-
joho, nu kunde man gå in på auktionen.. förlåt =)t h o w e skrev 2010-03-23 10:38:48 följande:auktionen finns ju inte ens längre =/ -
det var jag som knasade mig när jag tröck på länken..passau skrev 2010-03-23 10:41:31 följande:kollade för 10min å då fanns sufletten kvar... skumt*L*eller så lägger dom in med annan frakt?
auktionen fanns kvar =) -
Är det babytravels mjuklift för 495:- som passar viben?
-
Är det denna man kan ha i en vibe?
Eller vilken har ni från babytravel?

-
hur ser den med sufflett ut och vad kostar den?babyfia skrev 2010-03-26 12:37:01 följande:Jag har den med en liten suflett. Men den funkar säkert den oxå!
Går den att göra om till åkpåse också? -
okej, men går den att göra om till en åkpåse sen?babyfia skrev 2010-03-26 12:45:36 följande:www.babyproffsen.se/produkt/visa/63:BabyTravel_Mjuklift495kr betalade jag, men det var rea ifall man ville ha grå eller grön. Jag valde helsvart,även invändigt. -
ooh. jag hoppas den passar för vi köpte en sån igår.Picabo skrev 2010-03-27 21:53:43 följande:om vibe har större huvudsits än sport går det ev, men jag tror den är för stor o ffa hög, iaf för en sport.
Har inte provat den än.. -
har en vibe med svarta dynor..happy73 skrev 2010-04-08 21:44:52 följande:vad har alla för färger på sina vagnar? lite nyfiken ? -
Var har ni för myggnät till era P&T? Eller har ni inga?
Tror inte jag har sett någon som har skrivit om myggnät nångång.. -
Jag har också undrat, tycker det känns som att
lillan lutar jättemycket neråt med huvudet när hon ligger i
huvudsitsen.. Känns som att remmen som sitter på baksidan borde sitta lite högre upp..
-
efter tyget på ramen?Rosenbarn skrev 2010-04-28 07:59:37 följande:Mm de ser ofta så ut. Men se till att knapp som finns strax efter tyget på ramen slutar i knäppt. Sedan kan man ju alltid spänna banden runt lite.
Hm. vart?
Jag förstår inte riktigt.. -
Tjejer!
Hur tusan är det meningen att regnskyddet ska sitta när man har en bebis (liggande) och en storebror sittandes i syskonsitsen ovanpå?
Satte på regnskyddet idag när vi skulle gå till dagis för att hämta storebror..
och hur fanken ska han få plats? Det är ju omöjligt..
Han fick inte plats med benen eller fötterna, huvudet slår i regnskyddet..
Det går ju inte ha ha regnskyddet varken fast nere vid fötterna eller fast vid styret
för bebisluckan liksom.. Det regnar ju in överallt.. Ska det verkligen vara så? =/
Jag är nöjd med vagnen för den är så smidig, men alltså detta (ursäkta språket) FÖRJÄVLIGA regnskydd får mig att börja fundera på att sälja vagnen..
Det är hårt och tar stor plats och det räcker ju inte till heller!
(ja, det är ett dubbelt regnskydd jag har)
Snälla tjejer, hjälp mig!
-
jag har en vibe..
jag är så fruktansvärt irriterad på detta..
Jag har funderat på att fixa en engångsponcho ni vet och dra över vagnen,
för jag ger mig tusan på att det skulle vara bättre än detta sabla regnskydd!!
-
Regnskyddet är det vi har problem med..Rosenbarn skrev 2010-05-26 07:24:24 följande:Vad är de ni har problem med`??? Min 2 åring kan sitta i översta läget med suflett på sig!!!
Det är ju för litet för vagnen..
Alltså det går inte att ha fastknäppt vid fötterna, och har man det
så går regnskyddet precis som en smäck vid syskonsitsen så då får man ALDRIG
i en unge i syskonsitsen under regnskyddet..
Min 2åring får också plats under suffletten, det var regnskyddet vi pratade om. -
ja, alltså jag kan bara använda regnskyddet om jag bara har lillasyster i den..Rosenbarn skrev 2010-05-26 09:30:00 följande:Okej, ja de problemet har jag också...De går exakt men inte mera...skit dåligt
(liggandes) och syskonsitsen ovanpå.. eller ja, jag kan ju använda det annars också, men det jag ville komma till var att om det regnar ute så kan inte storebror åka vagn.. =/ Ska det verkligen vara så?
Funderar starkt på att sälja vagnen enbart för detta!!
Man måste ju kunna ha ett fungerande regnskydd där båda barnen får plats.. -
jag pratar om till viben för det är en vibe jag har.Fru Allerdahl skrev 2010-05-26 10:55:57 följande:Vet inte till vilken vagn ni pratar om regnskydd.. Men jag har ett till min vol.1 :a & ett till Vol. 2:an & det skiljer mycket på dom i storlek.. Ska se om jag orkar fota det & sen kom jag på att du bohusbebis ju ville att jag skulle mäta sitsarna *glömsk* -
oj, jag kan inte ens ha suffletten utfälld om jag ska ha på regnskyddet.Fru Allerdahl skrev 2010-05-26 11:42:37 följande:bohusbebis: Nu har jag mätit.. Vol. 1 sitsen fick jag till 51,5 cm & vol. 2 till 54 cm.. Er som undrar vad jag pratar om kan kolla mitt galleri Sen så tog jag kort på skillnaderna mellan sport vol. 1 & vol. 2:s regnskydd.. Bilderna ligger i galleriet..
Så litet och tajt är det.. -
Jag har också en vibe och behöver verkligen den här smidiga, lätta syskonvagnen.
men jag känner mig också missnöjd..
Köpte vagnen i december -09.
-Regnskyddet är på tok för litet för vagnen, min tvååring kan inte åka med i vagnen om det regnar ute och regnskyddet måste på.. För han får inte plats under.
- Framhjulet vobblade och drog jättemycket åt sidan, fick det åtgärdat och har inga problem med det längre.
-Regnskyddet har spruckit på två ställen i vinter pga kylan.
- Sufletten är för lätt att röra. Den tippar framåt och behåller sig inte i det läget man vill.
- Dragkedjan på syskonsitsen håller på att gå sönder, det har blivit som ett hack i den..
Jag funderar STARKT på att sälja den och köpa en annan vagn, men problemet är bara att jag behöver ha en bra,smidig syskonvagn!!!
-
Idag åkte vi till fritidsportalen där vi köpt vår vibe..
och utan problem fick vi en ny sufflett samt ett nytt regnskydd.
Det var inget snack om saken, Anders på fritidsportalen är trevlig och himla
mån om sina kunder..
Det finns tydligen också två stycken varianter av regnskydd.
Ett som är lite äldre som leverades i en kartong..
Det var det vi fick när vi köpte vagnen, det är mycket hårdare
och mer klumpigt..
Idag fick vi ett nytt, det låg som i en liten tygpåse eller vad jag ska säga.
En annan typ av plast i det och mycket mycket mer följsamt..
Vi har inte provat det på än, men jag ska ta på det imorgon och se hur det sitter.
Men nu kanske jag börjar känna mig nöjdare med vagnen.
För det som har gjort att jag känt mig så totalt missnöjd och som har varit droppen för mig angående vagnen är att regnskyddet har strulat...
Stor CRED till Anders på fritidsportalen som utan problem bytte ut som sagt både sufflett samt regnskydd.. Inget snack om saken!
-
japp.. eller alltså det är ju fortfarande i plast men mycket mycket mjukare och mer följsammare plast..babyfia skrev 2010-05-28 23:15:22 följande:Vi har regnskyddet i kartong . Har inte börjat använda det än eftersom det är så klumpigt. Men det finns alltså ett smidigare??? Vi köpte oxå från fritidsportalen!
Kan tänka mig att det inte heller blir lika hårt och svårhanterligt som i vinter när det blir kallt..
Det var riktigt stor skillnad på vårt gamla regnskydd och detta i materialet..
Om du kan så försök ta dig till en barnvagnsaffär och känn på regnskyddet och så jämför du med det du har, det är STOOOOOOOR skillnad..
Och det var tydligen en utav grejerna Phil&Teds har förbättrat..