• Saga09

Brudarna babblar vidare 8

Hej tjejer,

Så försvann den fantastiska sommarvärmen men jag tycker på nåt sätt som att det är okej nu ändå.. det har ju varit så väldigt fint väder i sommar ändå :)

Idag är det vår 3:e bröllopsdag tro det eller ej.. så fort tiden går *s* vi ska inte göra så mycket idag utan tänkte väl försöka hitta på nåt till helgen istället.

Icka: Nu har vi nedräkning du och jag :) du till att din lilla tjej äntligen kommer och jag till att Saga ska fylla 1 år..herregud ;) häftigt att det är samma dag.....

Domenica: Oj det var en ordentlig resa ni gör.. vad skönt att höra att det går så bra med Isabella nu när ni är on the road.. *s*

Hur är det med er andra?
    KRAM

• Saga09
    Lilla T:
    Oj det låter verkligen som om ni har haft fullt upp - kikade lite på er hemsida och ni verkar ju ha en massa verksamheter där ute :)

Vi kommer iallafall den 21:a. Sen om det bara är jag och Saga eller om jag får med mig mannen måste jag vänta ett par dagar med att säga definitivt.
    Vi kommer ju inte så långt ifrån - bara Huddinge :) men frågan är om man ska åka kommunalt till er är det jättesvårt? Antingen åker vi kommunalt eller om det är besvärligt kan vi även mötas upp inne i stan om det är andra som kommer den vägen?

Hur ska ni göra tjejer - när hade ni tänkt åka? Kunde ju vara trevligt om man kom någorlunda samtidigt iallafall :)
    Ser jättemycket fram emot att få träffa er som kan komma..
  • Saga09
    icka76 skrev 2010-08-08 12:49:32 följande:
    Hej!

Har inte skrivit på ett tag, men allt är bara bra här. Vi räknar ner till bebis nu och idag är det bara 31 dagar kvar (8/9). Annars har det inte hänt så mycket här. Är lite avis på er som ska träffas nu, men känner att jag inte hade orkat/vågat åka så nära snittet.

Hur är det med er andra?
    Åhhh det är inte långt kvar nu.... vad spännande :)
    Är du nervös inför snittet?
    Kan bara säga för egen del att det faktiskt inte var så farligt som jag trodde - visst man är inte så rörlig efteråt men det kanske inte är så konstigt..
    Du kanske kommer ihåg att jag var i full gång redan efter 2 veckor med diverse promenader och allt vad det var *s*
    KRAM
  • Saga09
    Icka: Det kommer gå jättebra :)
    Att vara vaken är faktiskt rätt så häftigt för man känner ju ingenting och jag var så totalt avslappnad av alla saker de proppat i en innan så det var  ingen fara alls..
    Sen går det ju dessutom galet fort - jag har ju sett i mina papper att de började 09.52 och exakt 10.00 var hon ute :)
    Tar man det bara lugnt när man sen väl är hemma så är det inte sååå farligt med såret - jag upplevde bara att jag hade ont i 5 dagar efter det att jag kommit hem då jag var lite orörlig.
    Åhh det är så spännande
    kram
  • Saga09

Jaha ja så har jag funderat ( fy på mig.. haha )

Vet inte om vi kan sova kvar hos dig Lilla T eftersom Saga inte har nån ressäng jag kan ta med till henne. Hon snurrar som en tok när hon sover dessutom... ahhhhhh....
    Alternativet skulle ju då isåna fall bli att jag får lämna både man och barn hemma istället...

Skit nu  har mitt öga börjat vara igen, det har ju varit bra så länge nu så jag trodde det var okej men tydligen inte. Blir till att ta sig till apoteket och kolla om jag har några ögondroppar på recept kvar att hämta ut.

På måndag ska jag äntligen gå och klippa mig - jag är trött på att Saga hänger i mitt hår hela tiden och rycker av en massa hår ( det ser ju inte så snyggt ut direkt ) så nu har jag äntligen bestämt mig för att klippa av håret (!) iiiiiiii :)

Nej nu är det kaffedags medans tjejen sover

kram kram

• Saga09
    Lilla T:  Bara det är en säng med sidor så funkar det alldeles toppenbra :)
    Här har Saga nu börjat stå upp.. fast det är mer att hon kommer upp på knäna och sen hasar hon bakåt innan hon kommit upp på fötterna.. *s* men framåt går det..

Säger som övriga - vilken tid passar att vi kommer?

Jag har faktiskt aldrig ätit kräftor.. haha så kanske är det bra om jag gör som Domenica och fixar nåt annat.. *s* jag äter iallafall räkor så.. :)

Kommer ni till stan för att hämta upp så hoppar vi nog gärna på där med, det verkar enklast nästan. Tar bara med Sagas lilla vagn så den tar inte mycket plats ( sulky vagn )

kram kram
  • Saga09
    Lilla T : Jo då jag kommer ju från Huddinge så det är inte så fasligt svårt.
    Roslagsbanan verkar funka fint - vi kan komma nästan när som helst :)

Kräftor vet jag faktiskt inte om jag äter eftersom jag aldrig testat... fast å andra sidan åt jag inte räkor förräns jag var kanske 18 heller.. hahaha

kram
  • Saga09
    Crazyhannah: Nej men usch det lät verkligen inte alls särskilt kul :(
    Jag hoppas att ögat blir fullt återställt sen iallafall så du slipper se illa.... KRAM

Susie: HAHAHA.. herregud du är precis som jag.. "jag ska inte packa så mycket jag looooovar" men ändå så blir det mycket mer än vad man har tänkt sig när man ska ut och fara numer...
    Fattar inte hur jag ska få med mig alla saker *s* men det går säkerligen bra....
    studera nu kartan bra så ni inte åker fel :)
    Ses imorron
  • Saga09

Hej tjejer,

Hoppas ni har haft en bra vecka... tiden går så fort :)

Igår tillbringade Saga och jag dagen med att baka och bråka med hyresbolaget.. haha jättebra kombination men men...

Passade på att baka lite kakor inför stundande födelsedag så jag slipper stå hela helgen före med det.. det är tur att det finns frysar ;)

Susie: Lycka till på UL idag :) vad härligt

Domenica:  Hittade du nåt babygym? Vad kul att Isabella gillade massagen.. Saga var ju tyvärr inte i fas med det så det blev inte mer än en halv gång för vår del....

Lilla T:  Tack för att vi fick komma och se hur ni har det :)

Icka: Tänker mycket på dig för nu är det ju snart dags.. hoppas att du mår bra . Hur känns det nu.. ?
    Kram

Crazyhannah:  Hur har du det med ögat? Hoppas att det har blivit lite bättre nu. Kram

• Saga09

Godmorgon allihopa :)

Eller morgon... förmiddag kanske..

Varför ska de små barnen alltid lyckas med att vakna extra tidigt när det är helg? Jag förstår inte.. har de nån inbyggd radar.. haha...
    Skämt å sido men Saga är så jämt.. i veckorna kan hon sova till 7-7.30 numer men såfort det blir helg vaknar hon 05.30-06.00 istället * gäääääääääääääääääääääääsp*
    Nu sover hon och jag försöker få liv i kroppen med hjälp av kaffe.. funkar ju sådär då...

Gällande hyresbolaget är det väl det att det krånglar med vårt förrådsutrymme.. jag har fortfarande tomma kartoner i min hall sen vi flyttade in pga att jag inte kommer in i mitt förråd och de är virriga och säger att förrådet är på ett ställe men där kommer jag inte in osv... knölar med andra ord...

Susie: Vilka fina kort du lade upp.. *s* vad skönt att ha gjort ett till UL. Förhoppningsvis så har moderkakan flyttat på sig till nästa gång :) vore ju otur om den skulle ligga kvar om den brukar flytta på sig...

Ang bakandet så gick det så bra så.. Saga satt i sin stol med en bunke och slev och slog för glatta livet.. jag tror hon tyckte det var roligt... iallafall en stund.. hrm..

Domenica: Vad bra att du hittade ett bra babygym *s*
    Ja du det går fort när de börjar ändra på sovmönster och vanor osv.. Saga var ju alltid jätteduktig på att somna själv om vi la ner henne när hon fortfarande var vaken. Det går ju fortfarande bra numer men å andra sidan vill hon inte sova ställer hon sig i sängen och grinar istället....

Vad händer annars då.... Sagas andra tand är på väg upp såg jag idag.... lilla trollet *s* bättre sent än aldrig som sagt.

Nu är det 11 dagar kvar till Sagas födelsedag och tiden för Ickas lilla tjej att komma ut.. herregud vad fort det går :)

Nej nu måste jag vila lite tror jag.. en stunds tv zappande kanske`?

KRAM till er alla

Svar på tråden Brudarna babblar vidare 8