• bea79

Hjärtebarnen

Små Hjärtan skrev 2010-03-30 09:22:57 följande:
    Är så glad idag, Trinity ska ta sin absolut sista Warandos i kväll. I morgon åker Waranbrickan. Så sur hon kommer bli eftersom hon älskar sin Waranbricka, min lilla tokunge. Tur hon har massor med andra halsband.
    Vad skönt att få slippa Waran, vad jag har förstått så är det lite läskigt att ha dem gåendes på waran.
    ~ Mamma till världens sötaste Max född 061207 & underbara hjärtepojken Leo född 090223 ~
  • bea79
    Tifastar skrev 2010-04-07 12:31:58 följande:
    Äntligen ska  vi få hjälp med Julian och hans matproblem. Vi har fått remiss till dietist + att vi ska få komma till habiliteringen med hans ben. Någon som gått på habiliteringen med ert barn? Jag  vill så gärna att Julian ska kunna gå eftersom han går på dagis. Han vill ju hänga på sina kompisar.
    Så bra att han får hjälp. Leo ska oxå remitteras till habiliteringen pga hans sena utveckling.
    ~ Mamma till världens sötaste Max född 061207 & underbara hjärtepojken Leo född 090223 ~
  • bea79
    willsam skrev 2010-04-13 18:10:10 följande:
    Nu har vi fått tid för felicias TCPC. 3/5 blir det förhoppningsvis. dom erbjöd oss 27/4 först, men självklart har felicia åkt på en dunderförkylning.... nån som ska vara i lund då?
    Så skönt att ni fått datum. Leos läkare tror att det blir Leos tur i sommar eller tidig höst...
  • bea79
    mini00 skrev 2010-04-26 09:12:48 följande:
    Hej! Jag är ny på forumet. Vi fick en liten pojke (eller ja, inte så liten, 59 cm och 4750 g) i början på mars. Andra dagen visade det sig att han hade flera hjärtfel: TGA, VSD, ASD, PDA och en förträngd aorta. Han opererades slutligen när han var 13 dagar gammal. Operationen tog 11 timmar och på grund av olika komplikationer som uppstod var han tvungen att ligga med hjärt- och lungmaskinen i ytterligare 3 dagar och var nedsövd i totalt 8 dagar. Om allt går som det ska och det inte tillstöter några komplikationer så ska vår lille prins inte behöva opereras något mer, så nu när den värsta chocken har lagt sig så börjar man ju fundera på just vad som kan ha hänt med andra organ osv. Är det någon som har barn med något eller några av dessa hjärtfel (det är tydligen inte så vanligt att ha dem alla och det var det som gjorde det så komplicerat)? Hur mår era barn idag? Har det blivit ytterligare komplikationer efter operationen? Är det någon vars barn har legat så länge med hjärt- och lungmaskinen alt. varit nedsövd så länge? Har det gett era barn några men eller liknande? Tack för att ni finns!!!
    Grattis till pojken. Måste bara fråga, vad står TGA och PDA för? Vi har själv en liten kille som har HLHS och TAPVD. Vår Leo låg i respirator i 3 veckor men han låg inte i hjärt- lungmaskin. Men han har inga "men" av att ha varit sövd i ca 3 veckor.

Hoppas allt blir bra med er kille och att han slipper fler operationer.
  • bea79
    MickisH skrev 2010-05-12 13:57:39 följande:
    Läkaren från Gbg ringde idag och sa att Lunas op nästa vecka är inställd då hon fortfarande ligger bra i sarturation Ingen idé att byta en shunt som fungerar. Nu står vi i kö för en ny kateterisering istället. Hoppas lungkärlen har vuxit till dess så hon kan få göra glenn.
    Vad skönt att de vill vänta, hoppas kat:en går bra!
  • bea79
    MickisH skrev 2010-05-13 12:56:51 följande:
    Jo, jätte skönt Andra gången dom ställer in en op detta året Jo, hoppas kat:en går bättre denna gången. Hon fick en infektion i ljumsken där dom gick in i artären efter förra.
    Läste om det, hoppas verkligen det går bättre denna gången. Leo hade inga besvär efter sin.
  • bea79

Leo är oxå liten för sin ålder. Har inte vägt eller mätt honom på ett tag, men jag tror han är ca 80 lång och väger nog mellan 8-8,5 kg.

• bea79
    MickisH skrev 2010-06-09 18:36:32 följande:
    Förkylda här med. Kom precis hem efter 2 dagar på sjukhus. Luna hade hög feber och andades tungt, rosslade så vi åkte in. Hon hade åkt på dubbelsidig lunginflammation, ögon och öron inflamation.
    Crp hade gått upp idag men eftersom hon var piggare redan igår fick vi åka hem.
    Det togs ett blodtryck som var lite högre än hon brukar ha, då skulle dom genast sätta in medicin. Där sa jag ifrån, dom fick ta ett nytt innan dom ens skulle diskutera medicinering. Nästa mätning var det normalt igen.
    Hon slapp inhalatonerna med ventolin och adrenalin då det bara blev värre av det.
    Äntligen lyssnade dom på vad jag sa. Luna rosslar knappt alls längre.
    Stackars Luna. Hon fixade allt på en gång... Hoppas hon kryar på sig snabbt
  • bea79
    FinaFilip06 skrev 2010-06-12 06:51:19 följande:
    Min älskade son Filip dog igår 11/06-2010,

Han var en liten hjärtekämpe verkligen!
    Mamma Hannas hjärta blöder...
    Det är såå tomt utan dig lilla lilla vän!!

skriver mera senare!!

Mvh Hanna Velander i Trollhättan
    Finns verkligen inga ord att säga... Sänder massor med kramar!!
  • bea79
    Tifastar skrev 2010-07-05 20:02:30 följande:
    Idag har vi varit på habiliteringen och hoppas på att få Julian att gå snart. En rollator som är vänd åt "fel håll" är beställd o kommer i slutet av veckan. Hoppas han har stor nytrta av den.
    Vad bra att ni får hjälpmedel till honom. Vi har börjat gå på hab nu men inte träffat läkaren än. Får se ifall det blir remiss till ortopeden med tanke på hans överrörlighet...
Svar på tråden Hjärtebarnen