• Lanish

Hjärtebarnen

Hejsan. Jag är ny i tråden. Min son föddes 23/12 2011 och är alltså lite mer än 1 månad. Han föddes med ett hjärtfel aortaklaffstenos. Behöver nog inte beskriva för någon hur det kändes att få ett sådant besked. Det visade sig att ena klaffen var missbildad och han har en förträngning. För två veckor sedan fick vi veta att det blivit trängre och han behöver opereras. Detta ska göras om cirka en vecka. Är det någon som känner till detta? Är heeelt förstörd!!! Min lilla prins, kan inte riktigt begripa att de ska öppna hans bröstkorg. Behöver stöd, tips, erfarenheter!!

• Lanish

Hej. Vad skönt att det inte behövts göra något ännu för er. Jag hoppas på mirakel in i det sista men de säger senast igår att op kommer bli av. Vet inte om det är lika bra?? OM allt blir bra! De ska öppna bröstkorgen och skära i en av klaffarna. Han har två klaffblad istället för tre och en av de är missbildad. Jag håller tummarna för er i framtiden!!

• Lanish

Nu är det bara 4 dagar kvar till prinsens operation! Önskar någon kunde lova mig att allt kommer bli bra!! Jag är såå orolig och rädd! Respirator, inte andas själv, mata genom son

• Lanish

Nd i näsan?? Ååå vad jag längtar till att allt är över och jag får min son "tillbaka"!

• Lanish

Hej. Tack så mycket. Ja, allt är så overkligt. Jag hoppas på mirakel att de i sista stund upptäcker att förträngningen blivit mindre :) men varför sondmatades er son? Flera veckor? Jag förstod det som att det bara skulle vara Max ett par dagar efter op. Er son har "bara" aortastenos eller. Känns som de flesta man läser om har ytterligare hjärtfel? Tack för dina tankar!!

• Lanish

Tack! Allt har gått bra med vår lille prins. Och snabbt har det gått ;)) vi är utskriva nu ;) op gick bra och läkarna är nöjda med resultatet så vi hoppas hoppas att han inte får en förträngning igen... Han har ju fortf. En förträngning men inte lika mycket som innan. Så vi håller tummarna. Jag hoppas livet kan bli normalt nu och att vi kan börja leva!! Kramar!

Svar på tråden Hjärtebarnen