Inlägg från: LoppanL |Visa alla inlägg
  • LoppanL

Phil & Ted syskonvagn del 17

norgesessan skrev 2010-02-26 21:01:29 följande:
    stödet till babyskyddet (akta graco) fungerade för oss...Vet inte om det finns liknande skydd att köpa löst..
    det var ju en smart idé att använda den, värt att pröva!
    Ia 70 skrev 2010-02-26 21:20:33 följande:
    Lollolis : Asså de funkar ju om man ex syr på några band o knyter runt stången på ryggstödet på syskonsitsen. Den har ju inget annat som håller fast den utom kardborrebandet som man om man har den i huvudsitsen fäster i kardborrebandet på själva vagnen (svårt att förklara) Men ja e i alla fall jättenöjd, svårt att hitta billigare dyna
    Så det är det du tycker är problemet, att den inte går att fästa i syskonsitsen?
  • LoppanL
    Nilam 1 skrev 2010-03-02 22:05:54 följande:
    Hej Någon här som vet någon som syr vidnskydd till pt på beställing. Har skrivit ut mönster och varit och kollat tyg. Men nu kom jag ju på att man ska ju ha tid att sy också Med tre barn, hund, villa, skola, jobb så kom jag fram till att jag hade allt utom tiden att göra det   
    skrotdesign syr vad jag förstått på beställning. Sen finns det rosendesign också, www.rosendesign.se/
  • LoppanL

happy: vi köpte från ping pong i tyskland. Fick med typ regnskydd och pannier bags för samma pris som bara vagnen skulle kostat i Sverige. Den stora besparingen gjorde vi dock på att köpa maxicosis babyskydd med bas samtidigt, som var betydligt billigare än i Sverige.

• LoppanL
    Ville Mor skrev 2010-03-05 21:24:04 följande:
    För er som fortfarande letar sufflet. Här kan man göra fynd. (Ej min/mina auktioner) www.tradera.com/TATB-538--SPRILLANS-NYTT-BILS... Säljaren hade 5-6 sycken ute. Kan man knipa en för ett par kronor så blir det himla billigt! 
    tack för tipset, det ska jag hålla koll på och fundera på hur vi ska göra, vill egentligen ha en extra sufflett uppe också, tycker suffletten är så liten. Cloudy borde ju passa för det, men den är ju så dyr om man ska ha två...
  • LoppanL
    happy73 skrev 2010-03-05 23:20:42 följande:
    vad är det för andra hands värde på vagnarna. En annan fundering är om det finns åkpåsar till vagnarna eller vad har ni köpt.
    det finns en p&t-åkpåse, men det funkar väl med de flesta åkpåsar. Vi har en från babyland som jag prövat en gång (använder fortfarande cocoonen mest) och den funkade bra.
  • LoppanL
    segnälkab skrev 2010-03-06 21:17:08 följande:
    någon som har blid på sin vagn med hangbagen? Tyckte det var en otroligt otymplig liten sak:) verka så bra när jag beställde den.
    KOlla inlägg 78 i bildtråd 1...
  • LoppanL
    Ville Mor skrev 2010-03-06 21:35:28 följande:
    Om du orkar att leta så är jag 99% säker på att det finns en bild i någon av bildtrådarna där någon har den röda dynan med bilar. Skulle börja kika i de första om jag vore du för det var lääänge sen jag såg det ;-D
    Verkar ha funnits i 2:an, men är borttagen nu..
  • LoppanL

De menar inte plastskyddet som man har bak då med vindskydd?! Fast det är ju iofs märkligt att specificera det, eftersom det ingår i vagnen...

• LoppanL
    babyfia skrev 2010-03-08 21:41:58 följande:
    Vilka sidor var det man kunde beställa ifrån utlandet nu igen? Pramworld gick inte väl? Är inte jag som ska köpa ny, utan min syster  .
    De engelska butikerna får väl inte sälja längre, men de tyska verkar gå bra. Mypram och ping pong har vagnarna som jag vet. Är dock inte några jättestora summor man sparar, man får kanske med nåt extra tillbehör för samma pris som bara vagnen i Sverige.
  • LoppanL
    babyfia skrev 2010-03-09 09:55:36 följande:
    Nej misstänkte det. Hon vill egentligen ha en begagnad vagn men man tjänar ju inte så mkt på det heller och det verkar vara dåligt med det nu. Alla är nöjda med sina PT
    nej, det är dåligt med begagande vagnar, och de som finns brukar inte vara så jättebilliga. Tittade också på det innan vi köpte, men kändes inte värt det när man kunde få en ny för nästan samma pris. Gjorde en snabb prisjämförelse och om man ska köpa en vagn med syskonsits, cocoon och regnskydd sparar man ca 500 kr på att köpa i Tyskland mot Sverige. Ska man köpa andra saker kan det ju bli lite mer lönsamt, som jag nämnt tidigare så köpte vi maxi cosis babyskydd med bas också, och där fick vi nästan båda två för samma pris som en av delarna kostar i Sverige.
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17