Hjärtebarnen
hej
Min dotter född Februari 2013 har ASD förmaksseptumdefekt. Någon annan här som också har barn med detta?
Behöver information och bli lugnad. Är väldigt orolig och vill ha info.
hej
Min dotter född Februari 2013 har ASD förmaksseptumdefekt. Någon annan här som också har barn med detta?
Behöver information och bli lugnad. Är väldigt orolig och vill ha info.
Det känns otroligt bra att läsa alla era inlägg. Känner sig mindre ensam och tryggare på något sätt.
Vår lilla har extremt svårt att somna bökar runt och har sig. Vet inte om det har med hjärtat att göra minns svagt att stora syster var likadan. Inatt blev det inte mycket sömn hon vill bara vara i famnen ståendes. Vet inte vad det är troligtvis bara tänderna som är på G.
Är det någon som har erfarenhet av astrid lindgren? Det är där vi går just nu.
Jag hoppas så innerligt att vår dotter bara behöver paraply men man vet ju aldrig. Det gör så ont i en när barnen är sjuka. Hur har ni gjort med äldre syskon? Hur informerar ni? Hur har dem mått när dem ser er må dåligt?
Vår äldsta är 2 år. Tyvärr har hon sett mig gråta och få kraftiga ångest attacker innan jag smälte att operation skall göras. Det tog hårt på henne så klart och jag har så dåligt samvete för henne. Hon märker inte att hennes syster har hjärtfel men på något sätt verkar hon veta det. Senaste tiden är hon så extra omtänksam om sin syster. Kramar pussar vill hålla henne osv.
hur gör ni?
Vicki123
Så ska jag också tänka blir kanske lättare. Nu går jag mest runt och katastrof tänker.
Jag undrar om det är fler här som går på Astrid Lindgren?
Undrar har ni varit sjukskrivnas samband med operationen? Samt innan och efter? Eller har ni varit föräldralediga? Vem sjukskriver? Är det barnetsläkare eller måste jag söka egen läkare?
Många funderingar just nu
Tack Cariol
Vevvis är er son opererad? Min yngsta har asd vi väntar på sista UL bedömning innan operation.
Vevvis ja de är ju öppen jag är rädd för och hoppas på kateter. Gick allt bra för er och hur mår han idag?
Hon har ett hål på 6 mm hon har asd. Hon är 9 månader vi väntar på vårt 3:e UL sen förlossningen samt bedömningen av vilken operation som skall göras. Vi går på Astrid Lindgren. Vi är lovade en tid i november. Ringde dem i fredags men finns ingen bokad tid ännu tydligen står vi på väntelista jag är så otålig och stressad inombords vill ja alla svar nu. Hoppas på att vi får göra en kateter på Astrid
2 döttrar ja de upptäcktes på förlossningen då pulsen i ljumskarna var så svag. Hon har inga symtom just nu kram
Idag kom tiden för UL nr 3 torsdag 14 november är det dags då får vi svar på all oro.
Idag är det dags för 3:e UL nervös och rädd. Hoppas hoppas att ett mirakel skett men ställer in mig på öppen kirurgi. Älskade barn de gör så ont i mig.
Mirakel har skett! Hålet har nästan vuxit igen. Op inställd och hon blev friskförklarad. Kan bara tacka Gud för att han besvarat våra böner