Lotta m Tova skrev 2012-05-14 20:06:18 följande:
Vi fick flyga ner innan förlossningen, pga att jag har förlorat en flicka i magen i v 37 så jag var mer orolig över det än hjärtfelet , jag trodde ju hon skulle dö ändå så......men tack och lov hade jag fel.
Vi flög hem när hon var sju dagar, sedan går vi på kontroller i Luleå 6 mil härifrån, där kommer det en barnkardiolog från Umeå en gång i månaden.
Vi har bara varit i Lund fyra gånger , när hon föddes mars-03, sedan vid första kat som ledde till att op blev i samma veva juni-03, sedan var vi på en kateresering i feb-04, och sedan gjordes tcpc i januari-05.
Tova har mått bra hela tiden och alltid ätit bra, inte mer sjuk än andra barn, jag tyckte det gick bra att vänta in sista steget eftersom hon mådde bra, det var nästan jobbigt att operera just för att hon mådde så pass bra, men oj vilken ork hon fick efter op, det första hon gjorde när hon fick börja röra sig på avd var att hon ville springa det hade hon inte kunnat förut, men hon var kass på det hon gick fort och viftade på armarna och deklarerade ping ping (spring, spring) men hon fick snart kläm på det.
åå va sött. nu längtar jag verkligen efter min son, och hoppas vi har lika mycket tur som er! det är verkligen hemsk att inte veta om de kommer överleva, men det känns som lite tillit måste man ha till läkarna. Han vi fick prata med lät så lugn och stabil, så för att inte gå ner mig totalt måste jag tro på att de kan fixa vår lilla pojk! sedan tänker jag lite att eftersom hans prognos ändå ser så bra ut just nu, om han ändå inte överlever så var han verkligen sjuk, och då hade han inte fått ett drägligt liv..
vad glad jag är för er skull att er dotter mår så bra idag!!