Inlägg från: 2små2stora |Visa alla inlägg
  • 2små2stora

Hjärtebarnen

MysTic PrincesS skrev 2010-08-16 18:33:42 följande:
    Sonen hade iofs lagom med babyhull men det försvann raskt vid 1 år. BVC var på mig ang maten och att ha olja i allt bla bla. Funkade inte då han spydde av det Obestämd

Din flicka är opererad för? Länge sen?

Vad misstänker de kan vara problemet nu?
    Hon operarades för lite drygt 1 år sedan när hon var 2 för ett komplett AV-block. Har nu en pacemaker som ser till att hjärtat slår snabbare än 55/min. 

Matvägran är nog en orsak, men hon har även  astma så det är delvis den som ska kollas.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • 2små2stora
    MysTic PrincesS skrev 2010-08-16 18:41:34 följande:
    Jag är inte så insatt i detta men vad är AV-block?

Vill hon inte äta nånting eller bara viss mat? Kan astma påverkar matlust med? Känns som jag har noll koll ibland
    Signalerna går inte fram till kamrarna att de ska dra ihop sig.

Hon äter vissa dagar men inte andra. Är det tungt att andas så är det nog inte så lätt att äta heller.
  • 2små2stora

Jag undrar om de tänkte på att J ska ha kläder på sig när de opererade henne. De har satt pacemakern precis där linningen och midjan på byxorna sitter. Så hon vägrar att ha byxor med knapp för det gör ont i magen då säger hon.

• 2små2stora

I morgon ska J på hjärtkontroll. Hon får åka själv med pappa till sjukhuset, tycker att det känns lite väl långt att åka 20 mil med en 4 dagar gammal bebis Han är hjärtfrisk än så länge.
    Men vi kommer inte att godta att BVC säger att det är normalt att barnet står still i vikt en längre tid. 

• 2små2stora

J kommer att opereras igen inom 1.5års tid. längre tid än så räcker inte batterierna. Och så får hon stå ut med att det skaver i byxlinningen tills hon blir så stor att byxorna hamnar under pacemakern och inte rakt över som nu.

• 2små2stora
    Jo anna skrev 2010-09-08 21:37:14 följande:
    Kan ni inte sätta nån tejp eller plåster över? Fast jag har ju ingen aning om hur det ser ut iofs. Tänkte bara att det kanske känns lite bättre för henne
    Pacemakern sitter under huden i bukfettet (det lilla som finns) så det är tyvärr svårt att göra något åt det. Ska runt i morgon och leta efter jeans och lite kraftigare byxor med resårmidja för det går hon med på att ta på sig. det blir snart lite för kallt ute för att gå med tights ute. Hoppas att de kan placera nästa lite bättre. 
  • 2små2stora
    Jo anna skrev 2010-09-08 22:06:23 följande:
    Jaha. Varför satte dom den där? Borde dom inte räknat ut det? =S
    Finns ingen annanstans att sätta den på ett så litet barn. Det är först när hon är 10-12 år som de kan sätta den under nyckelbenet. 
  • 2små2stora
    petrasandell skrev 2010-09-15 09:22:03 följande:
    måste bara fråga hur låg syremättnaden kan bli innan man inte är vid liv längre?? 

När vi kom in akut med våran kille så hade han 45%, och under en liten stund låg han på 30%....
    Jag har haft barn som varit nere på 8% i saturation.
  • 2små2stora
    petrasandell skrev 2010-09-16 10:40:02 följande:
    oj! känns nästan som att det inte är möjligt att leva med så lågt...
    Inte någon längre tid. De är inte vackra i färgen då. kan ju säga att vi ventilerade med 100% syrgas, gav mängder med adrenalin osv. Men barnet klarade sig.
  • 2små2stora
    vampyria2 skrev 2010-09-20 22:11:38 följande:
    Hej tänkte höra hur era små har reagerat på sjukhus m.m efter operationen. Min Loke opererade sitt hjärta förra sommaren och är fortfarande jätte rädd för allt som har med sjukhus att göra, till och med tandläkaren ger honom panik. Är det nån som har någon bra ide om hur man kan få dem att inte vara så rädda längre

Johanna har lekt doktor massor, både hemma och på dagis. De har verkligen gett henne möjlighet att bearbeta allt där. 
    J är inte rädd för doktorer och så bara hon slipper stick. Att vi har varit till doktorn 1-2 gånger i månaden har nog gjort sitt till och då träffat samma doktorer och sjuksköterskor.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
Svar på tråden Hjärtebarnen