Charper skrev 2010-10-05 03:59:05 följande:
Hej och hallå!
Vad glad jag blir över att hitta denna tråd! Vi har en son som snart är 17 månader. Han är född med ett VSD men har ändå mått hyggligt bra hela tiden. Dock är hans stora problem att gå upp i vikt. Vi kämpar och kämpar, springer hos dietist, hos psykolog och på hjärtmottagningen. Nu senast för två veckor sedan hade han gått upp till 7.910 kg. Inte mycket för en snart 1,5åring. Ni andra som har hjärtebarn (jag antar att ni är ett gott gäng som följts åt ett bra tag nu), hur gamla är era barn? Har nu också problem med ätandet?
För två veckor sen exakt nu fick vi besked att vår son nu är godkänd för kirurgi och att hans VSD ska tätas nu under hösten. Idag kom beskedet att han är uppsatta på listan och att det blir inskrivning redan nu om bara 2,5vecka, den 22oktober... Känns så otroligt läskigt. Skönt att det äntligen blir av efter alla besked om att det nog är dags, men att nej, på konferensen säger de att det ska väntas. Men ändå, hade verkligen hoppats så att han skulle slippar opereras...
Ja, ni som är med i denna tråd. Ni har väl varit med om en hel del förstår jag (ska börja läsa tråden från början tänkte jag, men det lär ju ta lite tid :). Alla erfarenheter, uppmuntrande råd och tips om vad man ska tänka på när ens barn läggs in för operation och tas tacksamt emot! Det är så mycket som snurrar i våra huvuden nu och jag kan inte låta bli att läsa olika bloggar om hjärtebarn på nätet... Vill bli så förberedd jag kan. Frågan är dock om man nånsin kan bli det...?
Glad för att jag hittat er! /Sebastians mamma
Välkommen hit!
Vår son som nu är 2 år och fyra månader föddes med vsd och opererades i Göteborg när han var nästan sju månader. Idag är han en frisk och MYCKET aktiv kille. Imre åt dåligt ända sedan födseln men hans vsd upptäcktes inte förrän han var 4 månader. Då var han så tunn... Vi fick sondmata honom vilket inte var så kul men då visste vi ju i alla fall att han fick i sig det han behövde. Idag äter han hyfsat men matsituationen är inte helt okomplicerad. Idag väger han ca 12 kg och är 91 cm lång så han är ingen tungviktare precis.
Även om man inte vill att ens barn ska bli opererat är det ändå skönt när man till slut får ett definitivt besked och slipper leva i ovisshet. Det är i alla fall min upplevelse.
Kolla på min presentation så hittar du en länk till bloggen vi skrev i när sonen opererades. Om du vill ha ett till ställe att ventilera på och komma i kontakt med fler hjärtebarnsföräldrar; gå in på
hjartebarn.ning.com