Inlägg från: Moviefreak |Visa alla inlägg
  • Moviefreak

Brudarna babblar vidare 8

Domenica:

Tack för dina ord!

Att sitta ner med ADD-tjejen och min dotter är tyvärr inget alternativ, då ADD oftast inte förstår att hon gör fel eller att hon sårar andra genom sitt beteende... Hon har helt enkelt svårt att förstå konsekvenserna av sitt agerande.
    Jag kan inte heller så mycket om diagnosen, men jag vet att det är ganska lika ADHD - fast utan hyperaktiviteten.

Ja, du har väl egentligen inte så mycket fördomar om biomammor vs bonusmammor, för det är nog väldigt vanligt att de INTE kommer överens...

Men jag och mitt ex har i det stora hela alltid varit vänner, och det var också 6 år från att vi gick isär tills han träffade sin nya, så det gör nog sitt till.
    Sen är hon en otroligt bra tjej med sunda värderingar och ett tryggt sätt. Hon avgudar min dotter, vilket gör att jag nästan avgudar henne....
    Hon har dessutom gjort underverk med mitt ex, så han mår jättebra sen hon kom in i hans liv, vilket gör att dottern mår bättre och likaså jag.

Har förstått att min dotter har ett väldigt stort förtroende för bonusmamman, och då tycker jag det känns bättre med att hon valt att vara där lite mer och så.
    Dottern behöver helt enkelt en vuxen som hon kan prata med och som INTE är hennes biologiska förälder just nu.

Vi träffas faktiskt allihop på dotterns födelsedag och firar henne ihop. Likaså går vi på föräldramöten, examen och fiolkonserter ihop.

Kram - var rädd om dig nu i allt målande och vila!

Det är för väl att lögnen finns - för tänk om allt man hörde var sant.
  • Moviefreak

Tack för dina fina ord {#lang_emotions_heart} Blir faktiskt tårögd....

• Moviefreak
    crazy:
    Jag är ingen expert, men den här kylan orsakar ju en spänning i kroppen, och när vi sen slappanr av så kanske hans huvudvärk kommer?
    Långsökt kanske, men det var min första tanke, eftersom min svärfar fått mer besvär av sitt diskbråck utav kylan.
    Fattar att du oroar dig ändå.... Vi kvinnor har en tendens att göra det. KRAM

EGO:
    Dottern har mått illa varje dag och kväll av sin magkatarr, så det har varit lite turbulent här... Att lillfisen varit sjuk och nu har tandsprickning och matvägrar underlättar inte, direkt...
  • Moviefreak
    Domenica:
    Jag fick supervarmt stekflott i ansiktet en gång (AJ) och jag smörjde med Aloe Vera. Läkningen gick mycket fortare då, och det var ju mildrande.
    Stackare.....
    KRAM och ta han om dig nu!

EGO: (igen)

Lillfisen sover ju inte så bra nu pga tänderna, så varje natt vaknar hon flera ggr och är jätteledsen, vägrar vällingen mm. Har nu sovit 2 timmar med henne, så jag är helt yr i bollen! Men det var skönt!
    Stora tjejen har åkt med pappa till fjällen - veckan har varit tuff med ångest och gråt - nu behöver hon koppla av och åka skidor och ha kul!

KRAM och trevlig helg på er!
  • Moviefreak

Säger Godmorgon och ursäkta min frånvaro.....

Har haft lite mycket - fortfarande jobbigt med dottern, skolan mm

Ska snart iväg och sätta in en kopparspiral - minipillrena funkar inte längre när jag inte ammar.... Inget kul att blöda i 10 dar. Och inget kul med huvudvärk och synrubbningar heller

Kram på er - ha en bra fredag!

• Moviefreak

Icka:
    Jag hade jättemycket vattninga och andra konstiga flytningar hela graviditeten! Låter helt normalt tycker jag.
    Lycka till hos läkaren idag!

Domenica:
    Låter obehagligt med händelsen på jobbet.... Hoppas det öser sig! Kram

EGO:
    Är lite frånvarande just nu, det har varit en tuff vecka.
    Dottern mår skit, och vägrar skolan emellanåt pga ångest, illamående och ont i magen.
    Häromdan kom det också fram att hon vill bo på ett ställe just nu, och hon valde sin pappa {#lang_emotions_cry}{#lang_emotions_cry}{#lang_emotions_cry}{#lang_emotions_cry}

Känns oerhört tungt ibland, även om jag förstår hennes skäl. Den egoistiska sidan i mig kommer ibland fram och då kommer en massa ologiska känslor fram...

KRAM till er allihop!

• Moviefreak

Härligt Icka!!!!

Tack för kramarna tjejer - de värmer

• Moviefreak

Susie:
    Nämen..... stackars Jolina..... På sin födelsedag....
    Hoppas dina kramper var något positivt!

• Moviefreak

Hej

Gör som Domenica, länkar för att ni ska få lite info om det som händer i mitt liv just nu.
    Känner mig väldigt låg, men jag ska läsa ikapp allt snart
    (Observera att jag är anonym)

www.familjeliv.se/Forum-4-288/m51095806.html

Kram

PS - Domenica: jäkligt jobbig sits du har... tycker inte du ska ta åt dig alltför mycket av kritiken. Har man en relation - oavsett hur den ser ut - så krävs det ju engagemang av båda parter. ger man hela tiden och inte får mycket tillbaks så tröttnar man ju till slut.
    Jag har levt med en som missbrukade bla alkohol, och man kan inte acceptera vad som helst. Nånstans måste man sätta ner foten.
    Kram

• Moviefreak

Domenica:
    Ja, BRA att du försöker tänka på dig själv och din familj nu!!!
    Man kan inte hålla på och bry sig om alla andra - särskilt inte om det sker på ens egen bekostnad.
    Det viktigaste nu är ju du och familjen, och det är väl mest synd om din pappa inte inser vad han kan mista. Han har nog mest att förlora på att bryta med er....
    Kram

Svar på tråden Brudarna babblar vidare 8