Inlägg från: Picabo |Visa alla inlägg
  • Picabo

Phil & Ted syskonvagn del 17

segnälkab skrev 2010-02-26 21:35:36 följande:
    var inne på stadium och kollade efter deras point zero väska som pratades om några sidaor tillbaka at ha son sidväskor på vagnen, men dom var slut och det verkade inte som dom skulle komma in igen. kankse bäst att handla dom på nätet, fast där fanns ju inte svart. Har fått hem en Lime sport nu... kände inte att någon av färgerna som fanns på väska passa min vagn:(
    Jag har letat som en tok efter den svarta väskan och till slut hittade jag den i Karlstad, Bergvik. Tror det stod på Stadiums hemsida att den fanns på Backaplan i Gbg, har inte varit där och letat. Såg att du är bosatt i västsverige så du el nån du känner kanske har vägarna förbi Hisingen. Den personal jag pratade med verkade inte ha nån koll alls på om den skulle komma in igen eller inte, men du kanske kan fråga om de kan ta in den eftersom de antagligen har den i lager. 
    Står på Stadiums hemsida att den skall finnas i Trollhättan, men du kanske redan varit där och kollat, inte säkert färgerna är synkade på lagerstatusen i respektive butik, även om man väljer vilken färg man vill titta på. Står att den skall finnas i svart i butiker där jag varit och kollat och inte hittat den.
  • Picabo
    t h o w e skrev 2010-02-27 20:44:11 följande:
    jag jobbar på stadium och jag tror att de där väskorna garanterat kommer komma in igen, tror inte att de slutar med dem.. Vi säljer jättemycket utav dem!
    Det var väl det jag trodde! Sluta aldrig med den . Har en skötväska från Gr8X (Great expectations) på ena sidan och svart Point Zero på andra, båda fastsatta med stripes och kabinhakar från Stadium (får jag rabbat nu=). Ska ta kort på det så fort jag får möjlighet. 
    Värmlandsfrun skrev 2010-02-27 20:34:12 följande:
    Hejsan! Vill bara informera er om att jag tagit bort mitt mönster till dynorna här på FL och istället hänvisar jag till min blogg. Där hittar ni ett uppdaterat mönster på både dynor och vindskydd till vagnarna :) skrotdesign.blogspot.com
    Du är grym! Vindskyddet är helt fantastiskt. Skulle haft No2 igår och var ute och provkörde P&T/testade om promenad fungerar som igångsättning och med vindskyddet behövdes inte ens selen. Vår dotter fick sitta överst för att öva, trivdes bra, fin utsikt! Vagnstestet gick bra och det andra sämre. 
  • Picabo
    norgesessan skrev 2010-02-28 16:31:21 följande:
    Det blir en stor förbättring när din tvåa blir ca. 4 månader..Och kan sitta bak...
    Ser fram emot den dagen, känns som det är då vagnen kommer till sin fulla rätt. Fick ta ur sittdynan ut syskonsitsen, då fick stora syster lite bättre plats. 
  • Picabo
    anyXX skrev 2010-03-01 15:38:16 följande:
    Hej tjejer! Ett tag sedan jag tittade in.... går hemma och väntar på bebis nu och tänkte försöka mig på att sy ett matchande vindskydd till min dynor. Ni som har använt SKROTdesigns mönster - vet ni om vindskyddet passar när man har syskonsitsen framför eller är det bara för när syskonet sitter bakom? Vore bra om man kunde sy ett skydd som passar både för storasyskon fram och bak.... hm. Tar gärna emot tips och erfarenheter!
    Går utmärkt att ha vindskyddet när syskonsiten är ovanpå på sport, finns bilder i mitt P&T galleri. Jag kan ha varit lite generös med sömsmån, så mitt skydd är kanske några cm bredare än mönstret. Behövde inte ens ha sele på dottern när jag hade på vindskyddet, det sitter så himla bra! BF i lördags så jag är angelägen om att få använda vagnen fullt ut! Var och lånade en P&T mjuklift av en kompis ikväll, hoppas på en kort "lillebror". (Vet ej kön) Annars får det bli en babytravel-lift. 
  • Picabo
    LillaÅskMolnet skrev 2010-03-02 22:45:15 följande:
    Hej...har bara läst era senaste inlägg i tråden och blev väldigt nyfiken på suffletten ni skriver om Var finns den att köpa?Är den svår att sätta fast?
    http://www.cloudystockholm.se/
    Vet tyvärr inte om det är svårt att sätta fast den.
  • Picabo
    blåklocka77 skrev 2010-03-02 23:19:06 följande:
    Jag har köpt en Phil and Teds Sport (2008 tror jag). Vi har en son på nitton månader och en nyfödd. Jag är besviken på hur den stora killen sitter när vagnen används till båda, han sitter så upprätt. Jag hade hoppats att han skulle kunna sova bra där. Det går att öppna en dragkedja för att luta sitsen lite men då får han en metallstång att luta huvudet mot. Har jag missat något?
    Är tyvärr så, man får försöka knäppa selen och "kana" ner barnet, blir bättre när småsyskonet kan sitta i syskonsitsen. 
  • Picabo
    blåklocka77 skrev 2010-03-02 23:19:06 följande:
    Jag har köpt en Phil and Teds Sport (2008 tror jag). Vi har en son på nitton månader och en nyfödd. Jag är besviken på hur den stora killen sitter när vagnen används till båda, han sitter så upprätt. Jag hade hoppats att han skulle kunna sova bra där. Det går att öppna en dragkedja för att luta sitsen lite men då får han en metallstång att luta huvudet mot. Har jag missat något?
    Man kan göra ett stångskydd också, aningen rörisolering eller sy: 
  • Picabo
    bohusbebis skrev 2010-03-03 14:08:10 följande:
    Åh, inspirerad av Skrotdesign och alla andra pysslingar här i tråden ska jag strax ta fram symaskinen (väntar bara på knappar&fleece från Jofotex) och knåpa ihop vindskyddet. Har kommit över ett suveränt tunt silikonbehandlat tyg, lätt och smidigt, vind och regntätt. Tänkte fodra det med fleece (eftersom det är så tunt). Klurar lite på om man inte skulle få till nån form av hybrid mellan Skrotdesigns vindskydd och själva originalregnskyddet... Med en "ruta" typ Urban Jungles... För helt vindskydd... Fast slippa bylsiga stormcoveret... Äh, nu bara svamlar jag. Tänkte iaf övningssy i ett markistyg (mörkt marinblått). Utan foder för det är så kraftigt i sig. PLING, nu fick jag sms att knappar mm har kommit! Hoppas barnen somnar tidigt ikväll!!!! Nån som sytt ett "fotstödsskydd"? Det finns ju knappar där, man borde ju kunna sy nåt med resår/knappar som funkar ungefär som hjulskydden...
    Åh, kan man beställa knappar därifrån!? Vilken storlek är det? Jag hade tur och fick mina knappar, men har funderingar på att sy ett tunnare vindskydd att ha på sommarhalvåret. 
    Jag har gjort ett fotstödsskydd till min sport, har gjort två kardborreknäppningar,  på baksidan och under samt hål för knapparna, sätter inte fast det i knapparna för att kunna använda vindskyddet: 
    Lyckas tyvärr inte få in bilden i inlägget. 
    Kan ta bilder på det avtaget om du vill se, är eg bara två intagssömmar som slutar i "hörnen".
  • Picabo
    anyXX skrev 2010-03-03 22:15:23 följande:
    Aha snyggt! Något sådant hade jag också funderingar på att göra med bävernylonen som blir över efter vindskyddet!
    Tänkte också ta bävernylon egentligen, detta var bara en prototyp i lakansväv, men den satt så bra så jag iddes inte göra någon mer. 
    Har länkat till lite förvaringsbilder i mitt galleri i bildtråden, någon som orkar förklara hur man lägger upp bilderna direkt i inlägget?
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17