• Lanish

Hjärtebarnen

Jaha okej. Så ni fick försäkra henne på Folksam trots hjärtfelet? Är det beroende på vilket hjärtfel kanske?

• Lanish

Jag undrar om det är någon här som har barn som har opererats för aortastenos?

• Lanish

Var sitter hans aortastenos? I klaffen? Har han opererats?
    En fråga till alla: min son svettas lite när han äter, kan det betyda något? Han verkar i te anstränga sig eller tycka att det är allt för jobbigt att äta känner jag men är samtidigt orolig.

• Lanish

Undrar om någon försäkrat sitt hjärtebarn? Vårat försäkringsbolag nekade min son med hjärtfel, försäkring.

• Lanish

Tack, vad har ditt barn för hjärtfel om jag får fråga. Min son har aortastenos och opererades i feb. Går inte att säga om han kommer behöva göra något mer i framtiden.

• Lanish

Vad skönt att höra att allt såg så bra ut!! Vi har olycksfall på honom nu hos if tror jag. Jag vet inte ens varför det är så viktigt att ha dessa försäkringar men jag har hakat upp mig på detta då jag blev så ledsen när vi fick avslag från vår ordinarie försäkring. Allt ser ju bra ut för honom men det är ju klart att det kan bli sämre...men då kan man väl göra ett undantag för hjärtfelet liksom....

• Lanish

Vad skönt och höra att allt har gått så himla bra!! Lycka till med op nr 2 sedan men försök och njut av tiden nu när den första biten är över ;)

• Lanish

Min 3 åring som inte har hjärtfel har fått vattkoppor upptäckte jag ikväll. Kan det vara farligt för min lille kille som hjärtopererades i feb?

• Lanish

À det är ju en bra idé. Han har inte fått nån prick ännu vad jag kan se. Men de ringer jag dit imorgon. Tack för hjälpen!

• Lanish

Ok vad skööönt för dej!! Och skönt att höra att det inte alltid behövs göras om fast de säger det. Men va gjorde de för op? Kan man bli friskförklarad med aortastenos?

• Lanish

Min äldsta son som är hjärtfrisk klagar ofta över värk i ben och fötter men det går över när jag masserar, antar att det är växtvärk. Hade det varit annat i erat fall så hade det förmodligen framkommit vid ultraljudet om något inte stod rätt till me er sons hjärta.

• Lanish

Hej turkisk peppar. Läste att din son har samma hjärtfel som min. Dock behövde han op i februari när han var två månader :( vi ska på kontroll igen 17/12. Jag undrar om du vet hastigheten sin son har nu när han inte behövt op. Personlig fråga som du inte behöver svara på om du inte vill. Har hakat upp mig på denna hastighet ://

• Lanish

Hej igen, ok tack för svar. Vid op så öppnade man upp förträngningen och det blev lyckat, peppar peppar så har det sett bra ut än så länge. Hans hastighet låg på över 6 och ligger nu på runt tre, sist vi var där i juli iallafall. Märker du något på din son som ligger på 4? Förmodligen behöver han op igen men man kan inte säga säkert ännu. Hoppas ni inte beh op, och i synnerhet inte nu med bebis på g. Lycka till!!!

• Lanish

Till oss har de sagt att beroende på hur tidigt man gör första op så finns risk att fler op behövs. Eran har ju inte behövt ännu så håll bara tummarna. Påmin son har man ine gjort nån ballongsprängning utan öppnat upp bröstkorgen och skurit. Läckage har han bara lite säger de. Var går ni någonstans ?

• Lanish

Vi hoppas på detta. Det var så jobbigt psykiskt och skulle bli ännu svårare denna ggn känns det som. Vi bor i Göteborg så vi går här. Håller tummar å tår för alla hjärtebarn ;))

Svar på tråden Hjärtebarnen