleri. Lägger upp i bildtråden. Taskigt att smita före kanske...
    pt 0251.JPG
  • Picabo
    norgesessan skrev 2010-05-01 20:07:08 följande:
    Maken sa att vi visst betalade 256 Han kollade majlet innan han betalade, det var jag som sa fel till honom....
    Tur att de finns ibland... Min är på svensexa ikväll så honom har jag inte så stor nytta av på ett tag. Skönt att ha en bra vagn där man får i två barn, så kan vi ge oss ut på promenad imorgon. 
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17