Inlägg från: segnälkab |Visa alla inlägg
  • segnälkab

Phil & Ted syskonvagn del 17

hej hej.

Jag sålde min Vibe i höstas då jag bara blev sur på den. Men fasen, dom är ju sjukt praktiska. Jag tyckte syskonsitsen bara lutade neråt när jag hade den "överst" så min son hängde mer i selen än satt i sitsen och han slog huvudet i bågen på sitsen (80cm kort)  men har fått för mig att sport har rymligare syskonsits och lite djupare viloläge, stämmer det?
    Odenplansbarnvagnar har ju grymt bra pris tyckte jag.
    du som handlat på Toddler, har dom nätbutik?

• segnälkab
    norgesessan skrev 2010-02-16 11:24:14 följande:
    rymligare iallafall, djupet vet jag inte...det är ju lite oväsentlig när stången är så låängt ner...Det blir samma med syskonsitsen framme på sporten, men det fixar sig med en rem...
    har fått för mig att själva sitsen, där rumpen är alltså ska vara djupare än på vibe...
  • segnälkab
    iAnnaMaria skrev 2010-02-17 22:05:05 följande:
    var köper man billigast sport? köpbarnvagn hade inga inne :(
    jag besällde min på odenplansbarnvagnar igår. dom har många fler färger inne:) detblev en lime.
    5795:- inkl syskonsits och frakt! superpris tycker jag, vissa säljer dom ju nästan för det priset begagnade.
  • segnälkab
    Rosenbarn skrev 2010-02-18 08:00:15 följande:
    nån rekomendeade ju toddler.se kolla in de
    ja, jag läste också det här tidigare, hon fick ju regnskydd också om jag inte minns fel, men tror hon var i butik? på sidan är det samma pris som på odenplansbarnvagnar.se fast jag vet inte om dom har frakt på toddler. Finns bara i röd också på toddler, men klart, vill man ha en röd så räcker det ju:)
  • segnälkab
    handbollsmamman skrev 2010-02-18 10:28:29 följande:
    Hej... ny här... med en nyinskaffad sport. Supernöjd!Jag undrar om det är någon som har en mugghållare? Passar den bara till viben eller kan man ha den på sporten oxå?
     jag är också ny här:) hade en Vibe i somras som jag var irriterad på redan  från början. blev 5 månader sen sålde jag den till rejält underpris, nu har jag fastnat igen, men nu blir det en sport vilken jag tycker verkar 100 gånger bättre.

är det bara en mugghållare du vill ha? Annars finns ju hangbag att köpa till, så får du plats för lite småpyssel också:) annars tror jag som tidigare talare at det säkert passar med ett universal.
  • segnälkab
    bohusbebis skrev 2010-02-18 19:00:42 följande:
    Måste bara lobba för denna, igen:www.amvina.se/sunshinekids/buggymate.aspxdär det ju åxå går att trycka ner 2 flaskor. Har även Hangbagen och de fyller olika funktioner så jag varierar med dem (just nu sitter hangbagen så fint på vår singel MT). Med lite fix å trix så har vi denna som skydd till huvudsitsen när lillan sover där (istället för plastskynket). När båda sitter, fram och i bak, så viker jag ihop den och om det behövs "fäller in" den under suffletten. Fast utan flaskor i då förstås.
    supersmart. Har du nått ca pris??
  • segnälkab
    ninos skrev 2010-02-22 16:20:09 följande:
    Sport eller Vibe? Åhh jag kan inte bestämma mig. Kan ni råda mig tack?Har visst börjat boa ordentligt känner jag för vagn är det ända jag tänker på för närvarande.
    Jag hade gärna kastat min VIBE i´sjön om jag fått, men det blev en snabb affär och så var jag av med den. Vansinnig på den.
    *Syskonsitsen är mindre än på sport, min son slogi huvet i bågen och han var ändå bara 80 cm då.
    *vet inte om det är så på sport men varje gång jag skulle låsa upp hjulet om jag kört i låst läge så skulle man snurra, råkade man dra i den pluppen (vilket lätt hände tyckte jag när man stod och tippa vagnen så lossna hela hjulet) kanske bara jag som är klumpig:)
    *Sen är de väl grejer jag eg skulle kört på garanti som.
    * sitter en liten säkerhetsspärr som klickar i innan man knäpper ihop vagnen, den hoppa inte i utan man fick sätta på den manuellt.
    * ett jäkla gnisslande
  • segnälkab
    babyfia skrev 2010-02-22 22:04:07 följande:
    Jag har Sport och säger ju såklart då att Sport är bäst . Det är som sagt en smaksak men det som fick oss att välja sporten var:- Längre syskonsits- Inte lika klumpig (vet inte hur mkt det skiljer i bredd på modellerna?)- Ville ha fotbroms, istället för i handtaget som viben har som lätt klickas i av sig själv dessutom- priset!- Andrahandsvärdet verkar vara bättre på sporten (om man jämför nypriset)De som har viben har ju såklart mer fördelar för den mot sporten, så testa vagnarna innan är mitt råd! En E3??!! Jag skulle aldrig ge så mkt! Inte ens för en begagnad sport. En ny Sport kostar ju 5000! Vad är det för tillbehör med?
    sport är 64cm va? Vibe är i alla fall 69cm.
  • segnälkab
    babyfia skrev 2010-02-23 12:31:43 följande:
    Det är vanliga sidoväskor, inga skötväskor, men de fungerar jättebra! Inte så mkt olika fack dock, ett stort och sen några småfack. Kostade 99kr bara .
    haha då ska jag till stadium och fynda:) Har dö köpt "krokar" löst och satt på vagnen då??
  • segnälkab
    Chipotle skrev 2010-02-24 21:43:50 följande:
    Någon som beställt vagn från odenplansbarnvagnar.se? Deras erbjudande nu känns ju lite lockande..
    jag fick hem min därifrån igår. beställde fööra tisdagen och kan tycka det är lång lev tid. min gamla vagn köpte jag på kopbarnvagn.nu och då var den hemma på 2 dar. det är ju verkligen ett bra pis.

annars ingen info, ska ut snart och provköra. frakten ingår ju i priset, vilket är kalas.
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17