Inlägg från: domenica |Visa alla inlägg
  • domenica

Brudarna babblar vidare 8

Hej Åsa

Hur blev det med shoppingen på gekås då? Hittade du nåt särskilt? Skönt att vara hemma gissar jag - hur gick det med Saga hos pappa, funkade det trots att hon är lite mammig som du skrev?

Kul att du såg Alice i tidningen!! Skapligt sammanträffande ja

Idag ska jag på tjejfest och sen utgång - ska bli SÅ kul, är första riktiga festandet sen jag fick reda på att jag var gravid. Ska sova i stan så att jag kan koppla bort mammarollen helt men känner redan att jag nog kommer sakna min tjeja nåt enormt när jag kryper (haha, kanske bokstavligen kryper) till kojs ensam... Hur som, ska bli kul med lite party!

Hoppas ni alla har en mysig höstdag!

• domenica

Duktiga Saga Snart kutar hon omkring därhemma - underbart hi hi

Bellis håller på att få sin första tand - en liten vass vit spets i underkäken Annars har vi varit för andra vaccineringen idag, det gick bra. Är en liten tjej vi har, inte riktigt 6 kg än så det får bli lite extra fett i maten - för äter gör hon, som en tok, men gör tydligen av med det lika fort eftersom hon är så aktiv.

Festen var pest (tyvärr för jag hade sett galet mycket fram emot det), en av tjejerna flippade ur totalt och skapade värsta dramat - även om jag var åskådare och inte deltagare i tramset så förstörde det ju stämningen totalt. Saknade min familj därhemma och både mannen och jag bölade en skvätt när jag kom hem dagen efter och vi såg hur överlycklig lilla tjejen blev när hon såg mig! KÄRLEK HjärtaHjärta

Ha det så kul i Oxelösund nu!

• domenica

Oj, va livat det var här nu då

Icka: kul att höra att ni har det bra och att mjölkfritt har hjälpt alice - klart man inte är på humör om man har ont i magen! Vad tycker du om att vara mamma då? Som du föreställt dig det?

Åsa: gunga - så gulligt!! Sa precis till mannen häromdan att det ska bli så kul att få höra Bellas röst sen när hon börjar prata, hur hon kommer låta liksom

Susie: svindyr vagn, där ser man Vad blir det för någon?? Sitter och småler när du skriver om liten som sparkar och armbågar sig - såååå mysigt Hjärta Kul med babynestet - bild?

Som svar på dina frågor: Bellis är strax över fem månader nu, liten i växten men framåt och äter som en hel karl Hon äter vår mat som jag puréar men när vi köper färdigmat blir det 6- och 8månadersburkar för hon vill gärna ha lite bitar Har i extra smör precis som du brukade. Jag ammar fortfarande både på dagen och natten men hon äter ändå hela portioner, har nog aldrig kunnat kalla det "smakisar" för det har varit hela portioner från början.
    Vad gäller vaccination så var ju jag gravid i hela svininfluensan-grejen och vaccinerad mig inte, tror inte på såna massvaccinationer och är inte helt tillfreds med att vaccinera min tjeja men går på råden från BVC...men sånt där måste man ju avgöra själv, om det känns bäst för dig att vaccinera dig så ska du ju göra det förstås

Puss på er!

• domenica

Hej alla och speciellt susie som skrivit som en tok på sistone

Superfin vagn!! Jag köpte precis en röd britax b-smart att ha som lite "cityvagn", blir lite smidigare än vår andra.
    15 kg - allt måste ju sitta på den fina magen för i övrigt ser du ju ut som vanligt, du är jättefin och jag blir nästan sugen på en graviditet själv...haha
    Stackars dig som varit sjuk och så lilla trasan jolina över soffan, kunde verkligen se det framför mig när du beskrev det - hoppas ni får vara pigga och krya nu framöver!
    Julklappar...hmm, näe inte börjat än Förresten, vilken söt julklänning till jolina!! Är ju så kul att klä dem i fina kläder, tyckte också bellis va så söt i den där klänningen som du kommenterade
    Nyår blir lite annorlunda - blivit medbjudna av ett par vi träffade på Tunisien för några år sen till deras kompisar i Östersund (lr nåt liknande) där de bor i en gammal restaurerad kyrka! Som de för övrigt säger att det spökar i

I övermorgon fyller vår lilla tjej 6 mån

• domenica

Oj, sista delen av inlägget försvann... Skrev typ:
    I övermorgon fyller vår lilla tjej 6 mån

• domenica

Näääääeee Skrikandes Då försöker vi en tredje gång då!

I övermorgon fyller vår lilla tjej 6 månader Hjärta

Jag läste samma som du: föda utan rädsla, den var bra men jag tror inte ens jag läste ut den - jag är mer för att bara blunda och hoppa liksom men tror nog att jag kommer fundera mer inför en ev andra förlossning då man har lite pejl och vet vad man vill ha annorlunda/likadant. SPÄNNANDE SUSIE GUMMAN!!! Längtar efter trådens sista lillskit Iaf "sista" i första omgången

Puss på er!

• domenica

Hej crazyh: har tänkt på dig och förstått att du haft det tufft. Att gå ner i vikt kan ju vara kul men oftast är det ju tyvärr lättast när man mår dåligt och då kan man ju inte riktigt njuta av det ändå - så har det varit för mig iaf...förstår att du inte har så mycket ork när du tampats med depression och så vara mamma åt två små också - jag är glad att höra att de mår bra

LillaT: dags att bromsa lite snart?  I och för sig så har jag fått intrycket av dig att du har koll på vad du klarar av och orkar med men ditt schema låter helt omänskligt... Teneriffa lät inte fel, skönt att hela familjen fick chansen att vila upp sig tillsammans {#emotions_dlg.flower}

• domenica

Åh, dyktekniken låter jättespännande tycker jag - heja heja Och bry dig inte om BM, min gjorde likadant: var jag i v.30+5 så kryssade hon för v.30 och det känns ju lite missvisande... Det där med att dra in på sött och att simma lite ska du ju göra för din skull förstås om du känner för det, tycker nog att jag kunde rört på mig liiite mer under graviditeten

Menar hon att bebis ligger på 4 kg nu? Eller att den kommer göra det vid BF? Hur som så verkar ju de där uppskattningarna ofta stämma väldigt dåligt så låt det inte skrämma dig - kommer gå så bra!! Bara att välja vad man vill ta till sig, att det inte blir lika lång förlossning har hon säkert rätt i iaf

Börja försöka...är ju så svårt eftersom man inte vet hur lång tid det tar Obestämd Ska jag vara helt ärlig så går jag gärna igenom en graviditet och förlossning igen men tanken på en liten bebis till känns konstig - nu är hon ju här, hon som vi längtade så efter och även om jag förstår i huvudet att man kan älska två lika mycket så känns det konstigt i hjärtat....hur känner du nu när jolina ska få dela er med ett syskon? Hur som helst så vill jag gärna att I ska få ett syskon, om något händer min mamma är jag ensam kvar och så vill jag aldrig att I ska behöva känna. Om jag fick välja så skull jag bli gravid när I är 1,5 år så att hon blir liiite större när ev syskon kommer men eftersom det kan ta tid så blir det nog att börja försöka strax omkring hennes ettårsdag så i vår/sommar kanske??! Iiiiiihhh Tyst Mannen skulle gärna börjat igår så jag får streta emot, mest för att jag vill ge all min uppmärksamhet till min lillskita just nu.
    Sorry att jag egobabblar på men de här tankarna far omkring i huvudet just nu...

Hur känner Jolina och D nu när det närmar sig?

• domenica

Mmm, möjligt men tre år har jag inte råd att vänta känner jag...och så kanske ytterligare år för att det inte funkar. Ja, du vet ju *suck* Kroppsligt, psykiskt osv är jag 100% redo - allt har ju varit så enkelt för mig genom hela "omställningen" tycker jag - men jag vill inte att I ska bli utan nåt, varken vår uppmärksamhet, tid eller syskon så det är svårt. Men finns ju faktiskt dom som får tvillingar och räcker till så det behöver nog inte vara nån fara åt nåt håll, man får hoppas att det blir vad man gör det till som så mycket annat.

Så kul för Jolina - det är ju fördelen med att första barnet är lite äldre: hon förstår ju verkligen så mycket mer kring hela grejen - så underbart att hon får sitt syskon nu! Viola är superfint!

Ha ha, näe då skulle nog din bebis slå rekord vid BF Tror inte heller det blir 4 kg...ska inte gissa än men det får bli den sedvanliga vadslagningen om vikt, kön och längd snart tycker jag

• domenica

Idag är vår Bumbi 6 månader Förresten, har jag berättat att hon kryper nu?! Så himla kul men oj vilken koll man måste ha helt plötsligt! Häromdan försökte hon dra sig upp med hjälp av en plastback som hon fick över sig - som tur var så innehöll den bara mjuka leksaker

Hoppas alla har det bra! Snö hos er också?

Crazyh: fy för magsjuka

Svar på tråden Brudarna babblar vidare 8