Inlägg från: kalmar brud |Visa alla inlägg
  • kalmar brud

Phil & Ted syskonvagn del 17

babyfia skrev 2010-05-31 09:48:28 följande:
    Nu finns det i bildtråden!
    Tack för bilderna... Det där verkar ju vara ett himla bra tips. Ska se om jag kan hitta några i någon affär någon dag
  • kalmar brud
    bohusbebis skrev 2010-06-02 13:11:00 följande:
    Förlåt, svarade ju inte riktigt på din fråga... Phil&Ted har Pannier-bag:en som är som en stor säck att fästa på sidan, sen har de även en Hang-bag som man hänger på styret (rymmer inte mycket men det nödvändigaste). Utomlands kan man även köpa nån väska som går att hänga på syskonsits-ryggen tror jag om jag fattade rätt.
    Ropar på Kalmar brud - Hallå du väsk-expert, kom med glada tillrop....
    HALLÅ... Vad är det du vill ha svar på??? Glad
  • kalmar brud

Jag tycker också att original regnskyddet är kanon bra... Visst det tar mycket plats men det är så bra både mot regn och blåst

• kalmar brud
    norgesessan skrev 2010-06-02 19:55:34 följande:

Jag håller det upp, så det plattar till sig enligt sömmerna, sen viker jag ihopa det på längden, och rullar ihop mot fotändan. Då får det plats i en liten HM påse, som jag har i vagnen.
    Har det riktigt lyxigt nu, Jonathan behöver sällan sitta mer, det är när han blir extremt sömnig, men händer inte ens en gång i vecka mer.

Så nu har Isabelle den som singelvagn, med syskonsitsen bak, somregel. I den samt varukorgen ryms allt....Regnjackor, jackor, regnskyddet, extrakläder, basebagen, en tygpåse med sandleksaker hänger brevid, och kan slängas (fortfarande hängande) in i syskonsitsen om det behövs..

2 hinkar, 4 spader, bil, form, sån skakare, och en liten boll

Får ju med hela hemmet

Enligt sömmarna... Hmm*
  • kalmar brud
    norgesessan skrev 2010-06-02 20:08:07 följande:
    Håll det upp så bakdelenär i mitten, då blir den stora svarta sömmen som en båge, och hela regnskyddet blir platt...Sen viker man det in mot mitten (varje sida) tills det är lika brätt (?) från topp till tå...Sen rullar man det hårdt ihopa, med bendelen nederst.
    Aha, Då vet jag hur du menar. Jag gör ditt första steg men sen bara viker jag det.

Men ska göra som du att ta varje sida in mot mitten...
  • kalmar brud
    norgesessan skrev 2010-06-02 20:19:27 följande:
    Nedersta delen (den breda) får man vika in ennu en gång så det blir lika brätt.
    Men du rullar det ner mot det svarta? Så du rullar inte in den svarta?

Förstår du vad jag menar...

Du har inte lust att fota när du viker ihop i olika steg...? Så skulle jag nog förstå.
  • kalmar brud
    norgesessan skrev 2010-06-02 20:29:24 följande:
    Tilslut är det bara det svarta kvar, det viker jag över, så det blir som om man rullar....Den svarta plastdelen är också ihoprullad "på längden", som den blev automatisk när jag vek in sidorna.

Kan inte fota eftersom kameran är förstord, ska se om jag kan fota med mobilen imorron, det blir inte bra bilder inomhus.
    Nej men det kanske räcker för att jag ska förstå hur du menar. Jag ska gå ut och hämta regnskyddet tror jag för att testa
  • kalmar brud
    norgesessan skrev 2010-06-02 20:29:24 följande:
    Tilslut är det bara det svarta kvar, det viker jag över, så det blir som om man rullar....Den svarta plastdelen är också ihoprullad "på längden", som den blev automatisk när jag vek in sidorna.

Kan inte fota eftersom kameran är förstord, ska se om jag kan fota med mobilen imorron, det blir inte bra bilder inomhus.
    Som det är nu så måste jag ha en stor ica maxi kasse till regnskyddet
  • kalmar brud

Men ditt regnskydd blir inte heller helt platt eller? Min blir ju som en korv men den blev så liten så jag fick ner det i en system påse...

Me om du har tid i morgon får du gärna fota hur du viker steg för steg så jag gör rätt

Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17