-
Wihoo, va kul!!Saga09 skrev 2010-03-18 13:03:36 följande:Ego: Idag har vi varit och tittat på lägenheten som vi blev erbjudna här i veckan. Det kommer bli toppenbra och nu får Saga ett helt eget rum och vi får tillbaka vårt sovrum ett tag iallafall . Inflyttning blir förhoppningsvis i juli någon gång. Kram
-
Godmorgon alla!
Ledig idag och jobbar inte förrän på tisdag igen - superskönt! Ignorerar den onda halsen och snorandet...
icka: andra trimestern!! Det går så otroligt fort ju, kan inte fatta det Spökveckorna är läskiga, det är iaf skönt att det är ett ganska vedertaget begrepp som man kan hålla sig fast vid även om man alltid oroar sig ändå. Hoppas du får se bebis på VUL, jag hade velat se lillspark så många fler gånger än jag gjort och då har jag ju ändå gjort två extra UL. Hade varit kul att se efter att rörelserna blev starka, för att koppla ihop det man känner därinne med att det faktiskt är en liten fot eller hand som känns
Du har rätt, jag mår bättre - jag hoppas vi alla i tråden kan få lite smooth sailing nu!
Jag börjar tänka mer och mer på förlossningen lr mest hur det hela kommer börja och även på att bebisen helst bör vända sig inom de närmsta veckorna. Har även börjat drömma mardrömmar om bebis/graviditet/förlossningen vilket jag antar beror på att det undermedvetna bearbetar allt...ha ha.. Får också höra skräckhistorier från alla om hur magen (och jag) kommer explodera den sista månaden. Har ju gått upp ca 6 kg och det är ju inte mycket men man känner sig redan liiite begränsad vissa dagar och i vissa situationer. Ja ja...jag får se hur det blir!
V.14 för dig då nu väl? Hur mår du? Har illamåendet gått över? Några andra symptom? Berätta -
Ha ha haicka76 skrev 2010-03-19 11:57:50 följande:vid f.d. midjan
Låter ju som att det är ligamenten som spänner och drar vid "fd midjan"? Som du säger så växer det ju på därinne. Har du kollat in sidan
http://www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/ ? Riktigt häftigt
v.17+ kände jag de första buffarna, som vågrörelser (var ju osäker i början för det är så vagt då, jag märkte vid RUL att jag långtifrån kände alla rörelser, lillspark hoppade omkring som en tok men jag kände bara vid enstaka tillfällen)
v.19+5 kände jag buffarna utanpå magen och inuti kändes det då som "riktiga" sparkar
v.20+5 kände mannen riktigt tydligt rörelser utanpå
v.21+ såg vi rörelserna på magen
v.29+ kände jag de första hickningarna
Förstår att du längtar efter det, det måste vara bland det underbaraste man kan få uppleva när det gäller kroppen. Snart är du där! -
Susie: hej tjejen Jag vet ju inte mkt om hela det där albyl-grejandet men jag förstår hur du tänker, man vill ju inte riskera något. Tänker mkt på dig, känns som du har en hel del att tampas med samtidigt med ditt allmänna mående men sen även ivf:en. Hoppas också att det snart är er tur - spontanmys kan ju inte skada
Vi går ingen kurs inför förlossningen. Jag har beställt den där boken om att "föda utan rädsla" lr vad den heter, inte för att jag är direkt rädd utan för att det stod att det fanns en del handfasta tips i den. Sen funderar vi lite kring profylax, tror det blir nån DVD. På måndag ska vi på föräldrakurs och sen blir det också nån amningsinformation Har du några tips om hur jag/vi ska tänka inför förlossningen?
Tack för det du skriver om vikten, du har rätt i att t ex 4 kg till inte vore farligt alls...min önskan va ju att det skulle landa omkring 10 kg även om jag trodde att det skulle bli mkt mer...jag får väl se hur det blir Ps.på facebook finns en nytagen bild i albumet "blandat" där du kan se mig + mina extrakilon om du vill
Massor med kramar tillbaka till dig vännen! -
Just det...smärtlindrig frågade du om. Min tanke just nu är lustgas och epidural om jag känner att det behövs (vilket jag säkert kommer göra va?) och jag har kommenderat mannen att inte låta dem komma med sterila kvaddlar för det har jag läst mkt dåligt om. Det jag vet är att jag vill att de ska säga till när det är dags för ev epidural så jag vet när jag måste välja, vill ju inte be om det och att de då säger att det är försent. Har du några tips om smärtlindring? Svårt att veta ju för alla förlossningar verkar ju kunna vara hur olika som helst
-
HA HA HA HAcrazy hannah skrev 2010-03-22 19:14:34 följande:Tack, Jo lika bra att skita i maten =) hehe kasnke inte bokstavligt talat*asg* .
Susie: tack snälla för din beskrivning av förlossningen, har lite hektiskt nu på förm men jag ska absolut läsa den igen för nu hannn jag bara skumma. Syns snart igen - kram! -
icka: hjälp vilken pärs Så himla skönt att allt ser bra ut med "näsapan" (måste skratta lite åt smeknamnet) men jag förstår att det var galet jobbigt. Kram till dig och näsapan!
åsa: så härligt! Hur sjutton har ni klarat er på din föräldrapenning?? Skööööönt att ni nu fått besked och så härligt med planering inför nytt boende, det är ju så kul -
Var hos BM idag, lillspark ligger med huvudet neråt Han/hon har ju fortfarande tid att vända sig både en och två ggr men det var kul att höra iaf - vi fick känna på huvudet. Magen ligger prick på normalkurvan som tidigare. 6,5 kg upp enligt min våg här hemma men bara 5 kg upp enligt vågen hos BM, fattar inte hur det är möjligt men det kanske är för att jag mådde så dåligt de första månaderna.
Såg precis att jag får tillbaka på skatten också så dagen känns lyckad Hoppas ni också haft en fin dag! -
Åsa: ja, det där med tänderna kan ju vara en tuff tid har man ju förstått. Visst var det nån i tråden som tipsade om bitring i kylen? Ja, skattepengar är nice - jag får alltid tillbaka på skatten och brukar fråga "när är det man får skatteåterbäringen nu igen" när deklarationen är på gång - mannen brukar förklara att alla minsann inte får tillbaka
Movie: Fy, vilket meck med allt - hoppas ni kan komma överens! Vad gäller skatten så får vi hoppas på hela det där "efter regn kommer solsken" - eller snarare "efter en skitperiod kommer åtminstone skatteåterbäring"
BF är 17 maj så 53 dagar eller 7,5 vecka kvar...är förväntansfull men känner mig inte redo så den här tiden behövs -
crazyh: du har kunnat kolla skattebeskedet på Skatteverkets hemsida sedan i tisdags om du har bankID eller e-legitimation Lycka till!