Inlägg från: LoppanL |Visa alla inlägg
  • LoppanL

Phil & Ted syskonvagn del 17

Katjan skrev 2010-08-16 10:06:04 följande:
    Är 4800kr ett bra pris för explorer vagnen med syskonsätes paketet?

Vad kommer den att kosta här i sverige? Är det någon som vet?

Funderar på o köpa en.
    Jag gissar på att det är där det kommer ligga på utomlands, och lite dyrare i Sverige, om man jämför med priserna på de andra modellerna. Men som sagt, bara gissning.
    kaffeegott skrev 2010-08-16 09:28:44 följande:
    Har för mig att jag läste någonstans att de skulle göra suffletter som passade syskonsitsen på Dash och Sport men hittar inte infon just nu. Någon annan som vet?
    Har också läst det, men vet inte om det var officiell info eller bara nåt någon hört..
    MajMamman08 skrev 2010-08-16 08:48:41 följande:
    Har hittat en sport för 4.500 kr in kl frakten, Men där ingår bara regnskyddet. På handtaget är det ett litet jack,men nytt skumgummi till vagnen finns!
    Är det svårt o sätta på kanske??
    Men är det ett bra pris?? Den skulle va som ny,har bara sett bilder o då såg den fin ut är  köpt maj-09.
    Frakten går väl på några hundralappar så det är väl ett ok pris. För 4000 borde du kunna få vagn, syskonsits, och ett par tillbehör cocoon o regnskydd eller regn- och uv, kan jag tycka, så jag skulle nog försöka pruta ett par hundra om det bara är regnskydd.
  • LoppanL
    MajMamman08 skrev 2010-08-16 10:33:08 följande:
    ja lite surt att de bara är regnskyddet till Men den skulle va jätte fin förövrigt osv. Hon skulle ha 4.500 kr för vagnen,så prutade ner vagnen lite då i med att frakten kommer o gå på 300-400 kr.
    Gah...svårt  o köpa vagn jue Ska ju inte ha förrän i dec,men blir ju ändå att man vill ha saker o ting klart o sen tänker man att de inte kommer o komma nån mer bra vagn beg.
    Måste ha en mjuklift så den får ja ändå köpa till o den blir ju ny,så 700 kr på den!

Men tycker du ja ska försöka pruta mer? el skita i de??
    Du kan ju alltid dra till med att du sett många andra som säljer för 4000 inkl. fler tillbehör, så kan hon tänka sig att gå ner ett par hundra till. Sen är det ju frågan hur mycket man orkar hålla på, känns det som en bra vagn som du gärna vill ha, så kanske ett par hundra inte spelar så stor roll. Håll koll på tradera för cocoonen, tycker det går vissa rätt billigt där, finns tex ute nu en för 300 och en för 399. båda med 62 kr i frakt.

Finns för övrigt en vagn där som bara är uppe i 260 kr än så länge, kanske kan bli ett fynd för någon?!
  • LoppanL
    MajMamman08 skrev 2010-08-16 20:17:01 följande:
    fy tusan...höll på o göra bort mig ordentligt!
    Den där sporten ja prata om för 4000kr inkl frakt. Vi träffades ikväll halva vägen var i stället o tacka gud för de!
    Bilderna o så som hon beskrivit vagnen stämde inte alls överrens med vad hon sagt. Så himla dåligt!
    Vagnen va skit skruttig,solblekt,full me hundhår(jag är allergisk), fettfläckar, trasig i nätet på sufletten,o den hängde som bara den....mer ovårdad vagn får man leta efter,usch! skrapmärken osv.

Ja e såååå glad att ja inte köpte den via nätet utan tittade på den först.....så olika man kan tycka e en fin o fräsch vagn..ja så nära ja va o gå på en nitlott.

Ne,blir nog en ny  för våran del...känner att ja inte orkar, detta tog musten ur en!!! Vill inte åka på en nitlott igen!!!
    oj, vilken tur att du åkte och tittade på den. Tyvärr är det många som ljuger friskt för att få det sålt. Hade en bekant som sålde en trasig mobiltelefon som tyckte att köparen fick skylla sig själv om hen inte testade telefonen.

Ang fotstödet, vem som nu tog upp det, jag köpte ett skydd på engelska ebay, som satt väldigt bra och skyddade. Blev dock riktigt fint när jag tvättade bort den smuts som hunnit bli innan jag köpte skyddet.
  • LoppanL
    Majomajo skrev 2010-08-18 08:19:34 följande:
    Hur gamla är era barn som anväder P&T som syskonvagn? Vi har en kille som blir 2 i vinter och ska få ett syskon. Vi har varit inne på bara vår Bugga med ståbräda + en annan sittvagn till sonen och tänkt att vi klarar oss utan syskonvagn, men nu när jag läser om P&T blir jag osäker. Kanske det vore bra med syskonvagn trots allt?
    Vår stortjej var nästan tre när lillasyster kom. Hade det inte varit precis innan vintern hade vi nog behållt quinnyn och haft ståbräda, men jag kände att det inte skulle funka i snömodden. Tycker vagnen har varit guld värd många gånger och ångrar inte att vi köpte den, även om vi nu, mindre än ett år senare har sålt den.
  • LoppanL
    Linn 80 skrev 2010-08-18 22:28:43 följande:
    Fast ståbräda på amsterdam är ingen höjdare. Barnet får inte plats under handtaget och måste då stå helt bakåtlutat.
    Funkar helt ok för våran dotter, blir inte särskilt bakåtlutat, om än lite.
  • LoppanL
    Linn 80 skrev 2010-08-18 22:40:03 följande:
    ok. Har ju inte testat själv utan en kompis som sa det inte gick för sonen fick stå så bakåt lutad så de bytte vagn
    Det hade nog varit smidigare om hon kunde stå innanför styret, och nu har vi bara kört nån kort tur till förskolan så det är möjligt att jag ändrar mig, men dottern var nöjd iaf.
  • LoppanL
    babyfia skrev 2010-08-20 17:50:52 följande:

Jag (och många andra här inne) har en väska från Stadium som passar perfekt till vagnen. Den rymmer jättemycket och är billig dessutom.
    Jag tycker att PT-väskorna blir så klumpiga på vagnen (den blir så bred) och så är ligger allt huller om buller, en stor påse typ. Men packar man mycket är de säkert jättebra!

Vi hade små "väskor" som man kunde få om man samlade poäng hos Libero, en var med blöjor, skötunderlägg och tvättlappar, för att få lite mer ordning i de stora väskorna. Tror nästan man måste göra nåt sånt för att det ska funka, att ha flera mindre förvaringssaker i de stora, för att det ska funka bra, annars är det mest huller om buller.
  • LoppanL
    kalmar brud skrev 2010-08-24 08:36:01 följande:
    Har sett att det återkommer massa frågor om priser på olika vagnar... Även när man kan flytta ner barnet i syskonsitsen...

Har ni några fler frågor som ni vill att jag ska lägga in i TS???

Skicka då frågan och svaret så fixar jag det
    ang syskonsitsen står det ju faktiskt redan...

Ett förslag: Kan man köpa vagnen billigare utomlands?
    I England, där vagnen oftast är billigast, har affärerna förbjudits att sälja till andra länder av konkurrensskäl, dock har några i tråden lyckats komma runt det, men de flesta har nekats detta vid kontakt. I Tyskland är vagnarna något billigare, så att du kan få med lite extra tillbehör för samma pris som du får vagnen för i Sverige.

Vet inte om man ska ta med 2 tillfälliga:
    När kommer Explorer till Sverige? OKlart, någon gån gunder hösten
    Kan man sätta explorers sufflett till syskonsitsen på de andra vagnarna? Nej, den passar bara till explorer, men det kommer att komma en sufflett till Sporten och Dashen.
  • LoppanL
    Picabo skrev 2010-08-24 23:15:27 följande:
    Äh, då är det ju bättre att sy eget, detta skyddar ju inte sidorna på fotstödet och det är ju där man krockar .
    Är du ute och kör race med din vagn eller!? Är man någorlunda händig är det ju lättare att sy själv, jag har inte orken och engagemanget, så jag är glad att det finns pyssliga människor som säljer sina alster.

Om någon funderar på en dash så har p&t rabatt på det nu. Vid en snabb koll får du vagn, syskonsits och dubbelt regnskydd för precis över 5000 kr. Gå in på deras hemsida, outlet och Europe så kommer det fram. €40 i porto tillkommer.
  • LoppanL
    Rosenbarn skrev 2010-08-25 08:32:52 följande:
    Folk har ringt på vagnen men de velar och vill jag ska hålla tills löning osv så....men vi får se
    Det är säkert värt att vänta lite om du vill ha bra betalt. Vi hade lite bråttom med att bli av med vår vagn, då vi ska åka utomlands i två månader om ett par dagar och ville få allt klart innan dess. Annars hade jag inte sålt mitt så billigt som jag gjorde.
  • LoppanL
    Rosenbarn skrev 2010-08-25 09:58:21 följande:
    MM de är de säkert jag säljer ju inte för skambud..Men till lagom pris Vill ju köpa Baby Travel Amsterdam ju...De har ju rabbat till sista denna månad så hade vart bra om den blev såld innan dess. Men när jag var och kolla i går sade ena tjejen att de inte gick att använda ståbräda och den andra sa de gick men var inte stabilt...Hmmmm ade säljer ju en ståbräda till som i katologen används tillsammans med vagnen...skumt...Gär fota som sagt. Du kan även på mms om de är l'ättare
    Jamen just det, jag har ju fotat det, men hittar inte sladden mellan kameran och datorn, ska ta tag i det idag och leta på den, bra att du påminde!
  • LoppanL
    jannah skrev 2010-09-12 00:04:54 följande:
    Jag beställde för en vecka sen, så jag har inte hunnit få vagnen. Men när jag loggar in på pingpong-online.de så står det vagnen, enligt beräkningarna, kommer skickas v. 36. Alltså denna vecka, som snart är slut. Och jag antar att dom inte skickar iväg nåt på helgerna. Om det stämmer hyfsat så borde den ju skickas i början av nästa vecka, så om jag har tur får jag den innan nästa helg... Vi får se! Kan ju lämna en mer utförlig redogörelse sen när vagnen kommit... :)

Men jag kan ju nästan lova att man inte behöver vara orolig när man beställer därifrån. Dessutom så vet jag att den webshoppen är populär bland svenskar, så det ska inte vara några problem alls!

Fast jag är otålig! ;) Vill ju ha vagnen NU! :)
    Vi beställde från Ping-pong och just uppgifterna om leveranstid var väl det vi inte var riktigt nöjda med. Har för mig att den levererades ett par veckor senare än vad som först uppgavs och jag fick maila ett par gånger för att få besked om när den skulle komma, men i övrigt var vi nöjda med vårt köp på ping-pong.
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17