Brudarna babblar vidare 8
Domenica:
Tack för dina ord!
Att sitta ner med ADD-tjejen och min dotter är tyvärr inget alternativ, då ADD oftast inte förstår att hon gör fel eller att hon sårar andra genom sitt beteende... Hon har helt enkelt svårt att förstå konsekvenserna av sitt agerande.
Jag kan inte heller så mycket om diagnosen, men jag vet att det är ganska lika ADHD - fast utan hyperaktiviteten.
Ja, du har väl egentligen inte så mycket fördomar om biomammor vs bonusmammor, för det är nog väldigt vanligt att de INTE kommer överens...
Men jag och mitt ex har i det stora hela alltid varit vänner, och det var också 6 år från att vi gick isär tills han träffade sin nya, så det gör nog sitt till.
Sen är hon en otroligt bra tjej med sunda värderingar och ett tryggt sätt. Hon avgudar min dotter, vilket gör att jag nästan avgudar henne....
Hon har dessutom gjort underverk med mitt ex, så han mår jättebra sen hon kom in i hans liv, vilket gör att dottern mår bättre och likaså jag.
Har förstått att min dotter har ett väldigt stort förtroende för bonusmamman, och då tycker jag det känns bättre med att hon valt att vara där lite mer och så.
Dottern behöver helt enkelt en vuxen som hon kan prata med och som INTE är hennes biologiska förälder just nu.
Vi träffas faktiskt allihop på dotterns födelsedag och firar henne ihop. Likaså går vi på föräldramöten, examen och fiolkonserter ihop.
Kram - var rädd om dig nu i allt målande och vila!