• Upptagen

Hur gick eran andra förlossning?

Vill också veta fler... råkade du ut för en sfinkter ruptur så rekommenderar jag dig att söka upp sfinkter rupturtråden, där finns det en massa kunnigt folk på ämnet!

• Upptagen

Var det inte STORA bristningar som TS funderade över? Några stygn räknas väl inte direkt som större bristningar...

Jag skulle också vilja höra om fler som fött vaginalt efter större bristningar, tex sfinkter rupturer eftersom jag själv är i samma läge...

• Upptagen
    Elin 80 skrev 2010-02-25 20:54:06 följande:
    Hej! Nu har min bebis kommit fram...helt fantastiskt, fick en helt annan upplevelse än första gången! Det gick snabbt och bra, vissa av de gamla stygnen gick upp, flertalet invändiga och 4 utvändiga, men det känns på ett helt annat sätt, var hur pigg som helst efteråt, kunde direkt sitta osv. Jag hade en sfinkterruptur grad tre förra gången, tack och lov gick bristningen inte lika långt.
    Grattis! Vad skönt att höra att det gick bra! Väntar själv bebis den 14:e mars så det börjar närma sig. ALltid skönt att höra att andra som haft samma skada som kunnat föda vaginalt andra gången...
Svar på tråden Hur gick eran andra förlossning?