Inlägg från: Klunsen111 |Visa alla inlägg
  • Klunsen111

Hjärtebarnen

PANIK!! Harry hade gått ner nästan ett kilo!! Han vägde 9075g för sex veckor sen och nu 8130g. Idag har han ätit Minimax på morgonen och nu precis. Däremellan har han bara plockat i sig små bitar av smörgås och liknande. I middags ratade han flaskan väldigt bestämt. Han har som tur är inte kräks någon gång idag. Jag ska prata med den vanliga bvc-sköterskan i morgon (hon var ledig idag) och jag hoppas att han börjat äta bra tills dess. Nu klämde han en hel flaska i alla fall.

Funderar på om det är lönt att testa majsvälling. Det är ju väldigt milt för magen. Han brukar älska MannaFrutti men inte ens det har gått nu...

• Klunsen111

Harry är frisk idag!! Han får vara hemma imorgon med. Jag riskerar inte en bacill till när vi är en dag från långledigt!!

• Klunsen111

Igår sov Harry ute i vagnen (Briovagn med halvt liggläge). När en personal går förbi ser hon att han kräkt och hon tror att han inte får luft. Paniken lyser i hans ögon. Hon tar upp honom och han hostar till och börjar gråta. När de duschat honom och så tycker hon att han andas tungt och de blir rädda att han dragit ner kräk i lungorna, så de ringer till mig på jobbet och jag ringer och rådfrågar Hälsoringen (vårdcentralen). De hänvisar till Barnakuten så jag ringer dit. I samråd med dem fixar jag en tid på Hälsoringen där en läkare lyssnar men inte hör något konstigt. Han noterar att Harry har rinnsnuva och frågar om han är förkyld vilket jag inte märkt av på morgonen. Vi kan lugnt åka hem och ska bara vara uppmärksamma på om han får feber.

I natt var han jättevarm och i morse tog jag tempen - 37,8. Inte så mycket anser jag. Testade igen för en timme sen - 38. Lite mer så jag ringde Barnakuten igen men de tror inte att det beror på om han fått ner kräk i lungorna. Snarare har han en förkylning på gång vilket jag också tror.

Jag skulle ringa igen om febern stiger eller han hostar mer. Känner mig inte särskilt orolig men lite obehagligt är det...

Någon som varit med om något sånt här??

• Klunsen111

Harry hade tagit igen det kilo som han tappade under sjukan!! Och lite till! Idag har han gått omkring i huset nästan utan att trilla. Hur långa sträckor som helst. Han har kommit på hur han kan parera för att hålla balansen. Så kul!!

Läkaren på BVC tyckte att han såg såå fin ut. Vi har följts åt med samma BVC-läkare hela tiden. Skönt så slipper man dra hela storyn vid varje tillfälle...

• Klunsen111

Lilla Stollan: Harry hade också VSD. Vi fick besked att han troligtvis behövde operation i november men han opererades inte förrän i februari. Vi fick svaret att man ville vänta tills han växt på sig lite. Problemet var ju att energin inte räckte till att växa och klara sig med hjärtfelet så han var väldigt tunn ett tag. Nu mår han i alla fall prima och det märks inte på honom att han haft ett hjärtfel. Han är lite klenare och drabbas lätt av sjukdomar men det kunde han ju varit ändå...

• Klunsen111

Han var två månader när VSD:n upptäcktes. De trodde först att det bara var ductus som inte stängts helt. Han opererades vid sex månader. De längsta fyra månaderna i mitt liv...

• Klunsen111

Nu är Harry dålig igen. Han har ingen feber men är trött och äter dåligt. Han är lite förkyld och har lite hosta. Det värsta är att han kräks mycket på grund av slem.

Vi var på Vårdcentralen igår men crp och blodvärde var bra och de skickade prov på vita blodkroppar som de skulle få svar på idag men vi har inte hört ngt så de var väl bra hoppas jag. Vad är det man kan se på ett sådant prov?? Någon som vet??

Är väldigt bekymrad eftersom jag inte känner igen min goe, glade kille. Ska ringa sjukhuset i morgon och fråga om hans återbesökstid hos hjärtläkaren. Det är dags nu men vi har inte fått kallelse än. Hade gärna åkt in där och kollat upp honom.

• Klunsen111

Hjärtåterbesök imorgon. Känns ändå lite i magen trots att jag vet att det är lugnt nu...

• Klunsen111

Harry är hjärtfrisk nu!! Så skönt!! Vi ska dock tillbaks till en "vanlig" läkare angående hans vikt om sådär 5-6 månader.

Svar på tråden Hjärtebarnen