willsam skrev 2010-02-22 21:58:27 följande:
jag undrar.. hur märker man att sitt barn blir sämre efter glennop... alltså när det börjar bli dags för tcpc? felicia bli alldeles blå om underarmar och underben, händer och fötter och läppar. när hon sover middag.. och när jag ringde till kardiologmott. idag, så kändes det om att sköterskan tycker att jag överreagerar. och började sia om varför det kan vara så... kanske för att det är kallt ute??? (vi hade ju inte ens varit ute) hon låg på ca: 70% i sat. och så lågt har hon aldrig legat förut (efter glennop) jag ringer aldrig dit, och trodde att jag skulle ringa om jag märkte försämring?! jag blir ganska ledsen faktiskt. jag vill prata med våran egen sjuksköterska, hon pratar alltid med våran kardiolog.. Vi har inte varit där sen i nov. så dom kan ju inte veta ifall hon blir sämre... i mars är det iaf. dags för hjärtkat. men vi har inte fått tid ännu.. ska man bara avvakta? är jag lite nojjig? Fujji- jag har nog inte haft någon riktig deppperiod. föränn nu! börjar känna ångest över nästa op.. många här inne har barn som aldrig kommer bli "friskförklarade", (bla. jag) medans andra har barn vars op. har korrigerat felen, och dom så småningom kommer att bli friskförklarade. nästa op... usch.. kram
Vad dåligt av dem att inte ta din oro på allvar! Min dotter blev blå på ena armen, men läkaren sa att detta inte kunde bero på dålig syresättning, att hon då skulle bli blå överallt.
Jag tycker du ska ringa dit igen och kräva att de ska ta din oro på allvar, kan ju inte vara bra att ligga på 70% i sat...
Jag är så ny i deta, min dotter är bara 1 månad, men jag börjar vänja mig vid tanken på op och allt därtill. Känns fortfarande jobbigt när jag tänker på det och kan bli otroligt förbannad och tycka att livet är orättvist. Fy för så många operationer, vet inte vad jag ska säga...men skickar en stor styrkekram och en puschning att stå på dig när du ringer till sjukhuset!