Hjärtebarnen
Miranda: Skönt att det fixat sig med boendet!!
Bea 79: Bra att Leo kräker mindre. Det är bara såå jobbigt med allt det där kräkandet. Både för barnet och familjen. Man är ju på språng efter något att torka upp med hela tiden...
Miranda: Skönt att det fixat sig med boendet!!
Bea 79: Bra att Leo kräker mindre. Det är bara såå jobbigt med allt det där kräkandet. Både för barnet och familjen. Man är ju på språng efter något att torka upp med hela tiden...
Gunsan: Var säljer du? Jag har svårt att komma ut och sälja men har beställt hem för att sälja till vänner och kanske fråga i någon affär.
Anbe: Jag kan skicka pins till dig om du vill.
Japp. Jag har kvar av båda sorterna. Du kan skicka ett meddelande med vilken du vill ha och med din adress så skickar jag den + mitt kontonummer.
Nu har Harry åkt på en infektion igen. Blä!! Var på vårdcentralen igår och läkaren lyssnade på lungorna men hörde inget och tyckte att han såg pigg ut (!). Tog sedan ett Crp som låg på 53. Då blev han plötsligt tveksam och skrev ut en "försiktig" penicillinkur på 2,5ml tre ggr/dag. Förtsta dosen fick han vid middag igår och har alltså fått fyra doser nu.
I morse var han sämre än han var igår. Han har runt 38 i temp och är snabbandad och stånkar. Det gjorde han inte så mycket igår. Tror ni detta bara är ett nomalt förlopp och att jag kan förvänta mig att det vänder av sig själv eller tror ni han behöver större dos penicillin?
Jag är ju himla nojjig sen vi låg inne i höstas för lunginflammation. Det var inte kul alls. Han har ju i alla fall inga problem av sitt korrogerade hjärta. Men har Pulmicort morgon och kväll för att hans lungor producerar slem.
Nu är Harry frisk från sin infektion. Han är hur pigg som helst och det går bra på dagis nu med. Han tycker att de andra barnen är så spännande!!
Hur stora var eran hjärtisar när de var ett- och ett halvt år? Kunde de gå då??
Harry är 75cm lång och väger 9kg. Han kan stå några sekunder utan stöd men han går inte. Jag undrar när han ska börja gå. Han verkar mest vara osäker på om han klarar det. Fysiskt är han ju redo.
Tifastar: Står han och reser sig med och utan stöd? Kryper han?
Äter Julian Minimax eller ngt sånt? Jag tror ju inte att Harry ens vägt 9kg utan Minimaxen. Han äter en sån fyra gånger/dygn.
Silvermalvan: Det var pga Harrys blekhet jag blev säker på att det var något större fel än bara det lilla ASD som de konstaterat på BB. Ändå tog det nog över en månad tills vi kom in till hjärtläkaren och fick konstaterat att han även hade ett VSD. Då fick jag bvc-sköterskan att ringa pga dålig vikt och via barnakuten fick vi göra ett hjärtultraljud. Hoppas ni får klarhet snart och att lilleman blir bättre.
Harry fick Impugan för sin hjärtsvikt men jag fick själv ligga på och efterfråga större dos när han växte och blev sämre. Det var skitjobbigt men nu är han opererad och jättepigg!!
Tifastar: Harry gillar verkligen Minimax!!
Punakettu: Kramar om och hoppas att felet går att åtgärda.
Nu har Harry magsjuka igen :(
Det är andra gången på fem veckor plus infektionen han hade med feber och lungpåverkan.
Han äter ju väldigt dåligt när han är sjuk. Igår åt han tre halva flaskor med Minimax men han drack rätt mycket vatten. Han plockar i sig lite av den "vanliga" maten men absolut inget han kan leva på. När ska jag bli orolig över hans mini-matintag? Han hämtar sig ganska snabbt när han frisknar till och börjar äta mycket då men han tappar ju jättesnabbt sen när han blir sjuk igen.
Tänkte ringa BVC och be om en vikt i morgon om vi är friska då. Jag känner av magen jag med :(