Hjärtebarnen
Allt var bra! Alla klaffar och shuntar och kammare och allt vad det heter!! Så skönt att man nästan inte kan fatta det!!
Allt var bra! Alla klaffar och shuntar och kammare och allt vad det heter!! Så skönt att man nästan inte kan fatta det!!
FinaFilip: Åh, vad ledsamt. Tänker på er. Kramar
Grattis Små hjärtan och Skånetös! Hoppas att allt går bra med lille Helmer.
Harry är ett år och elva månader och är 81cm lång och han väger 9 685g. ( VSD-opererades vid sex månader) Vad vägde era hjärtisar vid samma ålder? Jag tycker inte det är lika intressant att jämföra med barn som fötts friska.
Min syster födde en frisk pojke igår natt. Jag var med på förlossningen och det var först efteråt det kom över mig att jag nog varit orolig att det skulle vara något fel på den lilles hjärta. Jag kände mig så lättad när de sa att han var hel och fin. De undersökte i och för sig inte hjärtat direkt men jag blev lugnad...
Hej alla gamla och nya hjärtevänner!
På måndag ska vi till dietisten med Harry. (Korrigerat VSD vid sex månaders ålder) Han är två år och en månad och väger 10kg. Det har varit en tuff kamp att komma dit och jag är glad för han följer sin kurva. Samtidigt kan jag bara inte låta bli att oroa mig. Min äldsta pojke som också var tunn vägde 16kg när han var ett och ett halvt. Men han var såklart längre än Harry också...
Ska bli intressant vad besöket ska ge oss. Vi har stödmatat med Minimax men han får inte det på dagis längre så nu blir det morgon och kväll och ibland en flaska på eftermiddagen om personalen säger att han ite ätit så bra. Kram
Dietisten var nöjd med Harrys viktutveckling fasr hon påpekade att hon gärna sett att han nådde upp till -2 strecket. Han vägde 10,6kg på hennes våg. (25 mån är han) Det var en riktig våg så han hade kläder på. Hon drog av två hekto för blöja och kläder. Det stämmer säkert ungefär. Han ska fortsätta stödmatas med Minimax men målet är vanlig mat. Han får alltid det innan läggdags och när han vaknar. Ibland blir det en flaska på eftermiddagen om han ätit dåligt tidigare på dagen. Hon var imponerad av hans energi och han visade sig från sin bästa sida! Känns som ett bra besök!!
På dagis har de inte varit så positiva till att ge Harry Minimax. Det har mer varit så att de varit glada om de inte behövt ge honom det. Det är ju inte så jag ser det utan jag ser allt han får i sig extra som ett stort plus. De gör det nog inte för att vara elaka men de strävar efter att alla barn ska ha samma rutiner tror jag. Om de frågar Harry och han säger att han vill ha eller om han själv frågar efter det så får han ju. Men hur många två-åringar frågar efter mat? De har ju inte tid med det när de leker. Jag är kluven över detta. Jag vet ju att han äter bättre på dagis än hemma så det är nog ok.
Bess: Grattis till lilla Ella!
Harry fick godkänt på vikt och längd av sin nya doktor på sjukhuset i stan. Känns skönt och jag märker ju hur pigg och stark han är nu:)
Ville bara skriva ett inlägg för jag vet ju att många med mig läser tråden utan att skriva. Det är ju som tur var inte så mycket frågor och undringar som snurrar i huvet nu längre!!