Hur gick eran andra förlossning?
Med 1:an blev det igångsättning och det tog 8 timmar från första värken. Avsllutades med sugklocka och fick sy ett stygn.
Med 2:an hade jag förvärkar från fredagen till måndag morgon. 4 värkar i timman. Inte så farligt men kl 0700 på måndag morgon började de bli starkare, kl 0915 kom vi in till Antenatal och omkring kl 0945 var det som någon tryckte på knappen. Värkar i ett och öppen 4 cm. De sprang upp med mig i rullstol till förlossningen. I hissen kände jag krysningsvärkar, när jag kom fram till sängen tog 4 andetag av lustgas för att lugna ner mig, när jag var på väg upp i sängen såg de att huvudet var på väg ut och när jag la mig tillbaka så kom resten av kroppen ut. Han kom med segerhuva och bm punkterade den och vattnet sipprade ut. Sprack inget!!! Helt fantastiskt! Eftersom jag hade en svår första förlossning var jag livrädd men nu känner jag att jag kan föda barn igen närsomhelst
Kan säga att på väg upp i hissen skrek jag till bm att hon skulle meddela narkos läkaren att jag var där så de skulle förbereda eda eller kejsarsnitt om det skulle vara nödvändigt.
Så ställ in dig på en sak, det blir aldrig som man tänkt sig och en förlossning skiljer sig helt från nästa.