Inlägg från: MammasTvåSmå |Visa alla inlägg
  • MammasTvåSmå

Hjärtebarnen

Smyger tillbaka igen med nytt nick (Mollz är min förra).

Idag är det fyra veckor sen vår lilla hade sin andra och förhoppningsvis sista op på många år. Allt har gått jättebra och vi hoppas på att hon ska kunna "friskförklaras" snart. 

Det känns jättekonstigt, det är bara lite över ett år sen vi fick veta om hennes hjärta, och nu har vi redan genomgått två op med allt vad det innebär. För ett år sen vågade jag inte ens tänka på framtiden, men på något sätt så har tiden gått jättefort trots det!

• MammasTvåSmå
    Lanish skrev 2012-10-06 11:34:39 följande:
    Aortastenos
    Jag har aortastenos, för min del var det ingen fara alls med vattkoppor.
  • MammasTvåSmå
    Lanish skrev 2012-10-11 21:50:27 följande:
    Ok vad skönt. Har du någon gång behövt opereras?
    En gång när jag var bebis. Det hette hela tiden att det skulle behöva göras om, det flyttades ett år för varje gång det såg bra ut. Nu är jag 22 och friskförklarad sen fyra år tillbaka
  • MammasTvåSmå

Hej allihopa, jag har en fråga till er.
    Min dotter föddes med fallots anomali, hon har opererats två gånger och hittills ser allt jättebra ut.
    Vi var tillbaka på ks i höstas för att jag tyckte hon började bli blå igen, men de såg inte vad det skulle kunna bero på, så vi skulle bara avvakta och höra av oss om det blir mer.
    Nu över jullovet (hon fyllde 2 år i december) tycker jag det blir oftare och oftare, jag vet inte om jag inbillar mig, men jag upplever också att hon har rosslig andning samtidigt. Hon är pigg och helt opåverkad av det, men nästa gång tänker jag ringa in och höra vad de tycker.
    När hon var bebis (innan andra op) så satte vi ibland in henne i badrummet (med duschen igång så det blev ånga) när hon blev blå och det hjälpte, det fungerade även idag.

Någon som vet vad det här kan bero på, tror ni det har med hjärtat att göra öht? För som sagt, sist såg de inget som skulle kunna ha med det att göra..

Svar på tråden Hjärtebarnen