Inlägg från: t h o w e |Visa alla inlägg
  • t h o w e

Phil & Ted syskonvagn del 17

hönaböna skrev 2010-03-01 11:42:02 följande:
    är det bara jag som undrar hur p&t tänkt med regnskyddet till vibe? min snart 2 åring får inte plats med fötterna om vi ska ha det på, för då går den inte att stänga vid syskonsitsen.  hur har ni andra gjort?
    min snart två-åring får inte heller plats med fötterna när det är på och då har vi inte ens någon syskonsits än utan han sitter i den vanliga sittdelen och har vagnen för sig själv.
    Det är verkligen skitdåligt!!

Jag såg att barnens hus säljer britax svar på P&T och jag ska bannemej kolla vad de har för regnskydd till den vagnen och se om det är bättre..
  • t h o w e
    vattenkanna skrev 2010-03-05 09:04:21 följande:
    Har köpt en vibe för ett tag sen och tycker att den är väldigt svår/tungstyrd, blir vansinnig ibland eftersom framhjulet verkar leva sott eget liv. Är det någon annan som upplevt detta och vet om man kan göra något åt det eller är det bara att gilla läget?
    vi är flera stycken som har upplevt det.
    ta kontakt med återförsäljaren så borde de försöka
    fixa problemet åt dig..

Har fått hjälp med smörjning samt utbyte av nån ring i framhjulet..
    Sen är det jätteviktigt att hjulen är pumpade ordentligt.
  • t h o w e
    SusiSue skrev 2010-03-11 15:10:29 följande:
    Hej!Vår bromsknapp är inte trög men däremot är "knappen" som låser upp, trög. Jag får ibland ta i med båda händerna faktiskt men har inte tänkt på att försöka åtgärda. Åker mycket buss och huvudsaken då är ju att den inte låser upp sig lätt.Resten vet jag inte. Hoppas du får svar av någon annan
    våran är precis likadan som din.
    Själva knappen som låser upp, den är trög och jag får ofta, ofta ta i med båda
    händerna för att låsa upp bromsen..
  • t h o w e
    Ville Mor skrev 2010-03-16 15:58:42 följande:
    Väntar på mina förlängningselar till Viben. Enligt säljaren på Babyland så väntar de fortfarande på leverans från Nya Zeeland. Han hade ingen aning om eller när de dök upp till Sverige. Någon som vet något annat?
    jag väntar också. Dock från fritidsportalen och de gör allt för att försöka få hem dem..

Jag mailade Anders på FP senast igår och skrev att
    lillasyster kommer om 2 veckor och då MÅSTE jag ha en fungerande sele
    till vår 2-åring, annars kan han inte sitta säkert i vagnen..

Fick svar direkt av Anders att han skulle gärna hjälpa mig om han kunde,
    men nu är det som det är och det är inte bara jag som väntar på selen och de gör
    allt för att få hem dem så fort som möjligt..
  • t h o w e
    bejbisen skrev 2010-03-17 13:22:00 följande:
    Skulle ja oxå vilja veta.... ingen som beställt därifrån?!!
    jag beställde en vibe från fritidsportalen, visserligen hämtade jag den i bromma på deras kontor, anders ringde samma dag jag gjort en beställning och frågade när jag skulle hämta den, jag hämtade den dagen efter!

Däremot hade han inga syskonsitsar inne just då, men det tog en vecka och sen hämtade vi syskonsitsen..
  • t h o w e

jag hänger inte alls med i Er diskussion.
    Vilken vagn pratar ni om? sporten?

På Viben finns det ju dragkedjor på sidorna och en rem där bak..

haha.. har försökt förstå vad det är ni pratar om sen igår nu och jag fattar ingenting =P

• t h o w e
    norgesessan skrev 2010-03-18 08:05:58 följande:
    Sporten gissar jag....Spännen bak på ryggen, 2 stk.
    okej.. :)
    Då är jag lite med i matchen iallafall ;)
  • t h o w e
    bohusbebis skrev 2010-03-18 15:09:47 följande:
    Tjoho! Kalmarbrud och ni andra med regnskyddsproblematik! Kolla in Axel&Idas regnskydd m liten "fönsterruta". Jag impulsköpte en sån från Tradera (finns antagligen bättre priser, men men...). Röd med reflexblommor på. Passar med lite fix (blir nog tryckknappar i nederkanten, de kardborrar som fanns på passade inte riktigt) på huvudsitsen!!! Och så provade jag och vände den helt sonika och satte den med "framsidan" bakåt bakom syskonsitsen bak. Funkade helt okej det åxå (även om det kanske inte är optimalt)! Och den tar INGEN plats, kom i en snygg påse (gympapåsetyp). Visst, original schabraket är säkert bäst, men det gäller ju att orka släpa runt det också... (ja jag ska se om jag lyckas få till nån bild, nu är barnen dagiströtta....)
    ser framemot en bild sen! =)
    Jag är verkligen på jakt efter ett annat regnskydd, jag tål inte orginalet!
    Jag blir bara galen på det!!
  • t h o w e
    segnälkab skrev 2010-03-23 09:25:13 följande:
    fick svar ang annonsen och dom kan skicka med schenker.  Schenker har väl fortfarande kampanj på frakt. då borde det ju inte bli mer än 30-40 spänn eller? Ni som har cloudy, den är väl liten och lätt?
    auktionen finns ju inte ens längre =/
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17