Inlägg från: Rosenbarn |Visa alla inlägg
  • Rosenbarn

Phil & Ted syskonvagn del 17

Nialex skrev 2010-04-17 21:53:53 följande:
    I nån av bildtrådarna har jag sett att de har använt solskydd till bebis, men tror att det var akta graco...Men kolla där, det såg väldigt smidigt ut
    menar inte en skärm utan som regnskyddet där baby ligger
  • Rosenbarn
    nian74 skrev 2010-04-18 16:13:20 följande:
    Det kan kanske vara singel uv-skyddet, det är en del som man sätter framför barnet och en del som man sätter i "luckan" där plastskyddet brukar sitta.
    De måste de nog vara!!!

Har en acta skärm när hoj ska sitta med vilöl ha något när hon ligger, får sy nå kanske
  • Rosenbarn
    litenskatt skrev 2010-04-19 09:58:04 följande:
    Finns det fotsack till Phil&Teds Sport?
    Nej inte orginal. Men många syr eller finns de som syr. cab on fungerar också men dyra
  • Rosenbarn
    Una skrev 2010-04-19 13:28:02 följande:
    Nu har vi haft våran sport ett par dagar men bara hunnit provköra den en gång. Men jag måste vara korkad - vilket är "viloläget" på huvudsitsen egentligen? Alltså det som man kan ha när en sitter syskonsitsen baktill? För visst kan man ha viloläge på huvudsitsen då? Är det att bara knäppa upp knäppena då eller, jag förstår inte riktigt, tycker inte det känns tillräckligt stadigt som ryggstöd då. Jag gör säkert fel eller så är vårt ryggstöd inte så pass stadigt som det ska vara men det verkar ju skumt Hur gör ni?
    Är de inte dragkedjan???? har dock vibe så är inte säker
  • Rosenbarn
    litenskatt skrev 2010-04-19 18:26:36 följande:
    MEN OJ!! Vi ska som sagt ha en Phil&Teds vagn men nu börjar vi vela!! Vad är det för skillnader på SPORT, DASH & VIBE?! Heeelp!! :S
    Läs i TS

Sport: Vinkelbart styre, viloläge på syskonsittsen, fotbroms, tvålägen i suflett het utfälld eller helt infälld. 

Dash: Vinklebart styre, steglöst reglerbart liggläge på huvudsittsen, viloläge på sykonsitts, ombonade uttagbara dynor, broms i styre, fälls, fotstöd i tyg men med "plastbricka" ditsatt

Vibe: Vinkelbart styre, plastfotstöd, steglöst reglerbart liggläge i huvudsittsen, viloläge på syskonsittsen, ombonade uttagbara dynor, broms i styret, 2 cm bredare (64cm bred) lite rymligare. Aluminium ram, går att fälla med syskon sits på, reglerbar suflett som går att fälla åt fel håll
  • Rosenbarn
    litenskatt skrev 2010-04-21 21:24:16 följande:
    Jahaaa! :) Hur ska jag fästa fotsacken? Hur gör ni? Någon som vet någon på nätet som kan sy en åt en? Jag tror inte jag kommer lyckas särskilt bra :(
    Du får sy med band eller kardborre, Sy som regnskyddet i nedkant
  • Rosenbarn
    happy73 skrev 2010-04-22 21:55:45 följande:
    oj vad det skrivs hänger inte riktigt mad i allt. Jag står också o velar mellan sport o vibe. Jag var helt inne på sporten ett tag men sedan tyckte jag viben efter som sufletten är bättre på viben. Men jag gillar inte handtaget på viden o inte heller bromsen. Jag har testat att sätte sonen i en vibe o det var bra men nu återstår det bara att provsitta en sport.Jag funderar också på att beställa från england men är fortfarande lite skeptisk till att ge ut mitt kontonr över telefon. Finns det inte något annat sätt att betala.Tycker ni att det är värt att köpa från england eller skulle ni hellre köpa från kopbarnvag???Vad är det för tyg ni köper till era sittdynor? Är det vanligt bomullstyg eller mer åt bävernylon eller vad köper ni. Vart har ni hittat era fina tyger?
    Men säljer de till sverige.. fått nej överallt på tillbehör...
  • Rosenbarn
    happy73 skrev 2010-04-23 21:40:45 följande:
    Rosenbarn det var ju en tjej som tipsade en länk där man kunde beställa men hon hade gjort en betalning via telefon. Jag mailade dem o fråga om det gick o beställa till sverige o vad frakten kostade till sverige. De sa att det gick bra att beställa så tydligen så går det bra men jag frågade aldrig om hur man skulle göra med betalningen.
    Okej! Då ska ja glo bakåt då i tråden
  • Rosenbarn
    TRUEHannapanna skrev 2010-04-23 21:55:14 följande:
    tack! :)Cloudy o Gracos ser ju ut att sitta bäst, nån som har nått att säga om dom två?och funderar fortfarande om de blåser rakt igenom cloudy? eller graco?
    Gracos blåser de inte rätt igenom. Den har ja!! Visst den är inte super tät men men rätt tjock i material så den håller toppen.-)
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17