Inlägg från: lilla hej |Visa alla inlägg
  • lilla hej

Phil & Ted syskonvagn del 17

salamanca skrev 2010-07-25 13:23:59 följande:
    Lillen är 5 månader, får inte plats i mjukliften men blir ledsen för att inte kunna se mig när jag kör ( från syskonsitsen) Han var 5v för tidig så hade dessutom helst velat ha honom liggandes längre...

Tips?

Fästa vinklad spegel?

Jag hade nog också satsat på att ta bort mjukliften, med en filt under och kudde blir det minst lika bra + att han får mer plats.  
    Älskade ungen har fått en lillasyster
  • lilla hej

Jag har en sport är väldigt nöjd!
    Min dotter var 23 månader när lillasyster kom och hon slår inte i suffletten, hon är väl av normallängd, Däremot har jag inte kunnat ha syskonsitsen i viloläge, då hon isf vilat huvudet mot stången. De få gångerna hon sovit i vagnen har hon dock sovit bra ändå. Har haft skärp under sitsen för att hon ska sitta bättre.  
    Du kan vända liggdelen om du vara har den lilla med dig, tror en del här inne har köpt om det är Baby travels eller Baby Joggers liggdel för den har en liten sufflet, just för att kunna vända den.            

• lilla hej
    Linn 80 skrev 2010-08-02 14:23:29 följande:
    Jag skulle ju vilja kunna ställa ifrån mig vagnen när bebis sover om vi ska stanna vid nån lekpark osv.
    Kan den tippa när man har mjukliften med eller är det bara när sitsen är där?
    Det är bara om du har sitsen där bak.

• lilla hej
    MajMamman08 skrev 2010-08-16 13:34:19 följande:
    Tänkte på en sak..ni som använt sporten i vinter....hur blir fotstädet där barnet har sina fötter?? när det är snö o blask o skitigt??? Är ju bättre med plastskydd då faktiskt,hehe!

Sen....va de nån som visste när explorer skulle komma till sverige?? samt pris på den??
    Nja, lite skitigt blir det man jag tycker man kolla hålla efter med lite våtservett- tork så ser det inte så pjåkigt ut. 
  • lilla hej
    happy73 skrev 2010-08-19 22:08:04 följande:
    måste fråga. Hur var det med pts suflett till exploren kunde man köpa den till viben eller är den bara gjord till den nya vagnen?
    Har för mig att den bara passar explorern men att det skulle komma en suflett till sport och vibe senare...
  • lilla hej

Skiljer det mycket på chassit på olika årsmodeller?
    Köpte min vagn begagnad och då flärparna gått sönder hade säljaren fått en ny sits.
    Dragkedjan gick sönder på ena sidan för mig och jag skulle därför byta sits men den passade inte Obestämd
    Någon som vet? 

• lilla hej
    babyfia skrev 2010-09-01 10:46:03 följande:
    Vilken årsmodell har du och vad är det för vagn?
    NummerTvå0710 skrev 2010-08-31 21:50:02 följande:
    Kan man ha ståbräda på phil&ted och vilken isåf?
    På Sport (och dash har väl likadant chassi) går det med de flesta. Jag har testat den från Ullared, lite kort-men det blir nog alla eftersom syskonsitsen/liggdelen sticker bak en bit.Härligt! Då kommer den snart då
    Jag har en sport från april 08.
  • lilla hej
    babyfia skrev 2010-09-01 14:30:59 följande:
    Enda anledningen att de tog hem var väl för att E bad att de skulle ta hem en som hon kunde se?
    Säljer gör de, om man beställer.
    lilla hej skrev 2010-09-01 14:22:58 följande:
    Jag har en sport från april 08.
    Då ska det väl inte skjilja ngt. Har du en v1 eller v2? Å andra sidan ska v2-tyget kunna sitta på ett v1-chassi. Vad är det du inte får till?
    vet ej om det är v1 eller v2
    Tyget i ryggen är lite längre så när jag tar ner det på stången så blir det lite rynkigt och när jag ska sätta fast nere vid sitsen räcker tyget  inte till för att komma till stången om du fattar, när jag sen jämför sitsarna så är ryggen längre på nya och sitsen kortare

• lilla hej
    babyfia skrev 2010-09-01 20:02:11 följande:
    Är det till huvudsits eller syskonsits?
    Huvudsitsen
  • lilla hej
    babyfia skrev 2010-09-01 21:19:03 följande:
    Den kan säkert bli lite skitig, men kan lova dig att min svarta får lika mkt fläckar den efter skorna. Ha våtservetter till hands. De tvättar av typ ALLT !
    lilla hej skrev 2010-09-01 20:51:03 följande:
    Huvudsitsen
    Hmmm. Ja du jag vet inte. Du kanske ska ringa butiken du fått/köpt klädseln av och kolla om de kan hjälpa dig?
    Tyvärr kan jag inte, har köpt vagnen begagnad
    Känns bara så synd om det inte går att laga eller fixa... 
  • lilla hej

Jag vet att det frågats om det innan och har bläddrat lite men hittar inte. Kanske ska lägga till i TS?

Jag har fått punktering på framhjulet. Var får jag tag på innerslangen? Däcket? 

• lilla hej
    kalmar brud skrev 2010-09-21 11:18:19 följande:
    Det är en vanlig slang till 12½ cyklar... Så en vanlig affär. men är du ute efter den böjda ventilen så får du åka till någon affär som säljer vagnarna...

Jag vill tipsa om däck som är PUNKTERINGSFRIA... Jag köpte ett par och tycker det är kanon... Slipper känna att man kanske får punkterng
    Var köpte du de punkteringsfria däcken?
    Har du bild på hur det ser ut?
    (tack för svaret )
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17