Brudarna babblar vidare 8
Hej tjejer - då kör vi igen
Vågade inte riktigt sätta en ny slags rubrik för tråden (ni vet vilken) men jag vet att vi snart är där - nu är vi nära målet brudar!!
Hej tjejer - då kör vi igen
Vågade inte riktigt sätta en ny slags rubrik för tråden (ni vet vilken) men jag vet att vi snart är där - nu är vi nära målet brudar!!
Säger Godmorgon och ursäkta min frånvaro.....
Har haft lite mycket - fortfarande jobbigt med dottern, skolan mm
Ska snart iväg och sätta in en kopparspiral - minipillrena funkar inte längre när jag inte ammar.... Inget kul att blöda i 10 dar. Och inget kul med huvudvärk och synrubbningar heller
Kram på er - ha en bra fredag!
Lite ego bara: Så förbaskat trött på att inte må helt okey. Har i typ 2 eller 3 dagar nu mått så himlans illa. Det kommer förståss bara på morgonen när jag vaknar och på kvällarna när jag ska sova :( Igår hade jag dessutom ont i magen så jag trodde jag var på väg och kräkas.. för en som inte kräkts på säkert 8 år var det lite skrämmande..blääääää.
Hoppas att det tar och går över SNART för nu är det helg juh :)
Godmorgon Movie och Åsa
Movie: håller tummarna för att det snart vänder - iblad är det verkligen så att allt kommer på en gång och ju jobbigare man har det desto jobbigar blir ju varje ny grej Hoppas att spiralen fungerar bra iaf och att du får en fin helg trots allt!
Åsa: mannen hade precis likadant i veckan, ont i magen och mådde illa men kräktes inte - nån mildare variant av kräksjukan typ...hoppas du slipper kräkas och att det snart går över!
Domenica: Gud det var skönt att höra.. då finns det hopp om att det inte blir värre :)
Springer runt här och plockar för fullt.. även om grovstädningen blev gjord igår finns det som vanligt tusen och åter tusen andra små prylar att fixa med.. haha.
Lilla skruttan borde väl vakna snart för nu har hon sovit sen 9
KRAM
Hej Allesammans,
Susie tänker såå på dig och nu jäklar! Jag hoppas så innerligt att det tar sig den här gången. Ni får INTE ge upp.
Icka- grattis till vecka 11, du ska se att den är en liten pys där inne... jag tittar på Romeo varje dag och tänker hur är det möjligt att han varit stor som en knappnål i min mage.. shit
Jag är så glad för din skull
Domenica - full fart framåt nu... sååå spännande. Den där kommentaren fick jag också jämt... super löjligt.
Åsa och Hanna har ni tänkt på en sak. När man är med vänner/folk och de håller ens bebis eller bara hälsar på den, så utbrister nästan alltid folk... o jag tror bestämt att han bajsade lite i blöjan... eller ngt liknande. ungefär som att de måste säga ngt eller tro att han gör det och att de minsann har koll.
Igår var jag och hälsade på arbetskollegorna och blev tvungen att byta 5 blöjor för att alla som höll honom sade: oooo jag tror bestämt det pruttade lite i byxan...
suck...
byter man inte framstår man ju som en dålig mamma som låter ungen få röd stjärt.
ha ha
Godmorgon darlings
Tog mig lite tid att ta mig hit igenmen nu är jag här
Crazyhannah,
Gud, jag förstår hur nervösa ni är och att det måste vara hemskt svårt att veta hur man ska ställa sig till allt. Jag tycker ändå som Icka att det verkar positivt att de inte hittat nåt och att K har en läkare som verkligen kollar noggrant. Jag tänker på dig och hoppas att den här jobbiga fasen i era liv snart är över! ***Kramar om***
Icka, Vecka 11, helt otroligt! Jag förstår så din oro, det är väl inte så konstigt gumman!? Jag är helt säker på att allt är bra med din bebis och du kommer få se den lilla fara runt på fredag! Försök vara positiv och tänk inte så mycket på symtom och inte symtom. Jag läste vad jag hade skrivit i min bok, Från V 7-11 var jag ständigt "åksjuk" med yrsel och extremt trött på kvällar, "lägger mig seeeenast vid 21tiden"........ och jag minns också att mina symtom försvann just i den perioden och vet att jag läste att det är vanligt att de "jobbiga" symtomen försvinner runt v 11-13....Du ska verkligen inte behöva oroa dig! Nu ska du ju kunna njuta när du kanske inte mår lika illa som innan och om några veckor runt V 16 så kommer det smälla till och poff så finns det ingen chans att "hålla in magen" längre
Ang. KUB, jag hoppas du förstog min fråga, det kanske var lite dumt av mig att bara anta att alla vill göra det.....så är det ju såklart inte och då förstår jag verkligen varför det inte känns angeläget.
Många Kramar till dig och bebis!
Domenica,
HA HA HA! *skrattar som fasen åt din mans festbestyr! för den festen! Hur var den förresten?! Och ännu mer irriterad blir jag när jag läser hur folk kommenterat din mage.....Känner också igen det där men har nog glömt mycket Jag får ju höra lite samma tyvärr av dom som vet att vi gjort Ivf vilket gör mig lessen att folk "skämtar" och gör sig roliga med kommentarer som "blir det 7lingar nu då" Eller kan det bli tvillingar"......... Jag tycker det är väldigt okänsligt, och när de säger så blir man ju lite lessen faktiskt, precis som du skrev så är man likaväl här ett allmänt objekt fritt att spekulera över huvet osv....
Tänk va nära det är för er nu! Snart har du din lilla bebis hos dig gumman!
Stackars lilla musen Ursch det måste va jobbigt att bo på landet med flera katter när man är så känslig gentemot djur! Jag grät ju och hade en hemsk ångest för våra fiskar som dog......
Ursch, det blev inget direkt trevligt avslut! Berätta lite nu mer om shopping?
Mammakläder, vilka är bäst?
STOR KRAM!